جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

« علیرضا بختیاری»  که به عنوان جوان ترین مجری در برنامه "آوا نوا" با مخاطب در ارتباط است و نماینده دهه هفتادی ها و جوانان بوده می گوید : کلام و بیان مجری پیشانی یک برنامه است و سهم بسزایی در اجرای یک برنامه دارد چرا که کلمات و الفاظی که او در حین اجرا به کار می‌برد در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد.

علیرضا بختیاری مجری برنامه" آوا نوا" در گفت و گو با دیباچه گفت: حدود ۲ سال بنا بر اعتماد علی کرمی عزیز تهیّه کننده ی خوش ذوق و جوان، به اجرای برنامه ی زنده ی “ آوا نوا “ که یکی از پُرمخاطب ترین برنامه های شبانگاهی و بامدادی تلویزیون است، می پردازم .


همچنین خیلی خوشحال و خرسند هستم که این برنامه با هدف آرامش به مردم تهیه و تولید شده، برای دقایق و ساعاتی میتوانم با اجرای این برنامه ،از مشکلات و دغدغه ها یشان کم کنم و در کنار مردم ایران زمین خاطره بازی کنم و در نهایت تا حدودی حس آرامش را برای مخاطبان رقم زنم.
این برنامه مخاطب خاص ندارد، به گونه ای که مخاطب عمومی از اقشار مختلف جامعه را دربرمیگیرد و در کنار آن ها حتّی مخاطبانی که بیننده ی پر و پا قرص برنامه های ماهواره ای هستند به تماشای این برنامه می‌نشینند.

مجری سابق برنامه "قرار"  از شبکه ۴ سیما در ادامه افزود: بارها بوده که بینندگان عزیز انقدر با برنامه ارتباط برقرار کردند در  فضای مجازی و در  کوچه و خیابان و حتّی در سفرم به استان ها و روستاهای مختلف بنده را با لطف و مهربانی شرمنده ی خود کردند و نسبت به من لطف و مهربانی داشتند و در کنار این عزیزان، مخاطبانی داریم  که انتقاد های سازنده دارند و کاملا به جاست و حتّی عزیزانی که بعد از اتمام برنامه بعد از چندین ساعت اجرا تماس می گیرند و به من و عوامل سازنده برنامه "آوا نوا" انرژی می دهند.

بختیاری  با اشاره به اینکه بعد از ۹ سال تجربه ی گویندگی و اجرا را در برنامه های مختلف رادیویی ، تلویزیونی و فضای مجازی را دارد ، بیان کرد:  برنامه "آوا نوا" را  نقطه ی عطفی در اجرای خود میدانم و بعد از اجرا در برنامه های مختلف مذهبی ، روستا و گردشگری ، شبانه ، صبحگاهی ، مناسبتی ، آیتم ، تبلیغات و … میتوانم  بگویم  که این برنامه ی ادبی - موسیقایی تأثیر زیادی بر من و مردم داشته چراکه این برنامه به نوعی یک برنامه ی رادیو - تلویزیونی محسوب می‌شود  و میتوان گفت رادیو آوا که پُرشنونده ترین رادیو در ایران است  با پخش تصاویر فاخر از ایران و جهان ، دیدنی و قابل تماشا کرده و از طرفی چون برنامه در بازه ی زمانی شبانگاهی تا اوّلین لحظات روز پخش می‌شود نیز قابل توجّه است.

وی که  اجرای برنامه "همدلی" از شبکه افق سیما را بر عهده داشته، در ادامه گفت: برنامه "آوا نوا"هر شب از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح از شبکه آموزش روی آنتن میرود در کنار مردم ایرانِ جان هستیم ؛ و  این برنامه به طور کامل به صورت‌ موسیقایی و ادبی بوده  و مردم ایران که علاقه مند به هنر و ادبیات هستند نیز این برنامه را خیلی خوب و بادقّت دنبال می کنند.

او که گوینده شبکه های رادیویی آوا، ورزش، اقتصاد،  گفتگو،  معارف و ... است ، در ارتباط با نوع سبک های مورد علاقه خود گفت: از ابتدا که کار اجرا را شروع کردم نیز علاقه ای به تلویزیون نداشتم و  بنا به پیشنهاد یکی از برنامه سازان در این مسیر قرار گرفتم، در واقع بیش ترین علاقه و وابستگیم به هنر در ابتدا به گویندگی در رادیو و صداپیشگی بود ، ولی به مرور تفکّرم تغییر کرد و بعد از پیشنهادهای متعدّد دوستان برنامه ساز ، تصویر را  هم تجربه کردم ، به نحوی که در حال حاضر در کنار اجرا، در شبکه های رادیویی آوا ، ورزش ، اقتصاد ، گفتگو ، معارف و‌ … در تلویزیون هم افتخار همراهی با مردم عزیز را دارم. همچنین حوزه های اجتماعی ، مسابقه ، ورزش و ادبیّات را برای اجرا بیش از دیگر حوزه ها دوست دارم و همه ی این گونه ها را هم تجربه کردم .

بختیاری که با اجرای برنامه "آوا نوا" دوشنبه شب ها  ( بامداد سه شنبه ) از شبکه ی آموزش و بازپخش برنامه نیز از سه شبکه جام جم ۱ ، ۲ و ۳ میهمان خانه های مردم است، گفت:  مجری ، به نظرم فقط اجرا کننده ی یک برنامه نیست بلکه مجری پیشانی و کامل کننده ی یک برنامه ی تصویری است به طوری که مردم، تک تک رفتار مجریان را می سنجند  و به کوچک ترین نقاط ضعف ،قوّت و  کلامشان دقّت می کنند تا این حد که تیکه کلام یک مجری و حتّی شروع و پایان متفاوتش در یک برنامه در ذهن مردم ماندگار می‌شود مجری میتواند تاثیر زیادی  در موفّقیّت و تاثیرگذاری یک برنامه، به ویژه در برنامه های مستقیم و زنده داشته باشد.

جوان ترین مجری برنامه "آوا نوا" در خصوص اینکه یک مجری باید در امر اجرا کارشناسی مسلط به موضوع اجرا را داشته باشد، بیان کرد: کاملاً با این پرسش موافقم، مجری به عنوان نماینده ی مردم در تلویزیون بر اساس موضوع برنامه و در هر حوزه ای که فعّال است باید اطّلاعات کافی از آن حوزه را داشته باشد، مردم به راحتی فرق یک مجری باسواد و کم سواد را متوجه میشوند و خیلی مشخّصه که یک مجری در آن حوزه ی خاص میتواند برنامه را به سمت جلو هدایت کند یا خیر، بارها هم دیدیم مجریانی را که شوربختانه اطلاعات کافی در حوزه ی اجرا را ندارند و بیش تر به متن خوانی و حفظ کردن می پردازند که اصلاً جالب نیست و برای مخاطب غیر قابل چشم پوشی است.
هر مجری در هر حوزه ای باید جُزء بهترین ها در آن حوزه ی خاص را داشته باشد تا تمامی قشر های جامعه از دیدن آن برنامه لذّت ببرند .

به نظرم یک اجرای خوب شامل مؤلّفه های مختلفی همچون داشتن چهره و صدای مناسب ، قامتِ مناسب ، سواد کافی ،داشتن اطّلاعات حدّاقلی از همه ی رشته ها ، فنّ بیان خوب و … را شامل می‌شود.

گفتگو از : دینا محمدی

برچسب ها: علیرضا بختیاری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
7
بسیازر مجری توانمند ی است واز اینده ای درخشان دارد بسیار خوش ذوق وخوش بیان باصدای دلنشین وبسیار توانمند است
از مجریان کم نظیر صدا وسیما میباشد
فن پیج علیرضا بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
7
سلام ، من یکی از فن پیج هاشون هستم و خیلی دوستشون دارم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
1
درود
یادش به خیر سال قبل برنامه ی آوای رمضات در سحرهای ماه مبارک رمضان رو اجرا می کردن ، حیف که امسال نیستن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
1
بعد از ۹ ماه ، این برنامه دوباره شروع شده
و شبای قشنگی رو برامون ساخته
ممنون از آقای بختیاری و همه ی استادایی که این برنامه رو اجرا می کنن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار