يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۰۶
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، درحالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا گفته بود که در هیچ استانی برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم ، اما واقعیت این است که هربار مسئولان وزارت ارشاد و در سالهای اخیر از عدم مشکل در برگزاری کنسرت های موسیقی سخن گفتند، عکس این موضوع در برخی از استانهای کشور مانند اصفهان، مشهد، اهواز و ... رخ داده است. در شرایطی که کشور در سال گذشته با چالش های هنری مواجه شد تا جایی که خواننده ها توان برگزاری کنسرت نداشتند و وزیر ارشاد شخصا از حمایت دولت از برگزاری کنسرت ها و برنامه های هنری سخن گفت، حالا با وجود اینکه خواننده های کشورمان تلاش می کنند تا با برگزاری اجرای کنسرت، شادی را در جامعه تزریق کنند، مشخص نیست چرا مسئولان استان ها به میل شخصی خود مانع از برگزاری این اتفاق مهم می شوند.

چرا باید علیرضا قربانی را برنجانید؟

علیرضا قربانی خواننده محبوب و مطرح کشورمان همین شب گذشته و در ادامه فصل دوم تورهای خود در شهرستان ها، قرار بود روزهای 21،22 و 23 مهرماه در اصفهان روی صحنه برود که اعلام کرد با تمام تلاش های تهیه کننده و شخص خودش نتوانست مجوز اجرای کنسرت در اصفهان را بگیرد . 

او دلنوشته اش را اینگونه آغاز کرد:

«روزگار غریبیست نازنین

متأسفانه طی روزهای گذشته علیرغم تلاش و پیگیری‌های خارج از تصور تیم اجرایی برای برگزاری کنسرت در شهر اصفهان، مجوز کنسرت صادر نشد. 

به عنوان عضوی از جامعه هنر مستقل کشور اعلام می‌کنم، کم سعادت بودیم از دیدار مردم شریف و هنرپرور اصفهان که سهم غیرقابل انکاری در فرهنگ و هنر این سرزمین و خال و هوای یگانه‌اش دارند.از همه عزیزانی که مثل همیشه با مهر برای حضور در کنسرت اشاره شده برنامه‌ریزی کرده بودند، عذرخواهی می‌کنیم و با لطف پروردگار و امیدوار به رفع برخی موانع غیرمنطقی و با انرژی مضاعف به دیدارتان خواهیم آمد.

شرح سختی و مشکلات و پیچیدگی‌های پیش‌ روی این مسیر در این مقال نمی‌گنجد.»

تور کنسرت‌های علیرضا قربانی که از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شده بود، پس از اجرا در شهرهای مختلف کشور و یک استراحت چند ماهه، در دور جدید در شهرکرد، تبریز و ساری و شیراز ادامه دارد.

این هنرمند ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مهرماه در شیراز کنسرت دارد و سپس در ادامه این مسیر ۳۰ مهر و یکم و دوم آبان در تبریز و پنجم و ششم آبان نیز در ساری میزبان مخاطبان خواهد بود. 

در این تور کنسرت‌ها رپرتواری از آثار جدید علیرضا قربانی با مدیریت هنری حسام ناصری روی صحنه می‌رود.

حالا امروز معاون هنری وزارت ارشاد بابت لغو کنسرت علیرضا قربانی عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد که کنسرت این خواننده به‌ زودی در اصفهان اجرا شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، محمود سالاری در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، اعلام کرد: کنسرت آقای قربانی مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشته و از این نظر هیچ مشکلی برای اجرای ایشان وجود نداشته است.

وی بیان کرد: متأسفانه در روند برگزاری این کنسرت برخی ناهماهنگی‌ها با ارشاد استان منجر به لغو این کنسرت شده است.

سالاری در ادامه گفت: با تماس تلفنی با آقای قربانی ضمن عذرخواهی از ایشان پیگیر حل مشکل این هنرمند گرامی کشور شدم و قول پیگیری تا حل کامل این مسأله را می‌دهم. همینطور طی تماس با مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مورد هماهنگی جهت رفع موانع را خواستار شدم.

معاون هنری وزارت فرهنگ در پایان بیان کرد که امیدوارم کنسرت آقای قربانی به‌ زودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد.

باید دید پس از اصفهان آیا مسئولان شیراز هم برای اجرای کنسرت این خواننده و سایر خواننده های کشورمان مانع تراشی می کنند یا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار