شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیباچه؛

معصومه شمسینی غیاثوند: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران از جایگاه ویژه و ممتازی در کشور و جهان برخوردار است. معرفی صنایع دستی ایران موضوع مهمی به شمار می رود که مورد توجه مسئولان کشور در دولت و مجلس قرار داشته است و طرح‌های حمایتی از این هنر به عهده دارند؛ زیرا صنایع دستی به عنوان یک بخش مهم از فرهنگ و هنر محلی شناخته شده‌ اند و نمادی از هنر و صنعت ایرانی محسوب می‌شود.

صنایع‌دستی بهترین فرصت برای معرفی صلح و دوستی ایران به مردم جهان است

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیباچه با بیان این که مجلس شورای اسلامی حمایت از حوزه صنایع‌دستی را امری ضروری می‌داند، گفت: صنایع‌دستی بهترین فرصت برای معرفی تصویری از صلح و دوستی ایران به مردم جهان است. در دوره مدیریتی جدید، شاهد نگاه ویژه در صنایع دستی کشور هستیم که از نگاه تزئینی به آن پرهیز شود، لذا آینده روشنی را در انتظار هنرمندان صنایع دستی شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی، تجلی‌گاه صنایع ذهنی مردم ایران و ساز در مواجهه با محیط اطرافشان بوده و میراث ناملموس است که ایرانی بودن و اتصال به ریشه‌های هویتی این سرزمین را می‌توان در آن نظاره کرد و انواع صنایع دستی در ایران، حکایت از آن دارد که ایران در تاریخ گذشته سرزمینی صنعتی بوده است.

دشتی اردکانی تصریح‌کرد: ارتقای جایگاه صنایع دستی در ایران، با ایفای نقش مؤثر بانوان محقق خواهد شد و در راستای شعار تولید، اشتغال و دانش‌بنیان که توسط رهبر معظم انقلاب نام گذاری شد، صنایع دستی یکی از اصلی‌ترین زمینه‌ها برای تحقق این شعار خواهد بود چرا که در صورت اتصال به اقتصاد خانواده و پیوند با صنایع خلاق و دانش‌بنیان، سهم به‌سزایی را در جبران عقب‌ماندگی‌های سالیان گذشته دارد.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلی‌ترین شعار انقلاب  استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، گفت: هنر و فرهنگ ایرانیان که یکی از مظاهر آن صنایع‌دستی است، این شعار را محقق کرده است و می‌توان پیام صلح دوستی مردم این سرزمین را به مردم جهان مخابره کرد و  تصویر درستی  از کشور ایران در اذهان مردم جهان ایجاد کرد زیرا نقطه‌ قوت ایران جهت حضور در سایر کشورها و صدور پیام انقلاب می‌تواند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳