يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ بود که پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس انجام شد و پس از سال‌ها حرف و حدیث، واگذاری استارت خورد و رسماً ۱۰ درصد از سهام سرخابی‌ها با سلب حق تقدم به هواداران این دو باشگاه عرضه شد.

اتفاقی که امید می‌رفت باعث شفافیت در دو باشگاه پُر هوادار تهرانی شود و الزامات بورس، ابهامات سرشار استقلال و پرسپولیس و اتفاقات آن را به «اتاق شیشه‌ای» وعده داده شده تبدیل کند و تمام دخل و خرج سرخابی‌ها اعلام شده و به اطلاع سهام‌دارانش برسد.

خالی کردن جیب مردم به بهانه سهام استقلال!

در گام اول، در این بین مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال است و حدود ۷۰۹ میلیارد تومان که در خزانه این دو باشگاه قرار گرفته پس از طی تشریفات اداری قابل برداشت شود.

فروش ۱۰ درصد سهام حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به حساب هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واریز کرد تا حداقل مشکلات یک سال و نیم اخیر این دو باشگاه با تکیه بر همین منابع مالی جمع‌وجور شود.

هر چند آبی‌پوشان به طور کامل و سرخ‌ها بخش اعظمی از این پول را خرج کرده‌اند اما حداقل الزام بورس به انتشار صورت‌های مالی، قرارداد بازیکنان و قراردادهای امضا شده در هر یک از باشگاه‌ها، اطلاعات زیادی را از فرآیند اقدامات هر دو باشگاه در اختیار هواداران قرار می‌داد.

* سقوط سهام استقلال در بورس

از طرفی هم کسانی که روی سهام استقلال سرمایه گذاری کرده‌اند حق دارند بدانند که چه اتفاقاتی در باشگاه در حال رخ دادن است. باشگاه استقلال با قیمت ۲,۹۱۰ ریال به صورت عرضه اولیه در فرابورس ایران عرضه شد که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم به فروش رسیده است. مجموع معاملات باشگاه استقلال ۰۰۰/‏۴۰۰/‏۷۰۴/‏۳۵۹ بوده است اما با گذشت تقریباً ۲ سال از عرضه سهام این باشگاه با توجه به مشکلات و مالی و عدم شفافیت سازی توسط مسئولان باشگاه امروز هر سهم استقلال در بورس به ۱,۷۱۵ ریال رسیده است. با توجه به تعداد سهمی که باشگاه استقلال به فروش رسانده با افت قیمتی سهام این باشگاه اکنون مبلغ سهام این باشگاه به ۰۰۰/ ۶۹۰/ ۳۷۲/ ۲۱۱ رسیده است.

* خالی کردن جیب مردم از طریق بورس و سوخت ۱۰ درصد از سهام

اگر ادامه روند مدیریتی برای باشگاه استقلال به این شکل پیش برود باید پروژه خصوصی سازی و ورود این باشگاه به بورس را هم شکست خورده بدانیم، در این میان شکست خوردن پروژه ورود سهام دو باشگاه به بورس تنها به ضرر سهام داران خواهد بود چرا که پول خود را در چاه ویل ریختند که هیچ سودی نداشته است.

در این حدود دو سال سهام این باشگاه باید افزایش پیدا می‌کرد تا در ادامه راه به سود باشگاه و سهام داران باشد اما چنین نبوده است. باشگاه استقلال که در گذشته سابقه خواستن کمک از هواداران و دادن شماره حساب برای کمک کردن آنها را دارد، این بار به صورت محترمانه و از سوی بورس پولی را که مد نظر داشتند به دست آوردند و در ادامه به فکر بالا رفتن ارزش سهام خود نبودند.

با وجود این شرایط مشخص نیست که وزارت ورزش برنامه‌ای برای بهبود بخشیدن به سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد یا خیر.

منبع: مهر
برچسب ها: باشگاه استقلال
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار