جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
به بهانه پیروزی اصغر فرهادی در مراسم اسکار
بالاخره شب برگزاری جشنواره اسکار فرا رسید و برگزیدگان مشخص شدند و فرهادی جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی را از آن خود کرد؛ هرچند عده ای این افتخار را سیاسی خواندند و فرهادی را به فرصت طلبی متهم کردند!

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، بالاخره شب برگزاری جشنواره اسکار فرا رسید و بالاخره فرهادی سهمش را این رویداد مهم سینمایی گرفت. از امروز به بعد اصغر فرهادی دوتا عمو اسکار در ویترین خانه اش دارد!


اصغر فرهادی مردی با دو اسکار در دست!

مراسم پیش از اسکار در ایران

اسکار در ایران از روزها پیش آغاز شده بود! البته پیش از آن برخی از اهالی سینما و دوستداران پرده نقره ای و برخی از رسانه ها زبان به نقد گشودند و تصمیم ها و اندیشه های اصغر فرهادی را فرصت طلبانه خوانند!

همین چند وقت پیش بود که عده ای به نامه فرهادی برای رئیس جمهور، مبنی بر ساماندهی به اوضاع گورخوابها عکس العمل نشان دادند و آن را ادایی روشنفکرانه خواندند!

مراسم اسکار در ایران

مراسم اسکار در ایران زمانی آغاز شد که ترامپ کمی پس از رئیس جمهور شدنش، ورود مسلمانان کشورهای ایران، سوریه، سودان، سومالی، عراق، لیبی و یمن را به آمریکا ممنوع کرد؛ اینجا بود که عده ای از نرفتن فرهادی به مراسم ناراحت شدند و تعدادی دیگر آشکارا یا پنهانی بازهم زیر لبی خندیدند و برخی روزنامه و رسانه های مجازی متلک هایی پراندند؛ تا به این ترتیب نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند؛ بی خبر از آن که فرهادی می تواند به آمریکا برود و در مراسم اسکار شرکت کند! اما فرهادی در اعتراض به قانون جدید مهاجرت به آمریکا نرفت و دو ایرانی به نام های آزاده انصاری و فیروز نادری را به نمایندگی خودش به مراسم فرستاد و باز هم عده ای زبان به انتقاد گشودند و این کار فرهادی را خلاف اعتراض به قوانین نژادپرستانه ترامپ دانستند و تصمیم و اختیار شخصی فرهادی در اینباره را نادیده گرفتند.

طی این چند روز نیز، برخی شبکه های مجازی و روزنامه ها دست به کار شده اند و تیترهای ضد فرهادی میزنند! یکی از روزنامه ها دو روز پیش نوشت: ولع اسکار اصغر فرهادی را فریب داد! دیگر کانال مجازی امروز نوشت، اصغر فرهادی فیلمساز متوسطی است اما سیاستمدار قهاری است!

اما، با همه این حرف و حدیث ها و اظهار نظرهای منطقی و غیر منطقی باید گفت، فرهادی آدم هوشمندی است که درست انتخاب می کند و تصمیم می گیرد، اصغر فرهادی با نرفتنش به مراسم اسکار جریان اعتراضی ضد ترامپ و ضد قوانین نژادپرستانه مهاجرت را به اتفاقی بزرگ تبدیل کرد و با بردن اسکار مشت محکمی به دهان ترامپ و طرفدارانش زد و سیاست های از پیش تعیین شده آمریکای امروز را تحت تأثیر قرار داد.

این نیز بگذرد

این روزها نیز می گذرد و حاشیه ها به پایان می رسند و غبار هیجانات زودگذر فرو می نشیند و فرهادی می ماند و افتخار بزرگی که برای سینما کسب کرده است. نامی که تا همیشه در تاریخ سینمای جهان ثبت می شود نام فرهادی است و «فروشنده اش» که با این حساب می توان گفت در این مورد بخصوص این سینماست که بر سیاست پیروز می شود. پس بازهم فیلم بساز اصغر فرهادی! خدا را چه دیدی شاید سال بعد سومین اسکار را به خانه بیاوری! که اگر هم نیاوری بازهم اصغر فرهادی هستی.


یادداشت وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳