يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۷ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،  اولین چیزی که در برخورد با کانسپت نیسان هایپر پانک جلب توجه می‌کند، حجم‌های بسیار اغراق‌آمیز و خطوط تیز بدنه آن است.

شرکت نیسان با دستی پر در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن حاضر خواهد شد. این کمپانی قصد دارد از چهار کانسپت پیشرفته در نمایشگاه مذکور رونمایی کند که هایپر پانک (Hyper Punk) یکی از آن‌هاست. کانسپت هایپر پانک طراحی بسیار متفاوتی دارد و طبق انتظار، از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد. این کانسپت درواقع برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است.

این خودرو مخصوص اینفلوئنسرها است!/ عکس

کانسپت هایپر پانک و طراحی عجیب بدنه

اولین چیزی که در برخورد با کانسپت نیسان هایپر پانک جلب توجه می‌کند، حجم‌های بسیار اغراق‌آمیز و خطوط تیز بدنه آن است. وقتی به هر نقطه از بدنه این کراس‌اوور مفهومی نگاه می‌کنیم، با انواع اشکال هندسی مواجه می‌شویم. تعداد خطوط اشکال چندضلعی و خطوط شکسته بدنه این خودرو آن‌قدر زیاد است که می‌توان آن را به اوریگامی تشبیه کرد!

این خودرو مخصوص اینفلوئنسرها است!/ عکس

کانسپت نیسان هایپر پانک به دوربین‌های متعدد مجهز است. تصاویر دریافتی از این دوربین‌ها با کمک هوش مصنوعی به کلیپ‌هایی باکیفیت تبدیل می‌شوند. این تصاویر و کلیپ‌ها در سه نمایشگر موجود در پشت فرمان مستطیلی خودرو پخش می‌شوند. کانسپت پیشرفته نیسان از سنسورهای پایش وضعیت جسمانی راننده سود می‌برد. این سنسورها درون پشت‌سری‌ها تعبیه شده‌اند و با کمک هوش مصنوعی، نورپردازی و لیست پخش موزیک را متناسب با حالات راننده تنظیم می‌کنند.

این خودرو مخصوص اینفلوئنسرها است!/ عکس

طراحی داخلی

درست مثل نمای بیرونی، کابین کانسپت نیسان هایپر پانک نیز بسیار مدرن و آینده‌نگرانه است. در کابین این خودروی مفهومی خبری از المان‌های سنتی مثل اهرم تعویض دنده و دکمه‌های فیزیکی نیست و همه‌چیز فیلم‌های علمی تخیلی یا بازی‌های کامپیوتری را در ذهن تداعی می‌کند. نکته جالب اینکه راننده کانسپت هایپر پانک جایگاه اختصاصی خود را دارد. نیسان از این جایگاه با عبارت استودیوی متحرک یاد می‌کند. استفاده از این عبارت خیلی هم جای تعجبی ندارد؛ زیرا همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، خودروی مفهومی جدید نیسان برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا توسعه پیدا کرده است.

این خودرو مخصوص اینفلوئنسرها است!/ عکس

همانند سایر مفهومی‌های اخیر کمپانی نیسان، در رابطه با مشخصات فنی کانسپت هایپر پانک نیز اطلاعاتی در دست نیست. شاید بتوان حدس زد که نیروبخش این کراس‌اوور مفهومی نیز همان پیشرانه موسوم به e-4ORCE باشد. درهرحال، هایپر پانک بیشتر از نظر ایده اهمیت دارد تا مشخصات فنی؛ به‌همین خاطر نباید منتظر تولید انبوه این کانسپت جذاب ماند.

پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی فورتنایت، این خودروی مفهومی پیشرفته در بازی فورتنایت نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. گفتنی است برای استقبال از هایپر پانک و دیگر کانسپت‌های جدید، شرکت نیسان بیلبوردهای سه‌بعدی را در ناحیه شینجوکوی توکیو اجاره کرده و کلیپ‌های مربوط به معرفی آن‌ها را به عابرین نمایش می‌دهد.

منبع : دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار