يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۷۹
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۴ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

دیباچه -زهرا فرود: "محمد حسین تقوایی" تهیه کننده جوانِ فصل نهم مجموعه برنامه" با حسین حرف بزن" ضمن بیان آنکه فصل جدید این مجموعه، با تغییرات بسیاری به لحاظ محتوا ،ساختار و دکور روی آنتن خواهد رفت می‌گوید :سری جدید برنامه" با حسین حرف بزن" تلاش دارد تا بر روی برخی تفکراتِ نادرست و بی‌اساس درباره شیوه ارتباط با حضرت  سیدالشهدا که آن را به زمان و مکان‌های خاصی همچون مکان‌های زیارتی و مراسمات مذهبی محصور می‌کند، برچسب بطلان بزند.

« محمد حسین تقوایی » تهیه کننده فصل جدید ویژه برنامه" "با حسین حرف بزن " به دیباچه گفت : این برنامه به لطف حضرت سیدالشهدا تا کنون حدود ۸سال است که در قالب ۸فصل همزمان با ماه محرم و صفر روی آنتن رفته و هم اکنون نیز توفیق تولید فصل نهم آن نصیب بنده و گروه برنامه سازی ما شده است که برای پخش در ماه محرمِ امسال، این برنامه را با تغییرات جدی در ساختار ،فضا ومحتوا، تولید نموده و به پخش برسانیم.

او افزود: در ۸فصل گذشته، این برنامه ،صرفا با تغییرات جزئی به لحاظ دکور و فرم روی آنتن رفته ومخاطب تقریبا با سبک ثابتی از این برنامه مواجه بوده ،اما امسال گروه برنامه سازی" با حسین حرف بزن "تمام توان خود را به کار گرفته تا این برنامه را با تغییرات زیادی در فرم و محتوا به پخش برساند. همچنین "با حسین حرف بزن " به لحاظ رویکرد نیز بسیار متفاوت از فصل های پیشین خود مسیر تولید خود را پیش سر می گذارد .

" تقوایی" بابیان اینکه بهره گیری از نظرات خلاقانه و کارشناسانه اتاق فکرِ برنامه، در کنار تغییر در محتوا،دکور وساختار از مهمترین وجه تمایز فصل جدید" با حسین حرف بزن" است ادامه داد: فصل نهم این برنامه در محرم امسال در قالب ۴تا ۵ آیتم روی آنتن خواهد رفت و شاید یکی از تغییرات مهم برنامه این باشد که در این فصل، مخاطب صرفا شاهد گفتگوی اقشارچهره و معروف در استودیو نیست، بلکه شرایطی را فراهم خواهیم نمود که بواسطه آن، افرادِ مختلف از اقصی نقاط دنیا و کشور بتوانند در این برنامه با امام حسین(ع) صحبت کنند.

تهیه کننده سری جدید ویژه برنامه « با حسین حرف بزن » در ارتباط با تغییر نام این برنامه گفت : از آنجا که این فصل از برنامه با تغییرات اساسی بسیاری،نسبت به سایر فصول خود روی آنتن خواهد رفت، بنابراین در راستای تغییرِنام آن نیز گفتگوهایی صورت گرفت که در انتها ،عوامل تولید و شبکه نسیم به این جمع‌بندی رسیدند که چون این برنامه در زمره تولیدات ریشه‌داری است که تاکنون ۸ سال به صورت پی در پی روی آنتن بوده، بنابراین صلاح نیست با نام دیگری به پخش برسد.همچنین به دلیل آنکه مخاطب برنامه را گم نکند،فصل جدید" با حسین حرف بزن "بدون تغییر عنوان ،در ماه محرم از شبکه نسیم پخش خواهد شد .

" تقوایی "درباره طرح فصل جدید این برنامه افزود : اوایل اسفند سال گذشته شبکه نسیم با گروه‌های مختلفی پیرامون ساخت سری نهم" با حسین حرف بزن" وارد گفت و گو شد و گروه ما نیز بر اساس وظیفه و موضوع خواسته شده از سوی شبکه نسیم، طرح اولیه خود را برای تولید ارائه داد که بعد از بررسی، مورد قبول واقع گردید.همچنین لازم به ذکر است که این طرح از هر لحاظ با تغییرات بسیاری نسبت به سایر فصل های برنامه،مسیر تولید را طی می کند اما به لحاظ فُرم هیچگونه تغییری در آن اعمال نشده چرا که این برنامه طی ۸سالی که روی آنتن بوده با چنین فُرمی شناخته شده و با مخاطب ارتباط برقرار کرده و از آنجا که ما به دنبال گم کردن این برنامه در ذهن مخاطب نیستیم از این رو وفادارانه به فُرم ،مراحل تولید را پشت سر می گذاریم و امیدواریم فصل نهم" با حسین حرف بزن " نیز بتواند ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار نماید.

وی در پاسخ به این سوال که مهمانان این برنامه از چه قشری خواهند بود گفت: از آنجا که یکی از شاخصه‌های این برنامه آن است که صحبت با حضرت سیدالشهدا را نباید منحصر به قشر ،سن ،زمان و یا مکان خاصی نمود، از این رو سعی داریم در لابلای برنامه، این موضوع را نیز به تصویر بکشیم که حرف زدن با حضرت سیدالشهدا به هیچ وجه در حصارِ قشر، سن، زمان و مکان خاصی قرار نمی گیرد، بلکه هر کسی با هر سنی ،هر زبانی و در هر جایی که باشد می‌تواند ارتباط دلی و زبانی با امام حسین(ع) برقرار نماید .به طور کل قشرهای مختلفی از مردم به عنوان مهمان به استودیوی "با حسین حرف بزن" خواهند آمد .

"تقوایی" اظهار داشت: دکور سری نهم با حسین حرف بزن به شدت با محتوای کار همسو است، به گونه که حتی در حوزه‌های مختلف به متن و محتوا کمک می‌کند. به تعبیر دیگر دکور فصل جدید این برنامه به صورت ترکیبی طراحی شده
و نقش بسزایی را در محتوای کار رقم زده است.

او افزود: این برنامه در قالب ۴۰ قسمت در حال تولید است و از آغاز ماه محرم تا اربعین حسینی به صورت شامگاهی روی آنتن خواهیم بود تا مخاطبان شبکه نسیم بتوانند همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان به صورت دسته اول، برنامه" با حسین حرف بزن" را به تماشا بنشینند .

"تقوایی" گفت: تمام هدف گروه سازنده و سردبیری این برنامه آن است که مسائل مختلفی را در مخاطبان به چالش بکشد و پیرامون ارتباط با سیدالشهدا نوعی تلنگر را در همه ایجاد نماید .
به طور کل "با حسین حرف بزن" تلاش دارد تا بر روی برخی تفکرات نادرست و بی‌اساس درباره ارتباط با سیدالشهدا که آن را به زمان و مکان‌های خاصی همچون مکان‌های زیارتی و مراسمات مذهبی و... محصور می‌کند برچسب بطلان بزند .

در واقع آنچه که گروه تولید این برنامه سعی نموده بر روی آن بیشترین سرمایه‌گذاری را داشته باشد ،شکستن این حصار به صورت غیر مستقیم در مخاطب است .
به هر حال فرهنگ سازی این موضوع که انسان در هر کجا که باشد می‌تواند با امام حسین(ع) ارتباط برقرار کند و برای این ارتباط لزومی به حضور در مکان‌های زیارتی ندارد؛ یکی از اهداف مهم فصل جدید" با حسین حرف بزن" خواهد بود .

وی افزود :در تولید این برنامه تاکنون سعی کردیم تا وفادارانه به طرح اولیه خود پیش برویم .در واقع طرح اولیه به لطف خدا و عنایت سیدالشهدا آنقدر دقیق و قوی آماده شد که در مسیر تولید مجبور به اعمال تغییرات زیادی در آن نشدیم مگر یک تغییرات جزئی که آن هم به واسطه محتوای کار نیاز شد تا در حین ساخت بر برنامه ،واردشود.

"محمدحسین تقوایی" در پایان گفت: امیدواریم امسال که فصل نهم" با حسین حرف بزن "با تغییرات زیادی روی آنتن خواهد رفت باب میل مخاطبان قرار گیرد ،و ارتباط مردم را با سیدالشهدا قوی‌تر، عمیق‌تر و بهتر کند. همچنین همانطور که این برنامه طی ۸ سال گذشته توانسته اثرگذار باشد، امید می‌رود فصل نهم آن نیز بتواند به نوبه خود اثرگذارتر از فصول دیگر واقع گردد، به گونه ای که مخاطب بارضایت خوبی این برنامه را به تماشا بنشیند.

گفتنی است: این برنامه در قالب ۴۰ قسمت همزمان با آغاز ماه محرم از شبکه نسیم روی آنتن می رود و پخش آن تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار