جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 10 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه:هوشنگ مرادی کرمانی در مراسم جشن تولدش گفت: بارها در روز تولدم انواع واقسام موضوعات در نظرم آمد،زمانی از من پرسیدند سختی چگونه بود وچگونه گذشت،ومن در جواب گفتم اگر سختی کشیده ام برای زنده ماندن و نوشتن بود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات دیباچه؛ مراسم جسن تولد استاد هوشنگ مرادی کرمانی در قالب برنامه تولد ماه با حضور هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

دیباچه- جشن تولد هوشنگ مرادی کرمانی

براساس این گزارش،در ابتدای این مراسم ایرج راد طی سخنانی گفت: صحبت درباره هوشنگ مرادی کرمانی هم سخت وهم آسان است.چهره او آنقدر دوست داشتنی است که در آن تکبری وجود ندارد،من این روز را به همه ادبا به خصوص جهان کودک تبریک می گویم.

وی افزود:هوشنگ مرادی کرمانی به دلیل تحصیلاتش در هنرهای دراماتیک در جایگاه هنر نمایش هم از منصبی برخوردار است.چند سال پیش قرار بود نمایشنامه ای را با او کار کنم ولی این امکان فراهم نشد نمایش کبوتر در کوزه نمایشی از استاد کرمانی بود که خیلی از جوان ها در جشنواره ها اجرا کردند.

این بازیگر پیشکسوت سینما،تئاتر و تلویزیون در ادامه صحبت‌های خاطرنشان کرد:نمایش کبوتر در کوزه،جراح وپهلوان و ماموریت سه نمایش از استاد بودند،با این وجود نمی دانم چرا استاد در عرصه نمایش کم تر کار کرد.. قراربود در مجموعه داستان انار در کنار هم باشیم  اما این امکان فراهم نشد. نمایشنامه طنز تلخی است،  امیدوارم فرصت شود در کنار این استاد این نمایش نامه را کار کنم.

در بخش بعدی مراسم داریوش ارجمند با حضور در پشت تریبون در خصوص ویژگی‌های شخصیتی استاد مرادی کرمانی گفت:مرادی کرمانی به بخشی از ادبیات ما که هرگز توجه نمیشود نگاه ویژه‌ای داشت،کسی که هنوز دلسوز بچه های ما است مرادی کرمانی است،آموزش وپرورش وصدا وسیما در این زمینه کم کاری کردند.

وی افزود:مرادی کرمانی باید باشد و بنویسد ...او قصه ها را به اوج می برد ...هیچ کسی مانند او نیست ،به تازگی شنیدم قلب خود را جراحی کرده است،امیدوارم قلب مهربانشان همیشه بتپد. در کار او انتقادات تاریخی گسترده ای وجود دارد ...قصه کودکان چیزی نیست که ما به طور منسجم داشته باشیم مانند اخلاق می ماند یعنی محدود است.

در بخش دیگر مراسم حسین ترابی نویسنده با حضور در پشت تریبون نوشته‌ای را در خصوص ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای هوشنگ مرادی کرمانی قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار دیباچه، بخش بعدی مراسم اختصاص به صحبت‌های خالق «قصه‌های مجید» داشت که با حضور در جایگاه گفت:بارها در روز تولدم انواع واقسام موضوعات در نظرم آمد،زمانی از من پرسیدند سختی چگونه بود وچگونه گذشت ،ومن در جواب گفتم اگر سختی کشیده ام برای زنده ماندن و نوشتن بود.

در ادامه مراسم  هوشنگ مرادی کرمانی کیک تولد خود را به همراه خانواده اش که به روی صحنه آمدند و شمع کیک تولدش را فوت کرد.

در این مراسم از سوی هنرمندان هدایای مختلفی به مرادی کرمانی تقدیم شد که از جمله تابلوی نفیس از سوی شهرداری،استاد کامبیز بخشی از آثار خود، استاد محجوبی مجموعه آثارش ،زمانی دسته گلی،شهرام اقبال زاده کتاب خود و داریوش ارجمند نیز کتاب خود را به این استاد ادبیات ایران اهدا کردند.

داریوش ارجمند،امیر عبدالحسینی،ایرج راد،پیروز ارجمند،حسین ترابی،محمود صلاحی،قباد شیوا،داوود فتحعلی‌بیگی،کامبیز درم‌بخش،علی اکبر قاضی نظام،مسعود فروتن و ... از جمله هنرمندان و مسولین حاضر در این مراسم بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳