جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

آذر رجبی : مادر و کودک موضوعی است که سالها است ارج و قربی خاص در جامعه دارد، از هر گذری که رد می‌شوید و مادری را در حال شیر دادن به فرزند خود می‌بینید این سوال برایتان مطرح است که ای کاش جایی در شهر و اماکن عمومی برای سرویس دهی به مادران دارای فرزند خردسال و شیرخوار وجود داشت تا می‌توانست به راحتی به فرزند خود خدمت برساند، لذا شورای شهر جدید در تهران طرحی را با عنوان تخصیص فضای اختصاصی برای مادران و کودکان در متروی تهران و پارکها به شور گذاشتند که به تصویب رسید و در حال اجرا است، اما انتقاداتی به این طرح وارد شده که گویی نیازمند بررسی بیشتر است، در این زمینه ، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را به خبرنگار دیباچه اعلام کرد :

« مهدی اقراریان » رئيس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار دیباچه پیرامون ایجاد فضایی برای مادر و کودک در متروی تهران و پارک‌های تهران اظهار داشت: کسانی که اندک تجربه‌ای دارند و دنیا را دیده‌اند متوجه می‌شوند که در تمام دنیا برای مادران و کودکان فضاهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده و باور ما بر این است ،که بخشی از حقوق شهروندان است که با ایجاد بستری آرام در فضاهای عمومی، مادران دارای فرزند خردسال در سفرها و خروج از منزل بتوانند از کودکان خود نگهداری و به آنها خدمت رسانی کنند.

ایجاد امنیت و فضای آرام برای بانوان در اماکن عمومی اولویت مسئولین باشد/ حقوق شهروندی متعلق به قشری خاص نیست

وی درادامه ضمن تاکید بر اینکه، بعید است حتی کسانی که نگاه منتقدانه‌ای داشته باشند مخالف این طرح باشند و این طرح را دیوار کشی بین زن و مرد در ایران بدانند ، عنوان کرد: این طرح رویه‌ای جاری در تمام دنیاست و در حال حاضر تمامی کشورهای پیشرفته در تمام فرودگاه‌هاشان، در ایستگاه‌های قطار و متروشان زمینه و بستر لازم برای اینکه مادری بخواهد به کودک خود سرویسی را بدهد انجام می‌دهند و این امری کاملا طبیعی و بدیهی است.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه این طرح در اکثر پارک‌های شهر نیز اجرا می‌شود، چقدر پاسخگو خواهد بود اظهار داشت: در خصوص پارک‌ها با مساله‌ای مواجهیم و آن هم ارتقای امنیت عمومی در فضای پارکها است . متاسفانه بعضا شاهدیم که در مناطق جنوبی شهر تهران پارکها که محل حضور خانواده‌ها و محل تفریح و استراحت خانواده ها است، تبدیل شده به محل‌هایی که دارای آسیب‌های متنوع و فراوانی است که به نظر می‌رسد به صورت عمومی و به صورت یک اقدام اساسی باید کارهایی صورت بگیرد که نیروی انتظامی مسئولیت مستقیم این موضوع را بر عهده دارد و به نظر می رسد در دور جدید نیز باید این دست اقدامات گسترش یابد.

اقراریان در ادامه بیان داشت: تجربه خوب پلیس کوهستان ، تجربه پلیس مترو و تجربه خوب پلیس در پارک‌ها نشان از اقدامات عاجلانه در جهت ایجاد امنیت در فضاهای عمومی صورت گرفته که باید این اقدامات تقویت شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اختصاص بخشی از فضا نیز برای استفاده اختصاصی مادران و کودکان باعث می‌شود شرایطی که مادران و کودکان نیاز دارند تا به فرزندان خود خدمات و سرویس دهند، این امکان برایشان فراهم شود.

وی در ادامه افزود: اما مساله پارک بانوان موضوعی جدید نیست و از گذشته مراکزی در تهران به عنوان پارک ویژه بانوان طراحی و به بهره برداری رسیده است و این دو موضوع باید از هم جدا شوند لذا توسعه آن نیز کمک می‌کند تا فضای بهتر برای بانوان ایجاد شود.

اقراریان در پایان خاطر نشان کرد: اما موضوعی که در اولویت است ارتقای امنیت در فضاهای عمومی شهر بویژه در پارکها است که با آن مواجهیم . توسعه سازه‌های فرهنگی در پارک‌ها کمک می‌کند ا بتوانیم بخشی از این مشکلات را بر طرف کنیم که این سازه‌های فرهنگی بخشی از آن می‌تواند این فضاها باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار