دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 20 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: کارگردان «سلام بمبئی» گفت: «ابتدا اکران فیلم را به ماه آبان و در کمتر از 48 ساعت اکران را به زمستان موکول کردند که هنوز این تصمیم یک‌طرفه را نپذیرفته‌ایم.»



قربان محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه؛ با اعلام ابهام در اکران «سلام بمبئی» گفت: «متاسفانه اعتراض عده‌ای غیرسینمایی باعث بهم ریختن برنامه اکران «سلام بمبئی» شده است. طی جلساتی که داشتیم، قرار بر این شد که فیلم یا تاخیری چند روزه، در آبان‌ماه به نمایش درآید و ما نیز پذیرفتیم اما در کمتر از 48 این قرار نادیده گرفته شد و مسئولان در وزارت ارشاد با عقب‌نشینی از تصمیم خودشان اعلام کردند: «سلام بمبئی» باید در فصل زمستان اکران شود. این در حالی‌ست که تصمیم ارشاد عملا نشدنی‌ست.»

360766_625

محمدپور در مورد چرایی عملی نبودن این تصمیم مدیران و ضربه‌ای که این فیلم خواهد خورد به دیباچه گفت: «باید این نکته را در نظر گرفت که این فیلم محصول مشترک ایران و هندوستان است و طرف بالیوودی تاریخ اکران در 3000 سالن در هندوستان را تعیین کرده است. با توجه به اینکه تاریخ اکران فیلم در سینمای هندوستان، تقریبا زمستان است، ما باید فیلم را زودتر اکران کنیم. در غیر این صورت نسخه کپی «سلام بمبئی» وارد بازار خواهد شد.»

این کارگردان در ادامه گفت: «این اتفاق ضربه سنگینی به فیلم و سینما خواهد زد. «سلام بمبئی» قرار بود در فصل تابستان اکران شود اما از ما درخواست شد تا اکران فیلم‌مان را به فصل پاییز موکول کنیم چرا که گفته بودند در این فصل سینما فیلم پرفروش ندارد و سینما با افت استقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد. ما این خواسته را پذیرفتیم اما الان وضعیت نامعلومی در انتظار فیلم است.»

محمدپور در ادامه به ناعادلانه بودن این تصمیم اشاره کرد و گفت: «ما تصمیم غیرحرفه‌ای را نخواهیم پذیرفت و تا این لحظه هم قبول نکردیم. روز شنبه با حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) جلسه‌ای داریم و در آن جلسه اعتراض‌مان را به این تصمیم غیرحرفه‌ای که هم به فیلم و هم به سینما لطمه جبران‌ناپذیری خواهد زد اعلام خواهیم کرد.»

این کارگردان در آخر هم گفت: «متاسفانه کسانی از خارج سینما و بدون دیدن این فیلم که تمام مجورهایش صادر شده است، تصمیم‌هایی می‌گیرند و سینماگران را وارد حاشیه می‌کنند.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳