چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

به گزارش "دیباچه"؛ مسابقات دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان جهان در دو بخش زنان و مردان از ۲۴تیر الی۲مرداد ماه به میزبانی شهر اورگان آمریکا برگزار خواهد شد. مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع کشورمان تنها نماینده ایران در این رقابت‌هاست که موفق شد از طریق رنکینگ‌جهانی جواز حضور در این مسابقات را به دست بیاورد. احسان حدادی دیگر ملی‌پوش کشورمان اما بر خلاف انتظارات ناکامی بزرگی را رقم زد و از کسب سهمیه باز ماند. حدادی طی مدت زمان اخیر به طور مکرر در اردوهای خارجی حاضر شد ولی با این حال نتوانست رکورد مد نظر را به دست بیاورد. در ادامه فدراسیون جهانی با توجه به سوابق این پرتابگر دیسک کشورمان او را برای شرکت در این رویداد مهم جهانی دعوت کرد.

تردید داشتم پیرجهان بتواند سهمیه جهانی بگیرد/ احسان حدادی برای سفر به آمریکا مشکل ندارد/ امیدوارم برای اخذ ویزا، جریان‌های اخیر تکراد نشود
تیمور غیاثی، پیشکسوت با سابقه دو و میدانی کشورمان در این رابطه به خبرنگار ورزشی "دیباچه" گفت: مسابقات جهانی بعد از المپیک جزو معتبرترین رقابت‌هاست و همانند بازیهای المپیک نیز ورزشکاران باید بتوانند سهمیه شرکت در مسابقات را به دست بیاورند. خیلی خوشحال هستم که این دوره نیز دو نماینده در این بازیها خواهیم داشت. رکورد ورودی قهرمانی جهان در ماده پرتاب دیسک ۶۵ متر بود که متاسفانه احسان حدادی نتوانست این رکورد را به ثبت برساند البته احسان بعد از سه سال به تازگی رکورد ۶۱.۱۱ متر را ثبت کرده اما به هر شکل این رکود با ورودی جهانی فاصله زیادی داشت. مهدی پیرجهان اما بر خلاف انتظارات من موفق شد سهمیه ورودی را به دست بیاورد به او تبریک می‌گویم در حقیقت برای ثبت رکورد جهانی او تردید داشتم اما خوشبختانه این اتفاق رخ داد و او هم نماینده ایران در مسابقات جهانی خواهد بود.
وی با یادآوری نتایج تلخ دو و میدانی کاران در بازیهای المپیک توکیو ادامه داد: فکر می‌کنم در بخش بانوان هم می‌توانیم از طریق وایلد کارت یک نماینده داشته باشیم که در این خصوص احساس می‌کنم  فرزانه فصیحی و ریحانه مبینی کاندیدای فدراسیون باشند اما باید دید در نهایت کمیته سازمان تیم‌های ملی چه تصمیمی خواهند گرفت.
غیاثی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اخذ ویزا نیز توضیح داد: اینکه ورزشکاران ما موفق شدند سهمیه بگیرند جای خوشحالی دارد اما اخیرا در سایر رشته‌ها شاهد بودیم که آمریکا برای دادن ویزا چقدر کارشکنی کرد؛ امیدوارم برای دو و میدانی کاران شاهد این ماجراها نباشیم. هر چند احسان حدادی فعلا در آمریکاست و مشکل چندانی ندارد اما باید ببینیم برای پیرجهان چه پیش می‌آید.
این کارشناس دو و میدانی در پایان تاکید کرد: این ورزش جزو رشته‌های مادر است، خوشحالم که ورزشکاران موفقی در این حوزه داریم ولی برای تداوم این روند باید نگاه حمایتی بیشتری داشته باشیم. فرض کنید دو و میدانی ۴۰ ماده دارد، ولی برای بازیهای کشورهای اسلامی فقط ۱۲ سهمیه به ما داده شده، آنهم در دو بخش زنان و مردان، اینها خوب نیست. با وزیر ورزش در این خصوص مکاتبه داشتم قرار است تعداد سهمیه‌ها افزایش یابد امیدوارم نتایج خوبی را هم شاهد باشیم.
انتهای پیام//

گفتگو از : فریبا جلیل خانی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار