سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان در گفتگو با دیباچه؛

گروه ورزشی دیباچه _ مجتبی بیگلری: تیم ملی والیبال بانوان ایران در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور ۱۴ تیم به میزبانی شهر ناخون راتچاسیما تایلند برگزار شد، به مقام دهمی این تورنمنت رضایت داد. بانوان بلند قامت ایرانی با سر‌مربی‌گری «فاطمه رشیدی» و پس از جوان‌گرایی راهی این مسابقات شده بودند.

تیم ملی ایران پس از باخت در دو بازی دور مقدماتی مقابل ژاپن و هند با سه برد متوالی در دور دوم مقابل فیلیپین، هنگ‌کنگ و مغولستان و باخت مقابل چین تایپه به رتبه دهم آسیا دست یافت.

در همین رابطه «فریبا صادقی»، سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان با اشاره به نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با «دیباچه» اظهار داشت: تیم ما متأسفانه بازی با هند را در دور مقدماتی واگذار کرد. این در صورتی است که اگر هند را می‌بردند، مثل همیشه جزو ۸ تیم برتر آسیا می‌ماندند. البته چنین اتفاقاتی در بازی‌های تیمی و گروهی طبیعی است.

دهمی آسیا نتیجه جوان گرایی است/ حضور ۷ تیم در لیگ امسال تاثیر منفی دارد

وی افزود: گاهی پیش می‌آید در مسابقه‌ای که نیاز به تلاش بیشتر و برد دارید، بازیکنان آمادگی کامل نداشته باشند و نتوانند از عهده آن بازی بربیایند. اما اگر یکی از بازی‌ها را در دور مقدماتی می‌بردند موفق می‌شدند به هشتم برتر برسند. البته در تیم جوان‌گرایی شده و تیم کم تجربه‌ای داریم.

صادقی در ارتباط با این‌که پیشرفتی در تیم ملی احساس می‌شود یا خیر، گفت: ابتدا باید اشاره کنم قضاوت کمی سخت است، چون موفق نشدم تمامی بازی‌ها را تماشا کنند. اما همان‌ طور که در بدنه تیم‌های ملی جوان‌گرایی می‌کنیم در کادر فنی و مربیان نیز لازم است که این موضوع را عملی کنیم.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی نیز هزینه‌هایی دارد که چنین نتیجه‌هایی از هزینه‌های آن است. به‌ لحاظ رنکینگ ما سال‌هاست جزء هشتم برتر هستیم. اما با یک دوره هم نمی‌شود عملکرد مربی و تیم را قضاوت کرد.

سرمربی سابق تیم ملی در ارتباط با شرایط فعلی فدراسیون و نوع رسیدگی به والیبال بانوان تصریح کرد: در  سال‌های اخیر فدراسیون تلاش خود را کرده و سعی بر این داشته که تا حد امکان شرایط مساوی برای والیبال بانوان و آقایان رعایت کند. اما موضوعی که والیبال ما به آن مبرم نیاز دارد، برگزاری لیگ‌های خوب و باکیفیت در رده‌های مختلف جوانان و بزرگسالان است. البته امسال شاهد لیگ جوانان بودیم که ان‌شاءالله ادامه‌دار باشد. اگر لیگ نوجوانان هم اضافه شود برای والیبال بانوان بسیار عالی خواهد بود.

وی تأکید کرد: متأسفانه لیگ ما هر ساله با شرایطی برگزار می‌شود که با عدم حضور اسپانسرهای حرفه‌ای و نگاه ضعیف به بانوان در تیم‌داری همراه است. در فصل جدید نیز شاهد قرعه‌کشی لیگ بانوان با ۷ تیم هستیم. این موضوع به‌ لحاظ کمی مشکل‌زا و به‌ لحاظ کیفی تأثیر منفی زیادی دارد. قطعا این تأثیر منفی را در تیم‌های ملی خودمان خواهیم دید.

صادقی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه والیبال بانوان بیان کرد: در چند سال گذشته برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در رده‌های سنی زیر ۱۴ سال و زیر ۱۶ سال آغاز شده‌ است. تداوم این موضوع به‌ علاوه حضور رده‌های زیر ۱۶ سال در مسابقات آسیایی (که امسال رقم خورده است) باید حفظ شود. ما باید برای این عزیزان تمرینات و برنامه‌ریزی‌های مدت‌دار در تمام رده‌های سنی طرح کنیم. فدراسیون نیز باید تمرینات این عزیزان را ادامه‌دار و با برنامه ریزی بلند مدت دنبال کند.

برچسب ها: والیبال بانوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳