يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
یک اقتباس موفق سینمایی، سریال می شود
فیلم جنایی «محرمانه لس آنجلس» به کارگردانی کرتیس هنسن که در سال 1997 تولید شده در سبک «نوآر» ساخته شده، قرار است توسط شبکه «سی بی اس» به سریال تبدیل شود؛ اتفاقی که پیش از این نیز برای انجام آن تلاش هایی شده بود، اما بی نتیجه بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فیلم جنایی «محرمانه لس آنجلس» به کارگردانی کرتیس هنسن که در سال 1997 تولید شده در سبک «نوآر» ساخته شده، قرار است توسط شبکه «سی بی اس» به سریال تبدیل شود؛ اتفاقی که پیش از این نیز برای انجام آن تلاش هایی شده بود اما بی نتیجه بود.

روایت سه پلیس از یک قتل در «محرمانه لس آنجلس»!

فیلم سینمایی «محرمانه لس آنجلس» یکی از آثار خوش ساختی است که در سال 1997 تولید شد و نظر منتقدان را به خود جلب کرد و در گیشه نیز خوب فروخت و از همه مهمتر، در همان سال، نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کنند.

گفتنی است فیلم سینمایی «لس آنجلس» علاوه بر موفقیت های سینمایی، اقتباسی موفق نیز به حساب می آید؛ زیرا این فیلم از رمان «محرمانه لس آنجلس» نوشته جیمز الروی اقتباس شده و کرتیس هانسن به همراه برایان هلگلند فیلمنامه آن را نوشته است.

داستان فیلم «محرمانه لس آنجلس» که راسل کرو، کوین اسپیسی، گای پیرس،کیم باسینگر و جیمز کرامول بازیگراان آن هستند، در سال 1950 میلادی رخ می دهد. این فیلم روایت سه پلیس از یک قتل است که در «کافه نایت» رخ داده است و ماجرای آن به جرایم سازمان یافته، فحشا، مواد مخدر و فساد سیاسی ربط پیدا می کند.

گروهبان ادموند اکسلی، پسر بازرس افسانه ای پلیس لس آنجلس است. شخصیت و منش ادموند اکسلی به گونه ای است که او رااز دیگر همکارانش متمایز می کند و زمانی کار بالا می گیرد که او تصمیم می گیرد بر علیه دیگر همکارانش شهادت دهد.

از طرفی، همکار او، وندل باد وایت (با بازی راسل کرو)، افسری قوی هیکل و تند مزاج در پی شهادت اکسلی در ماجرای شب خونین کریسمس از خدمت در پلیس لس آنجلس کنار گذاشته می شود و پس از آن رابطه افسر باد وایت با گروهبان اکسلی تیره و تار می شود. اما در پی قتل دیک و طی روندی این دو، دوباره به هم نزدیک می شوند.

کرتیس هنسان یکی از کارگردان های مطرح هالیوود است و فیلمهای «قتل شیرین، اژدهاهای کوچک ، باختن ، پنجره اتاق خواب ، تاثیر بد، دستی که گهواره را می جنباند، رودخانه وحشی را ساخته است.


درباره رمان «محرمانه لس آنجلس»

رمان «محرمانه لس آنجلس» نوشته جیمز الروی اثری پر فروش درباره لس آنجلسِ سالهای 1940تا 1960 است و به وقایع پنهانی می پردازد که به صورت محرمانه رخ داده اند و بیانشان افشاگری محسوب می شود.

جیمز الروی، رمان «محرمانه لس آنجلس» را بسیار پر تنش و فشرده نوشته است و صفحات کتاب مملو از اتفاقاتی است که دراثبات غیر عادی بودن وضعیت لوس انجلس به رشته تحریر درآمده اند.

دیگر کتاب‌های جیمز الروی، عبارتند از «کوکب سیاه» که فیلم شد، «هیچ‌کجای بزرگ» و «جاز سفید» هستند.

شبکه «سی‌بی‌اس» در حال حاضر ساخت اقتباسی تلویزیونی فیلم «محرمانه لس‌آنجلس» را به عهده دارد و جوردن هارپر قرار است فیلمنامه را بنویسد و تهیه کننده آن باشد.

هارپر به تازگی نویسندگی و تهیه ‌کنندگی سریال «گاتهام» محصول فاکس را به عهده داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار