چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۳۲
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه، « محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی امروز حسابی خبرساز شد؛ او طی حکمی  «مهدی آذرپندار» را به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران منصوب کرد؛ دقیقا پیش بینی می شد پس از آن اختتامیه جنجالی جشنواره فیلم کوتاه و آن انتقادهای کوبنده خزاعی از سید صادق موسوی ، دیگر این مدیر جوان جایی در سیستم کاری خزاعی نداشته باشد. رئیس سازمان سینمایی اما در انتخابی جالب از فردی استفاده کرده که به دلیل دیدگاه های تند او درباره برخی از فیلمسازان مطرح و آثارشان، چندان شخصیت محبوبی در نزد اهالی سینما ندارد؛ مهدی آذر پندار ، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و رفیق علی فروغی که معرف همگان است؛ آذرپندار پیش از این نیز سابقه همکاری با محمد خزاعی را در خلال برگزاری پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» داشته است . 

اما از انتصاب مدیر جوانِ انجمن سینمای جوان که بگذریم ، مهمترین تصمیم خزاعی بدون شک ، معرفی  هفت عضو شورای پروانه ساخت آثار سینمایی  بود.

انتصاب های  مورد علاقه  و در نوع خود جالب رئیس سازمان سینمایی !

پس از وقفه ای قابل توجه در کار شورای پروانه ساخت و ناراحتی سینماگرانی که درخواست هایشان بلاتکلیف مانده ، رییس سازمان سینمایی برای اعضای جدید شورای پروانه ساخت حکم زد.

براین اساس، سیدضیاء هاشمی، علیرضا معاف، پرویز شیخ طادی، سعید مستغاثی، محمدرضا هنرمند، پژمان لشگری‌پور و سید محمد حسینی به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی منصوب شدند.

خوب اما نکته جالب خبر روابط عمومی سازمان سینمایی ، اشاره نکردن به رزومه این اعضا بود که برخی از آنها رزومه شان ربطی به سینما ندارد و معلوم نیست خزاعی با چه مبنایی آنها را انتخاب کرده است .

طبق آنچه خبرگزاری ایسنا آورده علیرضا معاف؛  دکترای علوم قرآن و حدیث دارد که پیش‌تر مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و قائم مقامی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و معاون پژوهشی بنیاد سیاست پژوهی تمدن اسلام نیز در فعالیت‌هایش دیده می‌شود. 

 پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم‌های سینمایی «روزهای زندگی»، «دفتری از آسمان»، «پشت پرده مه»، «شکارچی شنبه» و «امپراطور جهنم» بوده که فیلم آخر را به تهیه‌کنندگی خزاعی - رییس فعلی سازمان سینمایی - ساخته است.

 سید ضیا هاشمی هم در کارنامه خود تهیه‌کنندگی فیلم‌های «عروس»، «روز شیطان»، «اعتراض»، «امیر» و «شوکران» را دارد.

 سعید مستغاثی منتقد سینمایی است و محمدرضا هنرمند کارگردان فیلم‌های «مرد عوضی»، «سمفونی نهم»، «دیدار»، «دزد عروسک‌ها» و «مومیایی 3» از دیگر اعضای شورا هستند.

 پژمان لشگری‌پور نیز پیش‌تر مجری طرح فیلم‌های «بادیگارد» و «پابرهنه در بهشت» و «عقل سرخ» بوده است.

 سیدمحمد حسینی هم همان مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد روایت فتح باید باشد که مهرماه امسال حکم خود را از رییس بنیاد روایت فتح گرفت. 

 محمد خزاعی همچنین، از تلاش‌ها و زحمات اعضاء قبلی شورای پروانه ساخت تقدیر و تشکر کرده است.

در سال 1398 منوچهر شاهسواری، فریدون جیرانی، محمود اربابی، حسین کرمی، حسن بلخاری، جمال شورجه و مسعود نقاش زاده به عنوان اعضای شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی از وزیر وقت حکم گرفتند، اما در این مدت تغییراتی در نفرات شوراها ایجاد شده بود و اخرین تغییرات به شرح ذیل بود:

سید ضیا هاشمی،همایون اسعدیان،حسین کرمی،سعید رجبی فروتن، مهدی سجاده چی.

 اولین جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمایی طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

مدتی قبل خزاعی در گفت‌وگویی بیان کرده بود که قرار نیست در دوره او، روند ساخت فیلم و ممیزی دشوارتر شود و درباره احتمال حذف پروانه ساخت هم گفته بود:  « درباره شورای پروانه ساخت تهیه‌کنندگان بحث‌هایی دارند مبنی بر اینکه چه ضرورتی دارد و اینکه می‌تواند بر عهده تهیه‌کننده‌ها باشد. من در جلسه با تهیه‌کننده‌ها گفتم برنامه‌هایشان را اعلام کنند و برای حذفش باید محاسن و معایب آن را کارشناسی کنیم. » 

انتصاب های  مورد علاقه  و در نوع خود جالب رئیس سازمان سینمایی !

 خسرو امیر صادقی عضو هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستقل و علی البدل اتحادیه تهیه کنندگان (شورایعالی تهیه کنندگان) و همکار هاشمی، در گفتگو با کافه سینما، از این اتفاق اعلام شگفتی کرد. او گفت که هاشمی بارها و بارها، مخالفت‌اش با شورای پروانه‌ی ساخت را علنی کرده است و حالا حضور او در این شورا، باعث تعجب است. امیرصادقی، این احتمال را مطرح کرد که شاید محمد خزاعی، رئیس جدید سازمان سینمایی، با علم به‌این موضوع، خواسته یکی از مخالفان این شورا را از موقعیتِ انتقادی‌اش خارج کند.

باید منتظر واکنش ها به تصمیم های اخیر و آینده محمد خزاعی بود.

 

برچسب ها: محمد خزاعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار