شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
آرمین قیطاسی که قصد ثبت سریع‌ترین زمان نوازندگی قطعه «پرواز زنبور عسل» در گینس با دو مدیر وزارت ارشاد نامه‌نگاری کرده تا او را در این مسیر همراهی کنند.

به گزارش دیباچه، آرمین قیطاسی نوازنده فلوت و سرپرست ارکستر «آرس نوا» که چندی پیش از شکست رکورد جهانی سرعت در نوازندگی فلوت قطعه «پرواز زنبور عسل» به آهنگسازی نیکولای ریمسکی کورساکف و دعوت از مسئولان گینس برای ثبت این رکورد جهانی سخن گفته بود با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: بعد از ثبت این رکورد جهانی و تولید قطعه ای تصویری در این رابطه، ما پروسه ثبت نام در گینس را انجام دادیم و بسیار خوشحالم که آنها در روزهای اول ثبت نام هفته ای یک بار به طور جدی پیگیر موضوع بودند، اما تا وقتی هزینه های مالی این ثبت تامین نشود اتفاق جدیدی هم نمی افتد.

ثبت سریع‌ترین زمان نوازندگی قطعه «پرواز زنبور عسل» در گینس

وی ادامه داد: مبلغی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان باید به گینس پرداخت شود تا آنها برای اعزام کارشناسان و ثبت این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند که من به همین منظور طی روزهای گذشته نامه هایی را به آقای مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ارسال کردم که امیدوارم در این زمینه پاسخ لازم را ارائه دهند و من بتوانم با تامین هزینه ثبت این رکورد، نماینده شایسته ای برای کشورم باشم.

سرپرست ارکستر «آرس نوا» درباره برنامه های جدید این مجموعه موسیقایی طی روزهای آینده و ایام جشنواره موسیقی فجر نیز بیان کرد: به دلیل گرفتاری زیادی که در ارکستر ملی و گروه های دیگر دارم هنوز نمی توانیم به صورت دقیق درباره کارها و فعالیت های آینده اطلاع رسانی کنم، اما ارکستر «آرس نوا» قطعا برنامه هایی در حوزه اجراهای زنده دارد که به لحاظ محتوایی با رویکرد جدیدی همراه خواهند بود. درباره حضور مجموعه در جشنواره موسیقی فجر هم باید بگویم که بعید می دانم در جشنواره حضور داشته باشیم چرا که تامین هزینه های گروه با توجه به کیفیت نوازندگان مقداری برای ستاد جشنواره سخت است.

این نوازنده ارکستر ملی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: ارکستر ملی به رهبری آقای شهبازیان در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و امیدوارم با توجه به روحیه خوبی که در بین نوازندگان وجود دارد بتوانیم بهترین رپرتوارها و برنامه ها را به مخاطبان ارائه دهیم.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳