شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۷ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
گفت و گو صمیمی دیباچه با مهوش وقاری، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون

دیباچه - دینا محمدی: مهوش وقاری بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با فیلم تلویزیونی " پرنده ای که رها شد" ، در سال ۱۳۶۱ پا به عرصه دنیای بازیگری گذاشت. او که تاکنون بازی در نقش های متفاوتی را در کارنامه هنری خود از جمله مجموعه "آینه" ، "روزگار جوانی"، "همسران"، "پهلوانان نمی‌میرند"، ثبت کرده، میگوید: به شخصه دوست دارم در آثار کمدی که متناسب با ارزش های جامعه است بازی کنم  و به واسطه آن بتوانم حتی برای لحظه ای خنده را بر لبان مردم جاری سازم.

« مهوش وقاری »، بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون به دیباچه گفت : بیشتر تولیدات پلتفرم ها که آن هارا به عنوان کمدی به تولید می رسانند، نه تنها کمدی و طنز نیستند بلکه به نوعی جریان ساز مباحث ابتذالی به حساب می آیند. در واقع زمانی کمدی و طنز می‌تواند به معنای واقعی مصور و ترسیم شود که با توجه به قوانین درست اینگونه سبک ها پیش بروند تا بتوانند لبخند را بر لبان مخاطبان بنشاند نه آنکه به هر قیمتی تلاش کنند، از مخاطب لبخند بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با رونق گرفتن سینما نیاز به تمهیداتی است که‌ باید اتخاد شود تا این عرصه بتواند جان تازه ای به خود بگیرد، گفت:  با وجود آنکه در هیچ زمینه ای سیاست گذار نیستم ولی معتقدم با ظهور پلتفرم ها علاقه مخاطبان از رفتن به سینما و تماشای فیلم در سالن سینما کمتر شده و به نوعی می‌توان این موضوع را اینگونه استنباط کرد که این رسانه ها جایگزین سینما شده اند و همچنین آثار نمایشی که در خانه دیده میشود و متاسفانه به جای اینکه خانواده ها دور هم جمع شوند نیز افراد به صورت تکی روی صفحه گوشی به دیدن فیلم می‌پردازند.

دوست دارم در کارهای طنز فعالیت کنم و دل مردم را شاد کنم !

بازیگر فیلم سینمایی " نیش زنبور" در ادامه بیان کرد:  از آنجا که بلیط های سینما نیز از افزایش قیمت ها عقب نمانده و همین امر سبب شده تا مردم برای  پرداخت هزینه های بليط سینما و یا ماندن در ترافیک‌های بیش از حد، لقای سالن سینما را به عطایش ببخشند و برای تفریح و دیدن فیلم پلتفرم ها را انتخاب کنند،در نتیجه با  همه این اوصاف میتوان گفت اگر چه امروزه رفتن به سالن های سینما با وجود پلتفرم ها و آثار نمایش خانگی کمتر شده اما این سالن ها مزیتی که داشت این بود که حداقل خانواده ها در کنار هم به تماشای آثار می‌نشستند اما با وجود پلتفرم ها افراد خانواده در منزل می‌توانند هر کدام جداگانه اثری را به تماشا بنشیند که این مورد نیز می‌تواند یکی از معایب پلتفرم ها باشد.

« وقاری » پیرامون اینکه علاقه مند بازی در چه سبک آثاری است، بیان کرد : لطفِ کار بازیگری این است که در نقش ها و ژانر های مختلف با اتفاقات مختلف به ایفای نقش بپردازد.

وی در ادامه گفت: یک بازیگر دوست دارد در همه نوع ژانر و نقشی فعالیت کند و بدرخشد، البته ناگفته نماند که  این ها  همه مستلزم داشتن  توانایی  و استعداد در او است.
این روز ها کار های طنز مورد پسند بوده و دوست دارم با ایفای نقش در این ژانر، دیگران را شاد کنم البته دوست ندارم در هر کار طنزی بازی کنم، بلکه کاری را میپسندم که استاندارد و مورد پسند جامعه باشد.

« وقاری» در مورد کار این روز های خود گفت: قراردادی را به امضا رساندم که مدت ها از آن می‌گذرد و حضورم در کار به  تعویق افتاده است.

برچسب ها: مهوش وقاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳