جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۵
بازیگر فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» در گفتگو با دیباچه
فرزین محدث که در فیلم «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی بازی کرده است با انتقاد از سیاست های اجرایی جشنواره فیلم فجر از ویژگی های نقشش در این فیلم سینمایی سخن گفت.

فرزین محدث بازیگری است که تئاتر خوانده و با فیلم «شاعر زباله ها» در سینما شناخته شده است. این هنرمند که قرار بود با فیلم «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند با اظهار تأسف از نادیده گرفته شدن این فیلم توسط هیأت بازبینی جشنواره فیلم فجر، به خبرنگار سینما و تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: کنار گذاشتن فیلم سینمایی«امپراطور جهنم» اتفاق عجیبی است و امیدوارم مسئولان برای این تصمیم دلیل قانع کننده ای داشته باشند زیرا «امپراطور جهنم» اثری ویژه درباره داعش است و چگونگی به وجود آمدن این گروه تکفیری را به تصویر می کشد و از دست های پشت پرده حکام آل سعود می گوید؛ اثری با فیلمنامه ای قوی که حاصل مدتها تحقیق و پژوهش پرویز شیخ طادی است.

فرزین محدث: جشنواره فیلم فجر بیش از ثبات مدیریتی به ثبات فکری نیاز دارد/سیاست گذاری های جشنواره فیلم فجر اشتباه است

این بازیگر ادامه داد: به جرأت می توان گفت که فیلم «امپراطور جهنم» ایرادهای تکنیکال ندارد زیرا پرویز شیخ طادی پیش تر با ساخت آثاری چون «شکارچی شنبه» و «روزهای زندگی» نشان داده که کارگردانی کاربلد است و استانداردهای سینما را می شناسد!

محدث گفت: این حذف ناعادلانه گویای این مطلب است که هیئت بازبینی سلیقه ای عمل کرده اند و با سیاست گذاری های غلط یکی از بهترین آثار جشنواره را از دور رقابت خارج کرده اند.

فرزین محدث با تأکید بر اینکه یکی از ویژه ترین نقش هایش را در فیلم شیخ طادی بازی کرده است گفت: در فیلم «امپراطور جهنم» نقش شخصی را بازی می کنم که ویژگی های جسمانی و فیزیکی خاصی دارد و در موقعیت های مختلف دست به اعمال عجیبی می زند.

این هنرمند توضیح داد: «امپراطور جهنم» این افتخار را به من داد که در بیشتر سکانس هایم با استاد علی نصیریان هم بازی باشم؛ بازیگری که در رسیدنش به نقش با دقت و وسواس زیادی عمل می کند و می توان از او بسیار آموخت؛ و جای بسی تأسف است که اثری با بازی درخشان ایشان در بخش مسابقه حضور ندارد!

بازیگر فیلم«یک تکه نان» با انتقاد از نوع عملکرد جشنواره فیلم فجر گفت: آزمون و خطا کردن در رویداد مهمی چون جشنواره فجر جایی ندارد و باعث بروز کاستی های می شود که دودش به چشم فیلمسازان و هنرمندان می رود؛ و در نهایت با توجه به اتفاق های اخیر می توان به این نتیجه رسید که در رویدادهای مهمی مانند جشنواره فیلم فجر، ثبات فکری از ثبات مدیریتی مهم تر است و دست اندرکاران باید به این موضوع اهمیت دهند.

محدث در پایان از انصراف کارگردان برای حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر اظهار خوشحالی کرد و در اینباره گفت: آقای شیخ طادی با انصرافش از حضور در بخش چشم انداز جشنواره فیلم فجر به سیاست گذاری های غلط جشنواره اعتراض کرد و قضاوت را به مخاطبانی سپرد که در اکران عمومی به تماشای فیلم می نشینند.

فیلم«امپراطورجهنم» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی بنا به تصمیم هیئت بازبینی جشنواره فیلم فجر برای اکران در بخش چشم انداز(خارج از مسابقه) مناسب شناخته شد و پرویز شیخ طادی در اعتراض به این تصمیم از حضور اثرش در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر انصراف داد.

گفتنی است به جز فرزین محدث، علی نصیریان، ، علیرام نورایی، فرخ نعمتی، صبا کمالی، کوروش زارعی و سعید راد بازیگران فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» هستند و محمد خزاعی تهیه کننده آن است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳