يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۲۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، آلبوم «به تماشای زنان جهان» حاوی ۹ اپیزود از سرگذشت زنان جهان منتشر شد.

این آلبوم حاوی ۹ اپیزود از سرگذشت زنان جهان با حضور مهتاب کرامتی، دیبا زاهدی، ثریا قاسمی، فریبا متخصص، شمسی فضل‌اللهی، زهره شکوفنده، سحر صحامیان و ایران درودی و به کارگردانی علی اسدی منتشر شده است.

در مقدمه این اثر که با آهنگسازی بهزاد عبدی و با همراهی ارکستر ناسیونال اوکراین به همراه گزیده‌ای از آثار پاملا کی متز، ژاکلین ال توبین، مری بندیکت، واریس دیری، ژان دام، میکو کاواکامی، الیف شافاک، ناتالیا گیزنبورگ، جنا کراجسکی، ایران دَرّودی و نزار قبّانی منتشر شده، آمده است: به تماشای زنان جهان، قصه واقعی زنان را روایت می‌کند. صدای زنان است که باید شنید و نیز ادای دِینی است به این زیبااندیشان که کهربای نگاه و نظرگاه منظومه هستی‌اند؛ با کهکشانی از صورت و معنا در درون و برون.

آلبومی از سرگذشت زنان جهان با حضور مهتاب کرامتی، ثریا قاسمی ، فریبا متخصص، زهره شکوفنده و ایران درودی

این آلبوم که در سال ۱۴۰۰ تولید شده از نظر فرم و تم (شکل و درونمایه) ۹ اپیزود (قطعه) مجزا دارد که اغلب قطعات، برشی دراماتیک از زندگی واقعی یکی از زنان جهان است. از زن نژاده ایرانی تا دختران و زنانی در آسیا و اروپا، امریکا و افریقا.

برای هریک از قطعات، موسیقی متن اختصاصی ساخته شده که موتیف‌وار به فراخور موقعیت‌ها، تنظیم و توزین شده‌اند تا فضاسازی و تجسم‌بخشی به ابعاد و لایه‌های هرمونوتیک ماجرا را عینیت بخشند.

این مجموعه با پرهیز از شعارزدگی‌های کلیشه‌ای مبتلابه آثار مرتبط با زنان در محتوا و با احراز از شتاب‌زدگی‌های معمول در ساخت، محصول یکسال پژوهش بر روی حدود ۴۰۰ کتاب، نامه، نمایشنامه و اتوبیوگرافی با محوریت زنان و یک سال تولید است و مجموعا از ایده و تولید تا مجوز و انتشار، قریب به دوسال و اندی زمان به خود اختصاص داده است.

کوشش شده تا در تهیه آن، مسائلی دستمایه قرار گیرد که تاریخ انقضا نداشته باشد؛ به تمثیل آنگونه که «هملت» فقط به عصر الیزابت اختصاص ندارد و در همه اعصار گسترده است و یا «آزادی» اثر پل الوار فقط آزادیِ فرانسویان نیست و متعلق به تمام آزادی‌خواهانِ جهان است؛ با این حال به سبب دامن‌گستر بودن مسائل زنان، ظرفیت تولید نسخه‌هایی با دیگر موضوعات، بدیهی می‌نماید.

آلبومی از سرگذشت زنان جهان با حضور مهتاب کرامتی، ثریا قاسمی ، فریبا متخصص، زهره شکوفنده و ایران درودی

از آنجا که در آفرینش این آلبوم، نقشی از هنرمندان چهارگوشه جهان در متن و بطن و اجرا دیده می‌شود، بازتولید آن به زبان‌های بین‌المللی در آینده، مد نظر است.

این اثر از نظر مالی و محتوایی کاملا مستقل بوده و از ایده اولیه تا تولید نهایی، توسط هیچ نهاد دولتی یا تشکل و بخش غیردولتی در داخل و خارج، مورد حمایت یا توصیه قرار نگرفته است. این مجموعه صرفا یک اثر پژوهشی و هنری است که پس از کسب همه مجوزهای قانونی منتشر شده و هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی با اغراض دیگر مورد تایید پدیدآورندگان آن نیست.

از طرف همه آفرینندگان آن اعم از نویسندگان و گویندگان، مترجمان، ناشران و پدیدآورندگان بلندنظرش پیشکش می‌شود به زنان ایران و جهان.» 

در بخشی از این اثر، آخرین سخنان منتشرنشده ایران درودی در واپسین روزهای زندگی‌اش، با صدای خود او عرضه شده است.

آلبوم به تماشای زنان جهان توسط انتشارات نوخسروانی باربد و با مدیریت تهیه و تولید شراره سیوشی با مدت زمان ۴ ساعت انتشار یافته و در سکوهای مختلف آنلاین و فروشگاه‌های هنری سراسر کشور در دسترس عموم قرار گرفته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳