يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

معصومه شمسینی غیاثوند: هفته هنر انقلاب اسلامی ۲۰ فروردین‌ماه به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی هر سال برگزار می‌شود و چهره‌های ماندگار هنر انقلاب در حوزه‌های مختلف هنر‌های تجسمی، موسیقی، پژوهش، داستان، سینما، تئاتر، خوشنویسی و عکس انتخاب می‌شوند. به مناسبت هفته هنر انقلاب هنرمندان با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان، مزار شهید آوینی را غبارویی خواهند کرد، افتتاح نمایشگاه عکس، خوشنویسی برگزاری تشست‌های تخصصی و گردهمایی هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و در نهایت معرفی چهره و رویداد هنر انقلاب در سال ۱۴۰۱ از برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

وظیفه حوزه هنری ترویج و توسعه هنر انقلاب در جامعه است/ توزیع آثار هنری فاخر در سال جدید مورد توجه قرار می‌گیرد

علی فروزان‌فر، معاون هنری حوزه هنری در گفتگو با دیباچه در رابطه با هفته هنر انقلاب می‌گوید: هفته هنر انقلاب بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی کشور هر سال در ایام شهادت شهید سید مرتضی آوینی برگزار می‌شود، امسال هم برای نهمین سال همانند سال‌های گذشته این هفته با معرفی چهره‌های تاثیرگزار و شاخص هنر انقلاب برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهید آوینی برگزار خواهد شد.

معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه وظیفه  این سازمان ترویج و توسعه هنر انقلاب در جامعه است، تصریح کرد: جوایز این دوره هفته هنر انقلاب سه برابر افزایش یافته است و علاوه بر معرفی چهره سال هنر انقلاب یک رویداد برگزیده و یک چهره ماندگار هنر انقلاب معرفی خواهند شد. ما از هر هنری که به هنر ملی، دینی و آیینی ما خدمت کند، حمایت می‌کنیم و در سال جدید هم در حوزه‌های مختلف هنری سعی داریم که از هنرمندان متعهد برای خلق و تولید اثر هنری در رشته‌های تخصصی و توزیع آثار هنری حمایت کنیم.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: برنامه‌های ملی و برنامه‌های استانی در ۳۱ استان کشور تعریف شده است؛ امسال علاوه بر اختتامیه دو شب مراسم افطاری با حضور هنرمندان را داریم. حوزه هنری فعالیت مبنایی هنر انقلاب است و فعالیت ما محدود به هفته هنر انقلاب نیست و مربوط به ۱۲ ماه از سال است. توسط سایر سازمان‌ها از جمله شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هفته هنر انقلاب مورد توجه قرار می‌گیرد و چهره‌های معرفی شده هفته هنر انقلاب هر سال جوایز خود را از  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند.

فروزان‌فر با اشاره به رویکرد حوزه هنری در رابطه با هنر موسقی کشور در سال جدید، گفت: سال گذشته سال پُرباری در حوزه موسیقی کشور بود، امسال هم در هفته هنر انقلاب از هنرمند چهره در عرصه موسیقی و ترانه سرایی تجلیل خواهد شد. امسال تفاوت معنا داری برای تولید آثار هنری داریم و توزیع هدفمند آثار هنری فاخر و ارزشمند در سال جدید مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر اثر هنری تولید شود، ولی آن اثر به درستی توزیع نشود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و ما به دنبال هستیم که این نقیصه را جبران کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳