شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
کامیار اسماعیلی با اشاره به برنامه «شمعدونی» و رویکرد آن بیان کرد که قرار است این برنامه نوعی جرقه برای حرکت به سمت تغییر و خلاقیت باشد.

به گزارش دیباچه، کامیار اسماعیلی که این روزها با برنامه «شمعدونی» در شبکه «شما» حاضر می شود درباره این برنامه و بخش های مختلف آن گفت: «شعمدونی» قبل از اینکه شبکه «شما» یک باره تعطیل شود یکی از برنامه های پربیننده تلویزیون بود.

وی درباره همکاری با شبکه «شما» توضیح داد: ما در برنامه سازی کار هنر می کنیم و نیاز داریم که از نوعی راحتی و آرامش برخوردار باشیم که خوشخبتانه من این مساله را در شبکه «شما» دارم. بالاخره کار هنری با جاده سازی فرق می کند و به تعاملات فرهنگی نیاز دارد.

کامیار اسماعیلی: مردم ما به شنیدن حرف های خوب نیاز دارند

اسماعیلی درباره رویکرد «شمعدونی» یادآور شد: ما دوست داریم در این برنامه از کسانیکه موقعیت های اقتصادی و فرهنگی را برای مردم خلق کرده اند، حمایت کنیم. ممکن است یک نفر به روستاییان آموزشی در راستای برداشت بهتر محصول ارایه کند که ما از این فرد حمایت می کنیم. ما سعی می کنیم افرادی را که روحیه تعاون بیشتری دارند، نشان دهیم و به نظرم این وظیفه یک رسانه است و اتفاقا بهره وری رسانه زمانی است که فرصت های خوب و مشارکت های مردم را انعکاس دهد.

این مجری تلویزیون عنوان کرد: فکر می کنم مردم ما به اندازه کافی خبرهای منفی را می شنوند و تا حدی به شنیدن حرف های خوب هم نیاز دارند. البته نه اینکه انتقادات و اخبار ناگوار را پخش نکنیم ولی سعی کنیم بیشتر انرژی و امید به مخاطب دهیم و کاری کنیم که تحولی در زندگی مردم ایجاد شود که فکر کنند آنها هم می توانند به سمت موفقیت بروند.

برای مردم جرقه تغییر را ایجاد می کنیم

اسماعیلی با اشاره به نمایش روحیه تعاون و همکاری در تلویزیون بیان کرد: ما خیلی وقت ها می شنویم که گفته می شود ایرانی ها روحیه همکاری و تعاون ندارند. ما باید در درجه اول خود را تغییر دهیم و بعد در برنامه ها این روحیه تعاون ایرانی ها را نشان دهیم.

مجری «شمعدونی» با اشاره به اهمیت خلاقیت در این برنامه تصریح کرد: خلاقیت یکی از نکاتی است که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه هر فردی در هر موقعیت و در هر زمینه شغلی یا سنی نیاز به خلاقیت دارد. ما با پیشرفت جوامع و انفجار اطلاعاتی که در اطرافمان وجود دارد نیاز داریم مهارت هایی را به مخاطبان آموزش دهیم که یکی از این مهارت ها تکنیک های خلاقیت و کارآفرینی است.

وی ادامه داد: گاهی بعضی می گویند یک جمله که در یک برنامه تلویزیونی گفته شده است یا روایت یک اتفاق، زندگی آنها را تغییر داده است و ما می خواهیم این جرقه را برای مردم ایجاد کنیم. خیلی وقت ها ما مستعد تغییر هستیم اما نیروی لازم برای این جرقه ایجاد نمی شود و این وظیفه رسانه ملی است که این فرهنگسازی را انجام دهد. من معتقد هستم تلویزیون هر چقدر هم از این برنامه ها بسازد باز هم کم است.

مجری «نیمرخ» در پایان تصریح کرد: تلویزیون می تواند به این ترتیب سلامت روانی مردم را ارتقا دهد و مانع بسیاری از مشکلات شود. خود من که از ابتدای جوانی وارد تلویزیون شدم و تا آن زمان بسیاری از اطلاعات عمومی خود را از مستندهای تلویزیونی گرفتم و اتفاقا گرفتن این اطلاعات برای من از مستند بسیار جذاب تر از کتاب بود. من آدم بصری هستم و فیلم برای من خیلی تاثیرگذارتر است و فکر می کنم برای بسیاری از مردم نیز این تاثیر وجود داشته باشد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳