يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

عصر رویش عنوان جشنواره مردمی است که با همت موسسه فرهنگی هنری نوید آوران ۱۴، نهاد های فرهنگی هنری منطقه ۱۴ ملقب به دارالمومنین و بسیج هنرمندان در راستای بلفعل نمودن ظرفیت های مردم در زمینه فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.

به گزارش دیباچه ، "محمد مهدی حسن زاده مدیر عامل موسسه "نوید آوران ۱۴" گفت: این جشنواره با " اهدافی همچون شناسایی هنرمندان انقلابی، تولید آثار فرهنگی هنری انقلابی و اضافه شدن این آثار به گنجینه هنر کشور و تقدیر از برگزیدگان و مساعدت به رشد آن‌ها در رشته های مختلف فرهنگی - هنری پی ریزی شده و عموم مردم و هنرمندان در حوزه های مختلف هنری می توانند در آن شرکت کنند.همچنین این جشنواره ، حول محور ادبیات مقاومت، اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب شکل گرفته است.

عصر رویش با شعار احیا و مصور نمودن ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود

"علیرضا امیدی" دبیر اولین جشنواره فرهنگی هنری "عصر رویش" ادامه داد: این جشنواره با موضوعات ادبیات مقاومت، اقتصاد مقاومتی، محله و خانواده اسلامی، جهاد ،خدمت، اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی ،شکوه و بالندگی ایران برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۸ بهمن ۱۴۰۰ در قالب فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای، داستان کوتاه، دلنوشته ،تئاتر و هنرهای نمایشی، خوانندگی، نماهنگ و فتو کلیپ ،نقاشی و کاریکاتور ،پوستر و داستان مصور، عکس ،شعر و ترانه، موشن گرافی، سرود و تواشیح را از طریق پیام رسان های ایتا و تلگرام و اینستاگرام به asre rouyeshارسال کنند. همچنین اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره در ایام دهه فجر خواهد بود.

"حسین حاجی قربانی دولابی" دبیر شورایاری‌ها منطقه ۱۴ مشاور دکتر علوی در موضوع مشارکت های مردمی و مدیریت محله افزود :"عصر رویش" جشنواره ای است که می‌توان آن را به عنوان یکی از مشارکت ها و تجلی های مردم در جریانات مختلف از آن نام برد چرا که در این جشنواره هیچگونه محدودیتی برای ارسال آثار در بخش های مختلف فرهنگی و هنری وجود ندارد. بنابراین شرکت‌کنندگان و به ویژه جوانان می توانند در بستر حوزه های مختلف فرهنگی و هنری سهمی از این جشنواره را به نام خود رقم بزنند. و از آنجا که تجربه چنین مشارکت های مردمی را در بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی داشتیم بنابراین اگر بستر فراهم باشد مردم این آمادگی را دارند تا استعدادها و پتانسیل هایشان را در زمینه های مختلف به معرض نمایش بگذارند و حتی افشار مختلف جامعه را در راستای بالفعل نمودن داشته ها و ذهنیت های موثر و کاربردی شان ترغیب و تشویق کنند.

عصر رویش با شعار احیا و مصور نمودن ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود

وی افزود امیدوارم جشنواره" عصر رویش "بتواند به نوبه خود مردم را به موضوعات اجتماعی و فرهنگی متصل کند و به عنوان بستری مطرح شود که مردم بتوانند ضمن ارائه دادن آثار خود در آن بدرخشند و موفق شوند و همچنین امیدوارم تمام دستگاه‌ها و ارگانهایی که به جهت موفقیت این جشنواره دست یاری داده‌اند بتوانند دوشادوش مردم اتفاق خوبی را رقم بزنند و بستری را ایجاد کنند که شرکت کنندگان در عصر رویش و یا علاقه مندان به تماشای آثار این جشنواره بتوانند حضوری موثر در چنین مشارکت های مردمی را بار دیگر تجربه و لمس کنند. و نیز این جشنواره به نوبه خود می تواند زمینه تعامل مردم با هنرمندان و همچنین آشنایی با برخی از رشته‌های هنری که شاید آنچنان شناخته نشده باشد را فراهم کند.

محمد عدل لاله معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ تهران در ارتباط با این جشنواره گفت :"عصر رویش" به جهت استعداد یابی و جمع‌آوری آثار ارزشمند فرهنگی و هنری می توانند در زمره جشنواره های فاخر قرار گیرد چرا که برای شرکت‌کنندگان و به ویژه مخاطبان نسل جوان این بستر را فراهم می کند تا بتواند با حضور و شرکت در این مسابقه اولین قدم های خود را در شکوفا نمودن استعدادهایشان بردارند.

عصر رویش با شعار احیا و مصور نمودن ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه مدارس نیز در این جشنواره می‌توانند حضور داشته باشند ادامه داد: انتظار ما این است که این جشنواره صرف استعدادیابی نباشد و حتماً متولیان از این جشنواره حمایت و پشتیبانی کند تا از طریق آن بتوان استعدادها را شکوفا نمود و به تخصص رساند و در واقع بتوانیم با این جشنواره ریلی از مدرسه تا محیط کار حرفه ای بسازیم و از طریق آن استعدادها را کشف، ساماندهی ،پشتیبانی و راهبری کنیم تا یک نیروی متخصص و متعهد که می تواند خود، آموزش دهنده باشد را خلق و ایجاد کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳