سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳  |  Tuesday, 21 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
ديباچه: حميد منوچهري گفت: گريم سنگيني كه در «معماي شاه» داشتم گاه من را از پذيرش نقش آيت‌الله كاشاني پشيمان مي‌كرد.

حمید منوچهری بازیگر و دوبلور سینما و تلویزیون که در مجموعه «معمای شاه» نقش آیت‌الله کاشانی را ایفا کرده است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: آثاري چون «معمای شاه» به شکلی هستند که برخی آن را دوست دارند و برخي از آن بدشان مي‌آيد.

منوچهري اظهار داشت: تا امروز نقش يك روحاني را بازي نكرده بودم و درباره نتيجه كاري كه كرده‌ام بسياري آن را خوب دانسته و پسنديده‌اند. به نظر مي‌رسد كه كار من خوشبختانه در «معماي شاه» بد نبوده است.

دیباچه-حمید منوچهری-معمای شاه

وي درباره شناختش از شخصيت آيت‌الله كاشاني خاطرنشان كرد: من با نگاهي كه به شخصيت آيت‌الله كاشاني داشتم و ديالوگ‌هايي كه بايد ادا مي‌كردم با شخصيت ايشان آشنا شدم و اين شخصيت براي من بسيار قابل احترام است. من نهايت سعي خود را كردم كه به خوبي از پس ايفاي نقش آيت‌الله كاشاني برآيم.

اين بازيگر در ادامه افزود: حدود 25 سال سن داشتم كه آيت‌الله كاشاني از دنيا رفت و من آن زمان نيز كنجكاوي‌هايي درباره شخصيت وي داشتم. از نظر من انگليس دشمن بشريت است و هر كس با اين قوم و فرهنگ مبارزه كند انساني بزرگ و شريف است. خيلي از عقايد و مبارزه‌هاي كاشاني همان چيزي است كه در دل همه ايراني‌ها وجود دارد.

منوچهري در ادامه اظهار داشت: وقتي اين نقش را پذيرفتم فيلمنامه را به طور كامل نداشتم. سال 90 يا 91 كار من شروع شد و به صورت پراكنده تا سال 1394 درگير بازي در اين سريال بودم كه فكر مي‌كنم هنوز هم چند سكانس از بازي من در اين مجموعه مانده است.

وي درباره دليل حضورش در «معماي شاه» گفت و تأكيد كرد: من در گذشته نيز در اثري به نام «سقوط» با محمدرضا ورزي همكاري داشتم و ايشان را خيلي دوست دارم اما در كارهاي بعدي‌اش هيچگاه فرصت همكاري دوباره پيش نيامد، تا اينكه ورزي درباره شخصيت آيت‌الله كاشاني اصرار داشت كه من آن را بازي كنم و من نيز اين نقش را پذيرفتم اما از سختي‌هاي كار حدود 3 ساعت و نيم گريم و پاك كردن آن بود كه من را بسيار اذيت مي‌كرد و به همين دليل گاه از پذيرش اين نقش پشيمان مي‌شدم.

اين دوبلور در ادامه اظهار داشت: من علاوه بر بازيگري كار دوبله نيز انچام مي‌دهم. بسياري از بازيگران پيشكسوت هستند كه اين روزها بيكار شده‌اند و اين بيكاري كه به يكباره سراغ آنها مي‌آيد بسيار وحشتناك است. من اگر در حيطه بازيگري جايي براي كار نداشته باشم به دوبله روي آورده و در آن كار مي‌كنم اما كساني كه جز بازيگري حرفه ديگري ندارند و مثلاً حدود 50 سال است فقط بازيگر هستند بيكاري برايشان بسيار سخت است.

منوچهري در پايان خاطرنشان كرد: حدود 20 روز پيش از من براي بازي در يك اثر دعوت شد و من از آنها خواستم كه اجازه دهند شخص ديگري در اين اثر بازي كند چرا كه من احساس گناه دارم از اينكه بسياري از بزرگان ما امروز بيكار شده‌اند. من از طريق راديو و دوبله مي‌توانم امرار معاش كنم. با وجود اينكه 24 سال از بازنشستگي من در راديو مي‌گذرد هنوز عاشقانه در اين عرصه فعاليت مي‌كنم و تنها آرزوي من اين است كه پشت ميكروفن خداحافظي كنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

همزمان با برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز، از ۶۲ دانشمند و فناور و طلبه تقدیر می‌شود

۱۶:۱۷  -  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با ماشاالله وَروایی، بازیگر نقش عمو کاووس در سریال " نون خ "

بسته نشدن تولیدات متعلق به اقوام ایرانی همت مسئولان رسانه ملی را می‌طلبد

۱۷:۰۱  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با حجت‌الاسلام "شهاب مرادی "

رئیس جمهور با شهادتش در تاریخ ماندگار شد / باید مطمئن بود که این انقلاب، نظام و ملت نگهبان دارد

۱۷:۳۴  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
انالله و اناالیه راجعون

رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند

۰۸:۲۵  -  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می‌بردت"

"گرگ می‌آد می‌بردت" به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!

۱۱:۴۳  -  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار