شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 04 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۰

مسعود اطیابی کارگردان و تهیه کننده سینما درخصوص برگزاری چهلمین دوره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار «دیباچه» گفت: به هر حال برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر دو ویژگی دارد؛ یکی اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا است و شاید اتفاقات خوبی در آن رخ دهد و شاید هم سرد برگزار شود، دیگری انتخاب فیلم‌ها است و ما اطلاعاتی درباره آن‌ها نداریم، زیرا پیش از این، اطلاعاتی درخصوص فیلم‌ها داده می‌شد و زمینه‌ای از فیلم‌ها داشتیم ،از همین رو فیلم‌های انتخابی امسال را نمی‌شناسیم و ممکن است ما را غافلگیر کنند و البته شاید هم این اتفاق رخ ندهد.

او ادامه داد: جشنواره فیلم فجر بعد از چند دوره که بصورت ملی و داخلی برگزار می‌شد، امسال در بخش‌های گسترده و بین المللی خواهد بود، اما تا زمان برگزاری جشنواره نمی‌توان درخصوص آن نظر داد.

توقیف فیلم‌ها،از منظر داخلی به اعتبار نظام، لطمه وارد می‌کند /  بازیگران جوان و مستعد بسیاری ،هنوز پشت در‌ها مانده و دیده نشده اند

کارگردان «دینامیت» درخصوص توقیف فیلم‌ها بیان کرد: از نظر من توقیف فیلم‌ها از منظر بیرونی بیشتر به اعتبار جامعه و از منظر داخلی به اعتبار نظام لطمه وارد می‌کند تا به خود فیلم ها. توقیف فیلم همانند بستن یک انسان متفکر است و غیر از خسارت عمومی، هیچ گونه خسارت شخصی ندارد. برای نمونه اگر فیلم من یا همکارم توقیف شود، در ظاهر یک فیلم توقیف شده، اما لطمه بزرگی به اعتبار اصلی اجتماع ایرانی و اسلامی ما می‌زند و نمی‌توانیم آزادمنشی را با توقیف فیلم‌ها نمایش دهیم، زیرا ضد آن نمایان می‌شود.

« اطیابی » در پاسخ به اینکه بسیاری از فیلمسازان جوان از تولید و توقیف فیلم‌ها نگران هستند، بیان کرد: اساسا ترس برای انسان خوب است، اما نباید مانع از تولید شود؛ بنابراین نباید ترس داشت، باید پیش بینی  و با عقلانیت پیش رفت و در عین حال شیوه مبارزه با هر جریانی این است که بدانیم کجا و برای چه هدفی کار می‌کنیم در نتیجه با چشم بازتر به جلو حرکت می‌کنیم.

این کارگردان سینما درخصوص استفاده از چهره‌های جدید در فیلم‌های سینمایی خاطر نشان کرد: بازیگری مسئله خاصی است و در برخی مواقع دوست داریم از بازیگران جدید استفاده کنیم، اما بازیگری آن ویزگی ای را می‌خواهد تا محبوب مردم شود، از طرفی، هرچه هزینه ساخت فیلم بالا می‌رود، تهیه کنندگان برای انتخاب بازیگران جدید ریسک نمی‌کنند، به نظر من باید در فیلم‌های غیر تجاری مانند فیلم‌های هنری و هنر و تجربه این اتفاق رخ دهد و بیشتر در اینگونه فیلم‌ها می‌توان استعداد‌ها را یافت.

وی افزود: من بازیگران جوان و مستعد بسیاری را می‌شناسم  که در عرصه تئاتر درخشان هستند و علاقه زیادی به بازی در فیلم‌ها داشته و انرژی و تلاش خوبی هم دارند،  اما هنوز پشت در‌ها مانده و دیده نشده اند، به نظر من اگر راهی در سینما برای این جوان‌ها باز کنیم، می‌توانند بسیار درخشان باشند.

اطیابی درخصوص کار‌های آتی خود گفت: دو کار در دست داریم، اما باید با تهیه کننده مذاکره و به نتیجه برسیم بنابراین هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام/

گفت و گو از : مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار