جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
حضورهنرمندان تلویزیون درفضای مجازی
به هر حال چهارچوب ها و شرایط رسانه ملی با سینما و یا دیگر نهادهای فرهنگی متفاوت است و همکاری با آن قواعد خاص خود را می طلبد.
به گزارش رادیو و تلویزیون دیباچه، درکشور ماهم مانند دیگر کشورها، بسیاری از هنرمندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعال می باشند، امری که به خودی خود می تواند بسیار مفید باشد.
بچه مثبت های شیطان در مجازآباد

شبکه های اجتماعی به عنوان بستری مناسب جهت ارتباط و تعامل نزدیک و دوسویه بین چهره و مخاطب می تواند تاثیر زیادی در رویه حرفه ای هنرمند داشته باشد و شخص از این طریق درعین ابراز نظرات خود درباره مسائل مختلف، بازخورد و نظرات دیگران را هم جویا شود و براساس آن به آینده حرفه ای خود هم خط دهی کند.

جدای از مساله ارزش های فرهنگی و اعتقادی ما که طبیعتا باعث تفاوت عملکرد هنرمندان در فضای مجازی نسبت به چهره های خارجی می شود، موضوعی که دراین بحث به طور جدی پیش می آید شرایط هنرمندان شاغل در آثار رسانه ملی است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان تریبون رسمی رسانه ای نظام و هم چنین رسانه ای که داعیه تولید و ترویج محتوای اخلاقی منطبق بر موازین و اصول انقلاب اسلامی را دارد، بنا بر اجبار لازم است که نسبت به کارمندان و همکاران خود نظارت جدی تری نسبت به دیگر نهادها داشته باشد. نظارت و مطالبات نهادها و اشخاص ثالث از یک سو و هم چنین آثار و تبعات فعالیت هنرمندان این سازمان در فضای مجازی بر مخاطب از سوی دیگر از جمله دلایلی است که مدیران سازمان صدا و سیما را مجبور به اعمال نظارت بیشتر دراین زمینه می کند.

اصلا قوانین مرسوم  و معذوریت های حضور در برنامه های رسانه ملی به کنار، آیا مجری یا بازیگری که در رسانه رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال است و به یمن همین حضور هم چهره شده است، حضوری که عمدتا در قامت شخصیت هایی اخلاقی و ارزش مدار بوده است، همین شخصیت ها باعث شکل گیری چهره ای خاص، معصوم و آرمانی از هنرمند در ذهن مخاطب عام شده است و وقتی این ذهنیت با برخی پست ها و عکس های متضاد با این ذهنیت در صفحات اجتماعی رو به رو می شود دچار نوعی دوگانگی و سرخوردگی می شود.

همانطور که اشاره شد، حضور چهره ها در فضای مجازی و ابراز نظرات شخصی و انتشار عکس های خصوصی ایرادی ندارد و چه بسا مفید و جذاب هم هست اما باید چهره های مشهور حاضر در رسانه ملی و البته مدیران این سازمان برای این دو راهی راه حلی پیدا کنند، حضور در این رسانه و رعایت قواعد بازی درآن و یا حضور آزادانه و بی قید و شرط در شبکه های اجتماعی را انتخاب کنند، این یادداشت نه درتایید و نه رد حضور در فضای مجازی است و نه ایجاد محدودیت در حریم خصوصی اشخاص، عصاره این بحث توجه به تبعات ایجاد دوگانگی و تضاد در ذهن مخاطبان تلویزیون است.

میلادنجفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳