شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه:فریدون خشنود که اخیرا آلبوم باکتری خان از او منتشر شده؛معقتد است:90 درصد از خوانندگان صداسازی می‌کنند و ملودی و موسیقی را از بازار می‌خرند.اکثر ترانه‌ها درباره خیابان ،باران وچتر و... است که به هم می چسبانند. جنبه تجاری موسیقی ما بیشتر شده است.



فریدون خشنود آهنگساز و پیشکسوت موسیقی در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره تازه‌‎ترین فعالیت‌های خود گفت:بعد از اینکه با علیرضا افتخاری و محمد حشتمی چندین آلبوم منتشر کردیم؛در حال حاضر با دو خواننده فعالیت‌های جدیدی را شروع کردم،در کنار این قضیه گروه موسیقی پاپ تشکیل دادم که این موسیقی پاپ در کنارش رایسا آواناسیان است.در اجرای این کنسرت قرار است از بین چهار الی پنج جوان یک همخوان را انتخاب کنم.

%d8%af%db%8c%d8%a8%d8%a7%da%86%d9%87-%d9%81%d8%b1%db%8c%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%ae%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%af


وی افزود:انشاءالله بعد از محرم وصفر کنسرتی داریم. قرار است آوانسیان با شاگردان 15 نفری خود اجرایی برای بانوان داشته باشد اجرای اول را برای بانوان می گذاریم ،بعد بالافاصله مجوزکنسرت مختلط در سالن های بزرگ را می گیریم . رایسا آواناسیان در حال تدریس موسیقی در شرکت پنج برگ است  قرار شد با شاگردان خوش صدای او اجرایی داشته باشیم. من شرکت پنج برگ هنر را دارم که خیلی از خوانندگان به این شرکت مراجعه می کنند.

خشنود با اشاره به آلبوم موسیقی خود گفت : آلبوم تازه ام به خوانندگی  محسن سلیمانی است قرار است دو آهنگ این آلبوم را به عنوان تک ترک منتشر کنم  ،بعد آلبوم منتشر خواهد شد  ودر انتها کنسرتی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که خوانندگان چقدر برای آهنگسازی به شما مراجعه می کنندگفت : خیلی مراجعه می‌کنند اما کسانیکه صدایی ندارند را راهنمایی می‌کنم وبه آنها پیشنهاد می‌دهم که این کار را ادامه ندهند اما متاسفانه بنگاه‌های شادمانی برپا شده که پول های کلانی می‌گیرند وجوانان را گمراه می‌کنند.

وی افزود: این بنگاه‌ها به جوانان و موسیقی پاپ مملکت ما خیانت می‌کنند؛موسیقی ما متاسفانه هویت خود را از دست داده است ما هیچ هویتی نداریم.ما در جامعه بین المللی موسیقی نمی‌توانیم ادعا داشته باشیم که موسیقی پاپ داریم واین موسیقی ما است. امیدوارم با فعالیت هایی که دارم بتوانم گوشه ای از موسیقی را در دست بگیرم وآن را ازقهقرا نجات دهم .در موسیقی سنتی خوب کار می کنند چون خوانندگان سنتی و موسیقی ایرانی دود چراغ خورده اند و زحمات بسیاری کشیده اند. در این حیطه ارکستر های خوبی داریم اما در موسیقی پاپ نداریم .

وی افزود:90 درصد از خوانندگان صداسازی می‌کنند و ملودی و موسیقی را از بازار می‌خرند.اکثر ترانه‌ها درباره خیابان ،باران وچتر و... است که به هم می چسبانند. جنبه تجاری موسیقی ما بیشتر شده است.من هیچ وقت برای کمک به خوانندگان تازه کار از آنها پول نمی‌گیرم فقط باید از صدا خوشم بیاید تا کاری را انجام دهم.

خشنود با اشاره به اینکه در گذشته با خوانندگان بسیاری کار کردم و آن چیزی که طبق چارچوب قانون اسلام نباشد انجام نمی دهم توضیح داد: ما در قدیم ماهواره و تلویزیون نداشتیم ؛ خوانندگان فقط از طریق کاست معرفی می شدند ولی الان این طور نیست خواننده فکر می کند از طریق ماهواره باید معرفی شود این درست نیست. صراحتا اعلام می کنم خوانندگانی که کارهای خود را با شبکه های ماهواره ای معرفی می کنند ماندگار نیستند .، استاد شجریان ،افتخاری واصفهانی ماندگار هستند .

 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳