جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم سبز برگزار شد
نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم سبز، بامداد امروز با حضور فرهاد توحیدی دبیر جشنواره و دیگر مسئولان در سالن کنفرانس اداره بهزیستی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم سبز، صبح امروز با حضور فرهاد توحیدی دبیر این جشنواره، مزدک رمضانی معاون اجرایی ومدیر امور بین الملل و مهدی توحید پور دبیر اجرایی جشنواره و بنیانگذار و مدیرعامل انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط سبز و همچنین، تعدادی از اهالی رسانه در سالن کنفرانس اداره محیط زیست برگزار شد.

فرهاد توحیدی: از برگزیدگانی که سال پیش جایزه شان را دیر گرفتند عذر می خواهم/گردشگری پایدار، یکی از موضوعات مورد نظر ماست

در آغاز مراسم، توحیدی پس از خوش و بش با خبرنگاران گفت: از لحاظ محیط زیستی، کشور روزهای سختی را سپری می کند و اوضاع اهواز نابسامان است و در شهرهای دیگر نیز باران و برف مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم دستگاهای دولتی برای این مشکلات تدبیری بیاندیشند.

وی در ادامه گفت: در گزارشها خوانده ام که در بخش هایی از فارس سیل آمده آن هم در منطقه ای که سال به سال باران نبارید! اتفاقی که خبر از تغییرات زیست محیطی می دهد.

توحیدی ادامه داد: ما باید به عنوان شهروند با تغییر رفتار به حل شدن مشکلات کمک کنیم و جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز برای همین به وجود آمده است.

او افزود: پنج دوره از جشنواره فیلم سبز برگزار شده و جشنواره ششم، تیرماه امسال در تهران و مراکز استانها و برخی از شهرها برگزار خواهد شد و در اینباره امیدوارم همواره به تعداد شهرها افزوده شود.

دبیر ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز گفت: تجربه سال گذشته ما را به این نتیجه رساند که در دوره ششم آن را به صورت مسابقه بین الملل برگزار کنیم و آثار ایرانی را در این رقابت شرکت دهیم و در کنار سایر آثار خارجی اکرانشان کنیم.

این هنرمند گفت: در کنار جشنواره، بخش های غیر رقابتی نیز خواهیم داشت که اکران آثار ساخته شده کودکان نوجوانان و فیلمهای حرفه ای کارگردان های بزرگسال توسط مراکز گردشگری اکران خواهند شد.

توحیدی در ادامه گفت: از نگاه جشنواره، امسال سال گردشگری است و گردشگری پایدار یکی از موضوع های مد نظر ماست. بخش دیگر فیلمهای مربوط به اقدامات صنایع در جهت سبز و سلامت کردن صنعت است و بخشی دیگر نیز درباره آثاری است که به زندگی محیط بانان می پردازند و از زندگی کاری آنها و سختیهای هایشان می گویند؛ و البته در جشنواره امسال قصد داریم از همه آثار شرکت کننده تقدیر کنیم.

توحیدی گفت: در کنار برگزاری جشنواره، طبق روال سال گذشته بخش جنبی نیز داریم که به هنرهای تجسمی می پردازد و همه شاخه ها را دربر می گیرد و از دیگر اهداف جشنواره، برگزاری کارگاه های مختلف با موضوعات مختلف است.

توحیدی افزود: حال دیگر واضح است که همه کشورها باید در جهت کنترل گازهای گل خانه ای سوخت های فسیلی را با انرژی های پاک تعویض کنند و پرداختن به همین موضوع یکی از اهداف برگزاری جشنواره است و متقاصیان می توانند به شیوه جدیدی در این بخش ثبت نام کنند. نمایشگاه بین المللی دیگری نیز داریم که آثار دیزاین سبز بین المللی نام دارد و از سرار جهان متقاضی و شرکت کننده دارد و هنرمندان ایرانی را با علم روز دنیا آشنا می کند.

در ادامه ، مهدی توحید پور دبیر اجرایی جشنواره درباره بخش هنرهای تجسمی فیلم سبز گفت: در بخش هنرهای تجسمی همه شاخه ها در رقابت بین المللی شرکت خواهند کرد و در بخش نمایشگاه بین المللی محیط زیست برای اولین بار غرفه سینمای سبز خواهیم داشت و فیلم های منتخب دوره پنجم را نمایش خواهیم داشت.

وی گفت: طبق روال جشنواره های گذشته در مراسم درختکاری هنرمندان خواهند داشت و در بخش های اجرایی نیز تلاش می کنیم بیش از صد مرکز کران درست کنیم تا در آینده ای نزدیک شهرهای بیشتری را به جشنواره اضافه خواهیم کنیم و در ین راستا برنامه های جانبی خواهیم داشت .

توحید پور در پایان سخنانش گفت: برای نظارت بیشتر در جهت مدیریت بهتر، سفرهای استانی را آغاز کرده ایم که تا یک ماه پیش از برزگزاری جشنواره ادامه خواهد داشت.

در میانه نشست توحیدی گفت: از افتخارات جشنواره این است که فیلم «مادرکشی» که سال پیش اثر برگزیده جشنواره بین المللی فیلم رشد شده بود، در مسابقه «جی اف ان» یا همان اسکار سبز نیز دومین فیلم برگزیده شد؛ همینطور دو هفته پیش در جشنواره فیلم سبز آلمان، اثری از فرهاد مهران فر برگزیده شد که نشان از اعتبار بین المللی جشنواره فیلم سبز دارد و من باز هم امیدوارم در سال 2017 نیز اثری ایرانی برنده اسکار سبز شود.

پس از سخنان توحیدی، مهدی توحیدپور ضمن تشکر از حضور خبرنگاران گفت: بدون تلاش شما رویدادهای فرهنگی عقیم خواهد بود؛ لذا ما همیشه به حمایت شما و اطلاع رسانی تان نیاز داریم.

توحید پور افزود: جشنواره فیلم سبز نسبت به دیگر جشنواره های جهانی رویداد مهمی است و اعتبار خاص خود را دارد و امروز پس از مراوده ای که با دیگر جشنواره های زیست محیطی داشتیم می توانم بگویم دانستیم که بزرگترین جشنواره نیز هستیم.

وی گفت: امسال کمپین هایی خواهیم داشت که در کنار سایر کمپین های خارجی به مشکلات کلی اقلیمی کره زمین می پردازند تا به این ترتیب کاستی های فرامرزی ما نیز حل شود.

در پایان نشست فرهاد توحیدی گفت: از دوستانی که سال پیش با تاخیر جایزه شان را دریافت کردند عذر می خواهم و خبر خوب اینکه امسال از افراد حرفه ای برای پیدا کردن منابع مالی کمک گرفته ایم که نتیجه بخش بوده است.

این نشست پس از جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳