شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر حرکت بر روی خط خاکستری
سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با حال و هوایی تازه در حال برگزاری است؛ اما آیا تئاتری ها تا به آخر این هوای تازه را تنفس می کنند؟ یادداشت زیر در اینباره است.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، همیشه هستند اشخاصی که ایرادهای بنی اسرائیلی را برای کوفتن اتفاق های خوب چماق می کنند، نیمه پر لیوان را نادیده می گیرند و پشت نقاب نقد پنهان می شوند و سعی می کنند نا رضایتی شان را مثل بیماری مصری به دیگران انتقال دهند؛ اما این روش همیشه نتیجه بخش نیست زیرا رویدادهای خوب همیشه لایق تحسین و ستایشند!

خدایا این حال خوب را از تئاتری ها نگیر!

سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر از همین اتفاق هاست که با کمترین کاستی در حال برگزاری است. برای اثبات این ادعا همین بس که به تاریخ برگزاری این تشکل بزرگ تئاتری توجه کنیم که از دهم دی ماه آغاز شده و علاوه بر تهران در چند استان دیگر برگزار می شود. موضوعی که از تفاوت و برنامه ریزی دقیق جشنواره امسال نشان دارد.

شاید بزرگترین دلیل تفاوت جشنواره امسال حضور سعید اسدی به عنوان دبیر جشنواره باشد. شخصی که برای دومین سال متوالی سکان هدایت این رویداد هنری را در دست دارد و بی شک یکی از معدود مسئولانی است که در حوزه تئاتر تخصص دارد و در تلاش است جشنواره را بر اساس متدهای روز دنیا پیش ببرد و تاکنون موفق عمل کرده است.

سعید اسدی به یاری دیگر همراهانش به نو شدن می اندیشد! ورکشاپ های علمی برگزار می کند، جشنواره را به کمپین آب متصل کرده است و هنرمندان را بر آن می دارد که در فعالیت های فرهنگی سهیم باشند! چند بخش مهم به جشنواره افزوده و در زمینه اطلاع رسانی، اخبار لحظه به لحظه ارائه می دهد. به اهالی رسانه احترام می گذارد و آنها را جریان اخبار جشنواره قرار می دهد و همه این اتفاق های نیک و امیدوار کننده است.

اما واقعیت این است که، در 33 دوره گذشته نیز مسئولان داعیه نو بودن و متفاوت بودن سر دارند که یا موفق نبوده اند؛ یا از میانه راه ضعیف عمل کرده اند؛ زیرا از گفته تا عمل راه بسیار است! حال باید دید مسئولان برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر که تا امروز به وظایفشان عمل کرده اند و با نوآوری، به این تشکل هنری رنگ و بویی تازه داده اند زین پس چه می کنند!

در این میان انتظار می رود سعید اسدی همانطور که تا کنون به وعده هایش عمل کرده و برای برگزاری جشنواره ای بهتر مایه گذاشته است تا به آخر مرد عمل باقی بماند و فراموش نکند که تئاتری ها آدم های پر توقعی نیستند و به کم قانعند! و فراموش نکند که تئاتری ها دغدغه فرهنگ دارند و با اتفاق های هرچند خرد حالشان خوب می شود. خدا این حال خوب را از تئاتری ها نگیرد.


یادداشت وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳