شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
مدیر هنری نمایشگاه ملی هنرهای تجسمی شکوه لاله‌ها در گفتگو با دیباچه:

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: دومین نمایشگاه ملی آثار هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی با عنوان «شکوه لاله‌ها» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با ۵۰ اثر از مجموعه آثار هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی، در محل موزه مرکزی شهدا با هدف حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و تبیین و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، دیپلماسی ایثار، سبک زندگی جهاد گونه ، خودباوری دینی و ملی گشایش یافت.

سمیه ولیان، مدیر هنری نمایشگاه ملی هنرهای تجسمی شکوه لاله‌ها در رابطه با برگزاری این نمایشگاه به دیباچه گفت: طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهالی فرهنگ و هنردر عصر حاضر، یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی کشور، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، شهادت، سبک زندگی جهاد گونه ، گسترش فرهنگ اتکا به نفس، رشد و استحکام مقاومت و دفاع از عظمت انقلاب اسلامی است. در طول ۴۳ سال گذشته درباره دفاع مقدس بسیار گفته و نوشته شده و گفته و نوشته می شود، اما بررسی دفاع مقدس و دیپلماسی ایثار از زاویه هنر نیاز امروز جامعه است.

آثار نقاشی شهید چمران در نمایشگاه «شکوه لاله‌ها» به نمایش درآمد/ هنرهای تجسمی به عنوان ابزار بیانی مهم انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس‌ است

وی نفش هنرهای تجسمی را به عنوان ابزار بیانی مهم انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس‌ بسیار مهم دانست و گفت: دفاع مقدس گنجینه ای فاخر بوده که بسیاری از ارزش‌های آن ناشناخته مانده است. دستاوردها و پیشرفت‌های کنونی حاصل خون هزاران شهید و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و با توجه به ماندگاری و اثربخشی زبان هنر، نیاز است ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از طریق هنر ترویج شود.

ولیان، خواستار توجه ویژه ی فعالان هنری و فرهنگی به مقوله ی دیپلماسی ایثار و سبک زندگی شهدا شد و عنوان کرد: انجمن فرهنگی و هنری طلیعه ی آفتاب که از اعضای جامعه ایثارگران و شهدا است، دومین نمایشگاه ملی هنرهای تجسمی شکوه لاله‌ها را با هدف ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و انتقال دستاوردهای عظیم معنوی به نسل جدید برگزار کرد.

مدیر هنری نمایشگاه ملی هنرهای تجسمی شکوه لاله‌ها خاطرنشان کرد: مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشدهفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که برای پاسداری از حقوق انسانی ریخته شده و ما امروز سعی بر زنده نگه داشتن ازخودگذشتگی و رشادت شهدای این مرزو بوم داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار