دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
ششمین مسابقه راهنمایان موزه، با محور «تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای» در روزهای هفتم، هشتم و نهم اسفند 1395 خورشیدی با حضور و شرکت حدود 40 نفر از راهنمایان گردشگری و موزه و دانش‌آموختگان حوزه‌های موزه‌داری، میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش دیباچه، موقوفه آستان قدس رضوی، شرکت‌کنندگان در ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه با اهداف «بالا بردن سطح دانش راهنمایان موزه‌ها»، «ایجاد فرصت برای تجربه کار گروهی در موزه»، «ایجاد پیوند میان آثار موزه برای رسیدن به راهنمایی یک تالار نمایشگاهی» و «خلاقیت و جذابیت در راهنمایی موزه با تاکید بر تعامل و روایت» در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران حضور یافتند تا پس از برگزاری نشست‌های توجیهی، آشنایی با تالارهای موزه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک، نیز نشست‌های مشاوره‌ای با فعالان حوزه راهنمایی گردشگری، برنامه خود را در مسابقه اجرا کنند.

​ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

«راهنمایان موزه» برای ششمین سال پیاپی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گرد هم آمدند تا در مسابقه راهنمایان موزه شرکت کنند. ششمین مسابقه راهنمایان موزه با محوریت «تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای» طراحی شده بود، از این‌رو شرکت‌کنندگان، در روز نخست پس از آشنایی با فضاها و تالارهای گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک و آگاهی از روش و شیوه اجرا و برگزاری مسابقه، در گروه‌های سه نفره دسته‌بندی شده، تالار و نمایشگاه مورد نظر خود را برای روز اجرا برگزیدند.

​ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

 روز دوم، گروهی از راهنمایان و فعالان حوزه‌های گردشگری و موزه در میان شرکت‌کنندگان حضور یافتند تا با آنان درباره تکنیک‌ها و روش‌های گوناگون راهنمایی و معرفی تالارهای یک موزه گفت‌وگو کرده، مشاوره‌های مورد نیاز را به آنان ارایه دهند. گروه‌های سه نفره بدین‌ترتیب، برنامه خود را در تالار مورد نظر تمرین کردند تا برای روز مسابقه مهیا شوند.

​ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

روز سوم، نهم اسفند 1395 خورشیدی به اجرای مسابقه اختصاص یافته بود. داوران مسابقه امسال، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران، سیداحمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم ایران)، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دبیری‌نژاد معاون فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک و مهسا ملک‌مرزبان مجری، گوینده و تهیه‌کننده تلویزیون و رادیو، در روز سوم برای تماشا و ارزیابی چگونگی اجرای هر گروه در کتابخانه و موزه ملی ملک حضور یافتند. گروه‌های شرکت‌کننده سپس برنامه راهنمایی خود را در تالار برگزیده خود به اجرا گذاردند و در این راه کوشیدند به شیوه‌های گوناگون به ویژه با بهره‌گیری از خلاقیت و روش‌های متنوع جذب مخاطب، اجرایی متفاوت به نمایش بگذارند.

داوران ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در پایان با ارزیابی اجراهای گروه‌های گوناگون، جمع‌بندی خود را برای برگزیدن بهترین اجراها ارایه کردند تا پس از مشخص شدن برگزیدگان، کتابخانه و موزه ملی ملک در آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها از آنان تقدیر کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه را با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم ایران) برگزار کرده است.

برچسب ها: موزه ملی ملک ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با حجت‌الاسلام "شهاب مرادی "

رئیس جمهوری که با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد

۱۷:۳۴  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳