جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 17 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

حسین میرزایی، نماینده اصفهان در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش برای سلامت جامعه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری دیباچه اظهار داشت: طبق فرموده امام صادق(ع) معیار خوشبختی در دنیا پنج چیز است. سلامت، امنیت، قناعت، انیس موفق و قناس. از نظر طب نیز بزرگانی چون ابن سینا، راضی، عقیلی خراسانی و غیره نیز بحثی را مطرح کردند در واقع آمدند و به شش امری که ضرورت دارد اشاره می کنند. یکی از این شش مورد برای حفظ سلامت انسان حرکت و سکون جسمانی، یکی هم عارض نفسانی است که امروز در غالب ورزش و فعالیت بدنی این موارد را تعریف می‌کنیم. در حال حاضر می توانیم به وزارت ورزش و فعالیت این حوزه در بحث ورزش همگانی به عنوان یکی از ارکان سلامت و عیش و خوشی در دنیا نگاه کنیم.

ورزش کشتی مال ایران است، اما بیشتر هزینه‌ها برای فوتبال می‌شود / به دلیل مشکلات معیشتی، ورزش در اولویت مجلس نیست!
وی افزود: شما توجه کنید وقتی در این حوزه فعالیت درستی انجام شود، مردم به ورزش و فعالیت بدنی شوق بیشتری خواهند داشت، در این صورت به طور قطع ، هزینه درمانها کاهش پیدا می کند و از همه مهمتر روی اخلاق تاثیر آن را خواهیم دید. چرا که همیشه گفته شده عقل سالم در بدن سالم است شما وقتی به طور روزمره فعالیتهای سالم داشته باشی، در جهت اصلاح اخلاق هم می توانی گام های موثری برداری، در کل  باید روی ورزش همگانی بیشتر از هر چیز سرمایه گذاری شود تا کل جامعه از ورزش بهره ببرند.
او با اشاره به اهمیت ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز گفت: در بحث قهرمانی نیز توصیه ما این است که روی ورزشهایی سرمایه گذاری کنیم که متعلق به کشورمان هستند. مانند کشتی؛ شما ببینید برای مثال بسکتبال متعلق به آمریکاست و حالا معتبرترین لیگ را دارد ولی ما بیشتر هزینه را برای رشته های دیگری چون فوتبال هزینه می کنیم. در حالی که کشتی مال ایران است، برند کشورمان است. مجموع مدالهای ما در المپیک مربوط به کشتی گیران است ولی نمی دانم چرا هنوز هم بیشتر هزینه ها برای فوتبال است. من خودم یک زمانی در دوران نوجوانی فوتبال بازی کردم و فوروارد ثابت تیم سپاهان بودم اما باز توصیه ام این است که توجه بیشتر وزارت ورزش در بحث قهرمانی باید روی رشته های بومی خودمان باشد.

نماینده اصفهان در مجلس شواری اسلامی در مورد ارزیابی خود از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم اظهار داشت: در حال حاضر عملکرد وزارت ورزش بد نبوده و باید بگویم آمار دقیقی ندارم. اما اگر بخواهیم قضاوت کنیم حالا زود است چون هنوز یک سال هم از زمان حضور دکتر سجادی در وزارت نمی گذرد.
میرزایی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نظرمجلس نسبت به وزیر ورزش فعلی مثبت تر شده است یا خیر؟ گفت: واقعیت این است که در این مدت ورزش مورد توجه مجلس نبوده است ،چون مشکلات معیشتی مردم این روزها زیاد است. دغدغه خودم مردم و نماینده ها نیز بحث گرانیها است. اما چون ما عضو کمیسیون فرهنگی هستیم وزارت ورزش هم مربوط به این کمیسیون می شود تا حدی دقیق تر مسائل مربوط به ورزش را دنبال می کنیم.

گفت و گو از : مجتبی بیگلری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳