پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

زهرا فرود : سردار سرتیپ "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس می گوید: از صدا و سیما تشکر می کنم که به ویژه در سال های اخیر در بخش های آثار نمایشی خود توانسته به خوبی موضوع دفاع مقدس را ضمن ترسیم به تصویر بکشد ،این موضوع امری مهم است چرا که می‌طلبد مخاطبان از مسائل اجتماعی دوران هشت سال دفاع مقدس نیز آگاهی داشته باشند.او معتقد است فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" ساخته "امیرحسین مهدویان" فیلمی با روایت صحیح است ،یعنی قصه آن به طور کامل با بهره گیری از اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده.

سردار "بهمن کارگر "رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به خبرنگار دیباچه گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای تولید آثار نمایشی در حوزه مقاومت و دفاع مقدس از تولیدکنندگان حمایت خواهد کرد و ما به جهت در اختیار گذاشتن ادوات جنگی و مباحث موردنیاز اینگونه آثار با سازندگان تولیدات نمایشی مساعدت خواهیم کرد. همچنین ما در حوزه نیروهای مسلح عرصه ای را با عنوان شورای پشتیبانی ساخت فیلم و آثار نمایشی تشکیل داده ایم تا در این مسیر بتوان راحت تر گام برداشت. به عنوان مثال برای ساخت فیلم "موقعیت مهدی" نیروهای مسلح کمک های شایانی در تهیه و تولید آن ارائه نمودند البته ناگفته نماند که در اختیار گذاشتن ادوات جنگی و ادوات واقعی چالش های مختص به خود را دارد . در هرحال هر سازنده ای که تصمیم دارد در ارتباط با دفاع مقدس اثری تولید نماید می تواند به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مراجعه کند، چرا که این‌ عرصه بدنبال ساخت آثار با محتوای دفاع مقدس است و جا دارد اعلام می‌کنم این بنیاد هم اکنون آمادگی های لازم در جهت تولیدات نمایشی را در خود داشته و دارد به گونه ای در عرصه ساخت اثرهای مختص به دفاع مقدس نهایت کمک را به سازندگان خواهد نمود.

او ادامه داد : هم اکنون این بنیاد تعدادی آثار نمایشی را با همکاری صدا و سیما در دست تولید دارد که از جمله آنها می‌توان به مستند ۱۰۰ قسمتی" روایت معیار" اشاره نمود که در قالب انیمیشن ، به عملیات های دوران دفاع مقدس از جمله عملیات "طریق القدس" می پردازد. ساخت این مجموعه از دو سال گذشته در مرکز پویانمایی صبا آغاز شده و هم اکنون تولید ۵ قسمت از آن به پایان رسیده و در هفته دفاع مقدس از مجموعه مستند "روایت معیار" رونمایی خواهد شد.
همچنین سریال" شهید بروجردی" و فیلم سینمایی "اتاقک گِلی" که محتوای آن درباره عملیات مرصاد است از دیگر آثاری هستند که به همت نیروهای مسلح مسیر تهیه و تولید را سپری می کنند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تولید آثار در این عرصه حمایت همه جانبه خواهد کرد/

برخلاف برخی سیاه نمایی ها اردوهای راهیان نور هم اکنون در جریان است

سردار سرتیپ " کارگر" پیرامون اردوهای "راهیان نور" گفت: وضعیت کشور در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور مناسب است و برخلاف برخی سیاه نمایی هایی که در این عرصه وجود دارد، خوشبختانه این اردوها بعد از سبک شدن کرونا یعنی از ۲۰ اسفند سال گذشته از سرگرفته شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد و بازدید از یادمان های مناطق غرب و شمال غرب هم اکنون در حال جریان است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس از روز چهارشنبه ۳۰ شهریور با دیدار فرماندهان ، رزمندگان دفاع مقدس ،خانواده‌های معظم شهدا ،جانبازان ،ایثارگران، هنرمندان، مداحان اهل بیت و همچنین جمعی از اقوام مختلف کشور به نمایندگی از قومیت های این مرزوبوم با مقام معظم رهبری در حسینیه حضرت امام (ره)در بیت رهبری و نیز عطرافشانی و نثار گل به قبور شهدا توسط بنیاد شهید در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد.

سردار سرتیپ "بهمن کارگر" با بیان اینکه تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت عرصه دفاع مقدس در کنار پخش ۶۵ برنامه و ۳۸۵ فعالیت در ۱۳ شبکه سیما و پخش ۱۵۲ برنامه و ۹۰۲ فعالیت از ۱۴ شبکه رادیویی از ویژه برنامه های مختلف معاونت سیما و صدای سازمان صدا و سیما در هفته دفاع مقدس خواهند بود اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تولید و پخش ۱۰۶ نماهنگ، از ۲۴۰ کتاب رونمایی خواهد کرد؛ همچنین برگزاری مراسم شهدای روحانیت در حوزه های علمیه، یادواره شهدای زن و همایش "اسوه های صبر و مقاومت"، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموزی و دانشجویی، برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر با همکاری جهاد سازندگی، مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و تجلیل از خانواده‌های آنان، گرامیداشت عملیات ثامن الائمه همزمان با سالروز این عملیات در ۵ مهر و بزرگداشت عملیات کمان ۹۹ از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس هستند.

"کارگر "افزود: "لاله های سفید " و "آبروی محله" دو برنامه ای هستند که به ترتیب در قالب برگزاری یادواره شهدای محله ها و کنگره شهدای مِنا ،در کنار برگزاری ۲۲۴ برنامه شعر و خاطره و اجرای۲۹ نمایش و تئاتر خیابانی، برپایی مراسم شب خاطره و روایتگری دفاع مقدس ،برگزاری مسابقه چهارجانبه فوتبال که متشکل از تیم های دارای شهدا در دوران دفاع مقدس بوده اند که بارزترین آنها مرتبط به شهدای چوار ایلام و ورامین است، از دیگر برنامه‌هایی محسوب می شوند که در جدول ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس قرار دارند.

افتتاح ۵ موزه جدید دفاع مقدس و ساخت یادمان شهدا در سراسر کشور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به همت این بنیاد بزودی ۵ موزه‌ جدید در عرصه دفاع مقدس در سراسر کشور افتتاح می شود که مردم می‌توانند از آن ها به عنوان پاتوق های فرهنگی استفاده کنند. همچنین چند یادمان شهدا نیز در نقاط مختلف کشور ساخته و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: از آنجا که وصیت خوانی شهدا موضوعی است که نه تنها امام راحل بلکه مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته و دارند بنابراین در لابه لای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری ،در قالب برنامه‌ای به خوانش وصیت نامه شهدا خواهیم پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار