شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۳۱۹
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
متن کامل سخنان دبیر جشنواره در اختتامیه فجر 35
حیدری گفت: خوشحالیم که در سینمای ایران دعوا بر سر انتخاب و داوری است که این یک جدال فرهنگی است، بر خلاف جدال‌ها و جنگ‌های امنیتی و سیاسی دنیا.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، مراسم اختتامیه به رغم حضور سه وزیر، دو معاون رییس جمهور و تعداد دیگری از معاونان و مدیران ارشد دولتی، هیچ سخنران رسمی نداشت به جز دبیر جشنواره فجر که به رسم میزبانی پس از قرائت قرآن و اعلام مجری سخنان کوتاهی را قرائت کرد.
آنچه تنها سخنران رسمی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت

محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه ضمن خوشامدگویی به حاضران به ویژه وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ممنونم که به من اعتماد کردند و امیدوارم خدمتگذار خوبی برای این سینما باشم.

در ادامه حیدری متنی را خواند و در آن به ماهیت سینمای ایران و برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. وی گفت: سلام به سینمایی که ماهیت ارادت به مخاطب دارد و سر منزل مقصودش وحدت مردم است. خوشحالیم که در سینمای ایران دعوا بر سر انتخاب و داوری است، اینجا جدال فرهنگی است، بر خلاف جدال‌ها و جنگ‌های امنیتی و سیاسی دنیا.
وی ادامه داد: چقدر خوشحالیم که در مملکتی زندگی می کنیم در فضایی آرام و به دور از ناامنی‌های دنیا که امروز فرصت این جدل‌های فرهنگی را داریم. این ذات انقلاب ماست که یک انقلاب فرهنگی در حوزه فکر و اندیشه است. خوشحالیم که بدانیم در چه شرایطی زندگی می‌کنیم و دغدغه‌ها و دشواری‌های امنیتی و اقتصادی و اجتماعی کشورمان را باور داریم. خوشحالیم و باورمان این است که سینمای ایران به این مضامین توجه جدی دارد، گیرم به افراط و خطا ولی نشانی‌هایمان در امید است و یافتن مفاهیم شریف آن.
دبیر جشنواره فیلم فجر با تاکید بر اینکه سینمای ایران مستقل‌ترین، مشکل‌ترین و پرتلاش ترین و مهم‌ترین پدیده فرهنگی پس از انقلاب سینمای ایران است که  در این دنیای پر آشوب معرف فرهنگ ایران اسلامی می شود، بیان کرد: سینمای ایران دست مردم را می‌فشارد و بر آن بوسه می‌زند. برای ما خادمان فرهنگ افتخاری است که در خدمت این سینما هستیم. اهل سینما در جستجوی فرهنگ هستند. سینمای ایران پلی می‌شود برای فاصله‌ها و مرهمی برای زخم‌ها. مرحبا به این شکوه و مرحبا به این بزرگی و خوشحالیم در خدمت سینمای باشکوه ایران هستیم.
حیدری در پایان افزود: سرمایه و آموزش و همه دستاورد سینمای ایران از آن خودش است. بیایید با هم مهربان‌تر باشیم. در کنار هم و در کنار سینمای جهان که گمشده در سردرگمی‌اش. افتخار می‌کنیم که تولید آرمان‌هایمان برای مردم عزیز است و این سینما برای مردم موجودیت دارد. این سرمایه را پاس بداریم و فاصله‌هایمان را بی‌فاصله کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳