جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
در پاسخ به دیباچه:
رامبد جوان گفت: سینمای بدون این اتفاقات، سینمای کند و مشابه هم است؛ در این سینما نمی شود که همه اش به قصه های بدبختی پرداخت چراکه سینما به یک چیز بیخود تبدیل می شود.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، رامبد جوان در نشست خبری فیلم سینمایی «نگار» در پاسخ به سوال دیباچه مبنی بر اینکه "با توجه به اینکه ریتم کند ابتدای فیلم با معجزه سینما یعنی جلوه های ویژه و اکشن نجات پیدا می کند و این اکشن نیز به خاطر حضور «ارشاد اقدسی»، از جمله بدلکارانی که پس از حضور پیمان ابدی حضورشان در سینمای ایران پررنگ شده است، به وجود آمده، شما چگونه صحنه های اکشن فیلم خود را طراحی، پیش بینی و اجرا کردید؟ گفت: خیلی سال است که در سینما هستم و همه آدم های سینما را می شناسم و از هر آنچه می توان در سینما انجام داد، اطلاع دارم و حتی می دانم که بیش از آن چیزی که وجود دارد را می توان در سینما به نمایش گذاشت.

رامبد جوان: سینمای بدون اکشن سینمای کند و مشابه هم است

وی ادامه داد: رفاقت من با ارشا به سالهای دور بر می گردد و او اولين كار بدلكاري اش را جلوي دوربين من انجام داد. از ابتدا هم قرار بود صحنه‌هاي اكشن اين چنيني در فیلم وجود داشته باشد و به او پیشنهاد همکاری دادم.


کارگردان «نگار» در توضیح بیشتر صحنه های جلوه های ویژه نیز گفت: CGI قابلیتی است که می توان از آن در فیلم ها استفاده کرد و بعضی می گویند که باید آن را کنار بگذاریم اما من معتقد به کنار گذاشتن این قابلیت نیستم.

وی خاطرنشان کرد: ما در برخی از صحنه ها برای مثال صحنه ای که نگار در دو وضعیت قرار می گیرد، لوکیشن مورد نظرمان را پیدا نکردیم و به همین دلیل دکور زدیم یعنی دکور گلخانه را خودمان را اجرا کردیم.


رامبد جوان با بیان اینکه سینمای بدون این اتفاقات، سینمای کند و مشابه هم است، گفت: در این سینما نمی شود که همه اش به قصه های بدبختی پرداخت چراکه سینما به یک چیز بیخود تبدیل می شود.


احسان گودرزی، فیلمنامه‌نویس «نگار» نیز در پاسخ به این سوال دیباچه گفت: من از ابتدا با ارشا اقدسی آشنا نبودم اما رامبد پای این کار و فیلمنامه ایستاد و تمامش کرد. من بر اساس امکاناتی که رامبد طراحی کرد و نامحدود بود، صحنه های اکشن را نوشتم و اجرا شد.

نگار جواهریان هم در بخش دیگری از این جلسه به اکشن این کار اشاره کرد و گفت: ما باید در کنار حضور تکنولوژی و امکانات جدید تجربه های جدید را به کار گیریم و حتی اگر آنها را به خوبی بلد نیستیم باید انجام دهیم و یاد بگیریم تا پیشرفت کنیم.

شایان ذکر است که در فیلم سنمایی «نگار» از جلوه های بصری کامپیوتری و پلانهای اکشن متنوعی به خوبی استفاده شده و تماشاگران سینما شاهد تصادفی جذاب، حرکت با سلاح بازیگر نقش ائل زن (نگار جواهریان) و مشارکت او در صحنه های زد و خورد با حرکاتی بسیار متنوع هستند که می شود گفت با تماشای این صحنه ها می توان لذت تماشای یک فیلم اکشن خوب را تجربه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار