شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
نگارخانه ها و گالری های تهران در این هفته هم میزبان علاقه مندان به هنر در حوزه تجسمی هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه دیباچه، در ادامه می توانید با از برنامه های مختلف گالری های تهران مطلع شوید و آخر هفته ای متفاوت را برای خود رقم بزنید.

گالری‌گردی در روزهای میانی آبان ماه

نگارخانه لاله

نمایشگاه تصویرسازی عاشورا با توجه به استقبال زیاد و تقاضای تمدید از سوی علاقه‌مندان تا اربعین حسینی ادامه می‌یابد.

این نمایشگاه، شامل ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند فعال و شاخص در عرصه تصویرگری است که به مناسبت ایام محرم در نگارخانه لاله برگزار شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا دوم آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

 

گالری شمس

هشتمین کلکسیون پاییزه گالری «شمس» با نمایش آثار هنرمندان برپا می‌شود.

در این کلکسیون آثاری از شهریار آریافر، شهریار اسدی، امیرحسین امیرجلالی، امیر انصاریان، یاسمن بازارگان، بصیرا بلبلی، بهرام دبیری، مریم رحمانی، مریم سالور، محمدعلی سجادی، عربعلی شروه، حامد صدر ارحامی، علیرضا ظریف، سیامک عزمی، ناصر عزیزی، جلال‌الدین مشمولی، زینب موحد، سحر موسوی، مهدی نبوی، بهنام ولدوند و عادل یونسی به‌نمایش درمی‌آید.

این کلکسیون ۲۱ آبان‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شمس» به نشانی پاسداران شمالی، جنب فرهنگسرای نیاوران، کوچه خان سفید، شماره ۱۰، طبقه دوم افتتاح می‌شود و تا ۲۱ آذرماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

گالری شماره شش

چهارمین نمایشگاه «تداوم» با حضور چهار عکاس پیشگام زن، مریم زندی، میترا محاسنی، رعنا جوادی و غوغا بیات برگزار می‌شود. هر چهار عکاس، فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه‌ی ۱۳۵۰ آغاز کرده‌اند و حالا پس از ۴۰ سال در کنار هم در نمایشگاه «تداوم ۴» حضور پیدا می‌کنند.

نمایشگاه «تداوم ۴» از روز جمعه، ۲۱ آبان‌ماه، در گالری شماره ۶ آغاز می‌شود و تا ۲۸ آبان ماه برپاست.

 

کتاب دوست

همزمان با بیست وچهارمین دوره هفته کتاب و کتاب خوانی ” نمایشگاه تجسمی ” کتاب دوست ” با آثار پوستر محمد اردلانی۲۲ تا ۲۷ آبان در فرهنگ سرای ارسباران گشایش می یابد.

نمایشگاه تجسمی "کتاب دوست ” با موضوع کتاب و کتاب خوانی با  ۱۵ قاب از پوستر های محمد اردلانی طراح و گرافیست در حاشیه نمایشگاه تخصصی کتاب برای بازدید عموم به نمایش درمی آید.

پوستر های ارایه شده در نمایشگاه ” کتاب دوست”با موضوع کتاب در دو بخش سفارشی و گرافیک- آرت ورک به منظور گسترش فرهنگ خرید و مطالعه کتاب طراحی شده است . بهره گیری از تکنیک های مختلف عکاسی، تصویرسازی، تایپوگرافی در طراحی پوسترها نیز از شاخصه های آثار این نمایشگاه است.

محمد اردلانی عضویت در انجمن صنفی طراحان گرافیک، سرپرستی ده‌ها ورک شاپ گرافیک در مراکز دانشگاهی، فرهنگی و هنری کشور و همچنین کسب مقام برتر نخستین جشنواره تجسمی تهران، ششمین جشنواره بین‌المللی تایپوگرافی اسماء‌الحسنی، نامزدی دریافت نشان جوان تجسمی کشور، داوری در جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی، دارای اثر در مجموعه‌هایی چون موزه لاهتی فنلاند، گالری هنر هلسینکی، موزه هنرهای معاصر اصفهان و … حضور و تقدیر در ده‌ها رویداد در کشورهای ایران، اسپانیا، چین، ایتالیا، فرانسه، اتریش، کره جنوبی، مکزیک، هلند، فنلاند را در کارنامه هنری خود دارد .

 

نگارخانه هنر ایران

۴۰ اثر طراحی از ۱۵ هنرمند با تمرکز بر طبیعت بی‌جان در یک نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه طراحی‌ها تلاشی در مسیر همراه کردن فرم، تکنیک و ایده با نگاهی جستجوگرانه و حول موضوع طبیعت بی‌جان است که در آن از تکنیک‌های طراحی با مداد و ترکیب مواد استفاده ‌شده است.

سارا احمدی، سارا امیرخانی، سپیده بازرگان، سارا باقرزاده، رقیه بایرامی، هادی پورصادقیان، فاطمه حسینی، فرشته خالقی، مریم رضا، آزاده سفیدگران، فاطمه شکوری، مریم صالحی، فواد قرهی و رویا کریمی مجموعه‌ای شامل ۴۰ اثر را در این نمایشگاه گروهی در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

این نمایشگاه روز جمعه، ۲۱ آبان‌ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر ایران به نشانی خیابان انقلاب، قبل از پل حافظ، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، شماره ۱۹ گشایش می‌یابد و تا ۲۶ آبان هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

 

گالری شکوه

نمایشگاه تازه‌ترین نقاشی‌های بهنوش فروتن با عنوان «سایلنس» در گالری «شکوه» افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل ۱۲ اثر رنگ روغن و اکریلیک بر روی بوم است که هنرمند در حدود سه سال روی آن متمرکز بوده است.

نمایشگاه «سایلنس» تا ۲۵ آبان‌ماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰  و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۱ در گالری «شکوه» واقع در خیابان فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

 

گالری آتشزاد

احمد شولی و افشین بیاتانی از جمعه ۲۶ آبان با آثارشان به گالری آتشزاد می آیند.

شولی در خصوص آثارش در این مجموعه نوشته است: به نظر می رسد مدتی است که هنر نقاشی ، از محتوای خاص خود در حال فاصله گرفتن و دور شدن است ؛ در همپوشی هایش با موسیقی ، ادبیات ، سینما و تئاتر و…..می بینیم که به دلیل عدم اشراف به مبانی این هنرها ، هنرمند نقاش در تلاش است صرفا تلفیقی از چند هنر را در عرصه ی هنرهای تجسمی ارائه دهد ! حال آنکه آگاهی نسبی به حوزه های دیگری از هنر ها ی مورد اشاره ، در حکم یک ضرورت است ، تا با بهره گیری از آن ، بتوان به آفرینش یک اثر مفهومی قابل استناد اهتمام ورزید.و مهم تر ، آنچه در این میان مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته و می گیرد ، اساس نقاشی است ،که همانا طراحی ، تکنیک و رنگ و فرم است ،که موجب  می شود این هنر به کلی دگرگون شده و مبانی خود را از دست بدهد و متاسفانه ، پدیده هایی چون پرفورمانس ، ویدئو آرت و امثال آن نیز این حرکت را شتاب داده است.

 

با توجه به آنچه آمد، در آثار ارایه شده در این نمایشگاه، تلاش کرده ام تا حدودی نگاهم را به سمت و سوی طراحی و رنگ معطوف کنم ، وتعداد ۱۴ پرتره را در معرض دید و قضاوت بینندگان قرار دهم.

همچنین بیاتانی نیز با قلم خودش در این راستا عنوان کرده است: آنچه پیش روی خود مشاهده می کنید باز آفرینی چهره های نام آشنایی است که ما هر روز به نوعی ، حداقل در رسانه ها یکی از آنان را می بینیم و یا نامشان را می شنویم یا مطلب و خبری از آنان می خوانیم یا هنگام رفتن سر کار یا عبور از خیابان در بیلبورد یا پوسترهای تبلیغاتی با آنها برخورد داریم ، این خاصیت ستاره بودن است  آنها را نمی شود لمس کرد ولی گاهی بیشتر از افراد خانواده خود  خبر و تصویر از آنها می بینیم و می شنویم  این حس دوگانه عجیبی است  دوری و نزدیکی بیش از اندازه به آنها ….

حال که من شانس این را داشته ام که به علل کاری به بعضی از این چهره های دوست داشتنی نزدیک شوم  و به شکل ملموس تری با ایشان در ارتباط باشم ، تصمیم گرفتم تعدادی از این چهره های شاخص را به نقش در آورم  و با تکنیکی ، برشهایی از تلاش آنان در عرصه های هنر و فرهنگ را با طرح تلفیق نمایم ، تا شاید به شکلی نو نوازشگر چشمان مخاطب باشد ، هر چند اگر بخواهم تمام این صورتهای آشنای نازنین را بر دیوار به نمایش در آورم نیاز به نگار خانه ای به وسعت شهر خواهم داشت  لیکن در این برهه زمانی این تلاش کوچک را از من پذیرا باشید.گفتنی است این مجموعه تا ۳۰ آبان برقرار است.

 

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. آثار هنرمندان ایرانی این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده‌اند و آثار هنر دوران مدرن عرب با همکاری موزه و بنیاد هنری برجیل به نمایش درمی‌آید. آثار این نمایشگاه، هنر مدرن ایران وعرب را در دوره ۵۰ ساله (۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰) نمایندگی می‌کنند.

نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» با ۴۰ اثر ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ۴۰ اثر هنر مدرن عرب و شش اثر از هنرمندان فلسطین برگزار شده و تا سوم دی‌ماه ادامه دارد.

گالری مژده

نمایشگاه خطاطی کلاسیک صادق نوری با عنوان «جوهر روح» افتتاح شده است. نوری در نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش ۲۵ اثر خوشنویسی کلاسیک در ابعاد ۸۰×۱۲۰ و ۹۰×۱۲۰ سانتی‌متر را به تماشا گذاشته است.

نمایشگاه خطاطی کلاسیک صادق نوری از ۱۴ تا ۲۱ آبان‌ماه در گالری «مژده» برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک مراجعه کنند.

 

نگارخانه آوا

نمایشگاهی از های ناصر عزیزی از جمعه ۲۱ آبان در گالری آوا برگزار می شود.

در این مجموعه آثاری در قالب نقاشی از این هنرمند تا ۲۶ آبان به نمایش گذاشته می شود.

 

فرهنگ سرای ارسباران

نمایشگاه «روایتگران کوچک» با نمایش و فروش آثار نقاشی کودکان به نفع کودکان بازمانده از تحصیل شهر تهران گشایش می‌یابد. ۲۳ اثر در ابعاد ۴۰*۶۰ سانتی‌متر با روایتی تازه از دنیای کودکان در این نمایشگاه به سرپرستی مهناز صبور – کارشناس ارتباط تصویری، نویسنده و تصویرگر ۱۵ عنوان کتاب کودک با سابقه همکاری با یونسکو – در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۷ آبان‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برپا خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

 

گالری نک

"راز جنگل” عنوان نمایشگاهی است که در گالری نک از ۲۱ آبان تا ۴ آذر برگزار می شود.

نوید رسولی هنرمند این مجموعه است که در خصوص آثارش نوشته : راز جنگل، قصه‌ی جهان موهومِ ساخته و پرداخته‌ی هنرمند را با بازیگوشی حکایت می‌کند. در راز جنگل روایت و تصویر همزمان با هم خلق می‌شوند، به هم تنه می‌زنند و یکدیگر را پیش می‌رانند. اهالی این جنگل از مهم‌ترین تا پیش پا افتاده‌ترین‌شان، می‌زایند و زاده می‌شوند، رشد می‌کنند، می‌میرند و می‌میرانند. خوب و بد، خیر و شر، جنگ و صلح، زشت و زیبا، خاص و معمولی همه و همه در این بازی معنا و نشانه‌ی خود را دارند. راز جنگل مملو از وانموده‌هایی‌ست که میانجی مفاهیم و روابط و رفتارها می‌شوند. داستانهای خیال‌انگیز جنگل گاه کوتاه و منقطع، و گاه مداوم و دنباله‌دار است. و تنها قطعیت درآن این است که بازی همچنان ادامه می‌یابد.

گالری های والی، ویستا، احسان، دلگشا، آریانا، راه ابریشم، شماره شش، امکان و … نیز همزمان با مجموعه های مذکور نمایشگاه هایی را برگزار می کنند.

 

فرهنگسرای شفق

سپیده مبرهن مجموعه‌ای از دیالوگ‌های پرویز پرستویی را در قالب یک نمایشگاه خوشنویسی به نمایش می‌گذارد.

برای این مجموعه دیالوگ‌هایی از فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای»، «دوئل»، «مارمولک»، «بید مجنون» و … انتخاب شده است. حدود ۱۸ تا ۲۰ تابلوی خوشنویسی در این نمایشگاه روی دیوار گالری می‌رود. سبک این کارها نستعلیق و شکسته‌نستعلیق است و در برخی از آن‌ها از هنر تذهیب و کلاژ هم استفاده شده است.

این نمایشگاه روز پنجشنبه، ۲۰ آبان‌ماه ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای شفق به نشانی یوسف‌آباد، خیابان ۲۱، بوستان شفق گشایش می‌یابد و تا ۲۶ آبان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

نگارخانه کاوه

نمایشگاهی از زیورآلات دستساز از ۲۱ آبان در گالری کاوه برگزار می شود.

در این مجموعه آثاری از مسعود جبارنیا وجود دارد که متعلق به آتلیه روژان هستند.

این نمایشگاه تا ۲۶ آبان برپا و پذیرای هنردوستان است.

 

موزه هنرهای معاصر فلسطین

در آستانه اربعین حسینی و سوگواری شهدای کربلا و رهبر آزاده‌شان امام حسین (ع)، نمایشگاه عکسی با عنوان «عاشر» در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شده است.

در این نمایشگاه ۴۸ عکس از دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با موضوع عاشورا و محرم به تصویر درآمده است.

رعنا منصوروار، ‌فتانه تجدد، شبنم شیلاندری، کیمیا عباسی، نازنین معظمی، ارشیا عالمی، متینه گودرزی، سوده کلامی، بهاره دهقانی، رضوان باقری، اردلان صدیقی‌جعفری، مریم‌سادات هاشمی؛ هانیه دهقان‌پور، مهشاد ناسوتی، فاطمه میرزایی، آمنه دولتشاهی، سیدرضا سرکشیک، سید امیر موسوی، مجید معدن‌دار، آرمیتا معتمدامینی و یلدا عجمی از جمله هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه عکس گروهی هستند.

نمایشگاه عکس «عاشر» تا دوم آذر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۵ به‌جز روزهای تعطیل عمومی به موزه فلسطین واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۷۴ مراجعه کنند.

گالری ۲۶

گالری ۲۶ نمایشگاهی در قالب نقاشی را از ۲۶ آبان برگزار می کند.

در این مجموعه آثاری از ولی محمدی با عنوان "اسطوره های امروزی” به نمایش گذاشته می شود که برای بازدید از آن ها می توانید تا ۳ آذر به این گالری مراجعه کنید.

محمدی در خصوص این مجموعه نوشته است: هنر فراتر از باورهای فردی و اجتماعی است. نقاشی ناگفته های نقاش است، خوشی ها و ناخوشی های زندگی بصورت رنگ و فرم تجلی پیدا میکند. برای من که سالهاست نقاشی میکنم، فیگور و پرتره ی آدمها در رابطه باخودم و زندگی ام، همیشه الهام بخش قسمت زیادی از نقاش هایم هستند. رابطه ای که بصورت شکل و رنگ در چهارچوب بوم یا طرحی بر روی کاغذ خودش را آشکار میدهد. آدمهای زندگی ام اسطوره های زندگی من هستند. اسطوره عشق ،تنهایی، صبر، انزوا، خشم و… اسطوره هایی که در یک آن با آب-مرکبی روی کاغذ بدون هیچ توضیحی آشکار و باهم رابطه ی تصویری برقرار میکنند و شکل تازه ای از زندگی را برای من نمایش میدهند. اسطوره های زندگی امروزی من، اسطوره های امروزی …

 

گالری مس‌نگار

نمایشگاه انگشتری‌های نفیس مردانه‌ی ابوالفضل رحیمی در گالری «مس‌نگار» برپا می‌شود. در این نمایشگاه هفت روزه که از روز جمعه ۲۱ آبان‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح خواهد شد، آثار دست‌ساخته این هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد.

گالری «مس‌نگار» در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ واقع است.

 

گالری برج میلاد

نمایشگاه گروهی خوشنویسی، نقاشی‌خط و تایپوگرافی «ارادت قلم» در برج میلاد افتتاح شده است. در این نمایشگاه ۱۱۰ اثر از ۱۱۰ هنرمند به نمایش در آمده است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان ١١ استان در خط‌های کوفی، ثلث، نسخ، نستعلیق، شکسته، کرشمه، معلی، سفیر و تایپوگرافی در معرض دید قرار گرفت است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ٢٠ آبان‌ماه از ساعت ١٠تا ١٩ به برج میلاد تهران، گالری غربی مراجعه کنند.

گالری آران

"پاییز است” عنوان نمایشگاهی است از ۲۱ آبان تا ۱۵ آذر در گالری پروژه های آران به نمایش گذاشته می شود.

در این مجموعه مجسمه هایی از بهداد لاهوتی وجود دارد که در خصوص آن نوشته شده است: بهداد لاهوتی در چهارمین نمایشگاه انفرادی خود در گالری آران، معنا و نظم مجسمه سازی را به چالش می کشد. هنرمند مصر است که این آثار تعیین کننده و یا سمبولیک نیستند همزمان بازنمایانه و یا آموزنده نیز نیستند. این قطعات که به نظر می رسد از نوار نقاله کارخانه ی خارج شده اند، کارکرد خود را از دست داده اند و تنها زیبائی طبیعیشان برجسته تر شده

طی قرون متمادی انسانها با هراسی که از طبیعت داشته اند به کنترل و تنظیم آن پرداخته اند و همزمان آنچه که نیاز داشته اند را از بطن طبیعت برداشته اند. هنرمند با انتخاب اشکال ارگانیک و با بزرگ کردن و رنگ آمیزی تند که بخشی از رنگهای زندگی مدرن هستند، "قلمرو طبیعی” خود را به وجود آورده؛ تولید شده از توده مواد همگن مصنوعی برای مصرف در جوامع تکنولوژیک امروز

لایه و طرح و شکل از همنشینی صدها قطعه بوجود می آید. همزمان درنگ و سکوت نیز قابل ادارک است. فضائی که مجسمه از آن خود می کند بخشی قابل درنگ در این نمایشگاه است. چیدمان های مفصل محصول آخر هستند و شاید نه، انتخاب آخر بر عهده بیننده است. با بهره گیری از چیدمان قطعات هنرمند تصور و برداشت خود از مدیوم مجسمه را، تببین می کند و در این بازی مدیوم می تواند تا ابد کشانده شود. با دوری جستن از ارجاع و نمادگرایی، این آثار نقیض "بازنمائی” هستند و وانمود نمی کنند که چیزی غیر از آن که هستند باشند. هیچ چیز در خود بیش از آنی نیست که هست. با اقتباس از طبیعت، بهداد لاهوتی "حاضر آماده های” خویش را می سازد و با چینش های غیر معمول ولی حساب شده شک و تردیدها ی خود در این زمانه تردیدها به نمایش می گذارد

 

خانه هنرمندان ایران

سومین کارنمای پژوهشی اعضای زیر ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش ایران برپا شده است.

عاطفه مجیدی‌نژاد، عباس نسل شاملو، بنفشه جهانگیری، بیان گلاوی، بهرنگ پوررستم، فرزانه محجوبی، هنگامه قدرتی، جلال موسوی، شیوا خدیویان، نسیم میرزایی، نازنین نجدمفرح، سیروس ولی‌زاده، امین رستمی‌زاده، سعیده حاتمی، سارا باقرپناه، ساناز حاتمی، گلنسا خداشناس شیرازی، سیروان کنعانی، بابک کبود، سالومه پزشکپور، آهو حامدی، حمید حلیمی، سمیرا دریا، آزاده اعتباریان، زهرا حسینی، شهرزاد رنجبر، غزاله دهپور دیلمی، صدیقه آهنگری شیرازی، حسین خوشرفتار، گلسا خداشناس شیرازی، محبوبه خاکدامن، محمود حق‌وردی‌لو، مریم خیری، مهدی راحمی، مهشید خطیری‌نژاد، می‌سم نژادرسولی، نرگس حاجی ملاحسین، الهام شفاعی، آیین فاضل، بهمن طالبی‌نژاد، سارا سهیلی‌فر، سحر شادمان، شهرزاد بیاتی، وحیده فتحی و آزاده بهمن‌پور هنرمندان شرکت‌کننده در این کارنما هستند.

کارنمای پژوهشی از ۱۹ تا ۲۹ آبان‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران به شنانی طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

 

فرهنگسرای نیاوران

نقاشی‌ها و مجسمه‌های تاها بهبهانی که در طول بیش از چهار دهه خلق شده‌اند، در فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش درآمده‌اند. بهبهانی چهار سال پس از آخرین نمایشگاه انفرادی‌اش، پرندگان خود را در گالری فرهنگسرای نیاوران در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

این نمایشگاه تا ۲۸ آبان‌ماه شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و جمعه ٢١ و ٢٨ آبان‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «خاکستر» شامل آثار صِله ابوطالب همراه هشت نفر ازشاگردانش در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح شده است. این نمایشگاه تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه عکس، ۴۰ اثر از آثار ۹ هنرمند، در اندازه‌های ۱۶ در ۲۱ و ۵۰ در ۷۵ و یک اثر پرفورمنس آرت با محتوای مفهومی به نمایش گذاشته شده است.

 

 گالری شیرین

نخستین نمایشگاه از پروژه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» با نمایش ۲۵۰ اثر از ۲۵۰ هنرمند برگزار شده است. در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری روی بشقاب‌های سرامیکی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه ۲۶ آبان‌ماه در گالری «شیرین» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۵ میزبان علاقه‌مندان است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳