جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
از عاشقانه دهه 20 راست‌گفتار تا کمدی موقعیت قاسم‌خانی
دیباچه: با نزدیک شدن به فصل پائیز و البته دهه محرم بسیاری از سینماگران خود را برای رقابت در فجر سی‌وپنجم آماده می‌کنند و با توجه به فیلم‌هایی که در مراحل مختلف تولید قرار دارند بنظر می‌رسد جشنواره متفاوتی را شاهد باشیم. اما برخی از فیلمسازان فارغ از هیاهوی جشنواره قصد دارند فیلم‌های خود راوانه اکران عمومی کنند، فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود می‌توانند پائیز پررونقی را برای سینمای ایران رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛فیلم‌های سینمایی‌ای که نسخه نهایی آن‌ها آماده شده و قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را ندارند وارد چرخه اکران پاییزه سینما خواهند شد. برای مثال:سال گذشته تهیه‌کننده فیلم «50 کیلو آلبالو» با مطرح کردن این موضوع که قصد حضور در جشنواره را دارند، فیلمش را در نوروز وارد اکران عمومی کرد و این فیلم با فروشی بیش از 13 میلیارد تومان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شد.در ادامه به فیلم‌هایی که می‌توانند به اکران پرمخاطب و فروش سینماها کمک کنند، اشاره می‌کنیم.

احمد مختاری (مسئول پخش موسسه هدایت‌فیلم) به دیباچه گفت: «فیلم‌های «خشک‌سالی و دروغِ» پدرام علیزاده، «خوب بد جلفِ» پیمان قاسم‌خانی و «آشوبِ» کاظم‌راست‌گفتار توسط این موسسه در فصل پاییز اکران خواهند شد.

%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8%d8%8c-%d8%a8%d8%af%d8%8c%d8%ac%d9%84%d9%81

فیلم‌ سینمایی «خوب بد جلفِ» پیمان قاسم‌خانی که پس از چندماه بالاخره موفق شد پروانه نمایش بگیرد یکی از فیلم‌هایی خواهد بود که با استقبال طرفداران فیلم‌های کمدی مواجه خواهد. «خوب بد جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری داستان کارگردانی را روایت می‌کند که برای ساخت فیلمش به پول نیاز دارد به همین دلیل مجبور است به خاطر سرمایه‌گذار از دو بازیگر بسیار بد استفاده کند...

13402573_142065686199614_80508734_n

فیلم‌ «خشک‌سالی و دروغِ» پدرام علیزاده یکی از فیلم‌هایی‌ست که می‌تواند با استقبال مخاطبان مواجه شود. این فیلم از ابتدا با حواشی‌ای همراه بوده که بوده که احتمالا به نفع فیلم و بهتر دیده شدنش منجر خواهد شد. دلیل اول: انصراف باران کوثری از بازی در این فیلم (باران کوثری بارها در نمایش «خشک‌سالی و دروغِ» محمد یعقوبی، روی صحنه حضور داشته است)  و مصاحبه‌اش راجع به این موضوع که ای‌کاش این نمایشنامه درخشان در شرایط دیگری ساخته می‌شد!

البته «خشک‌سالی و دروغ» بازگشت محمدرضا گلزار پس از 4 سال ممنوع‌التصویری به پرده سینماهاست که بعید نیست با استقبال مخاطبان همراه شود.

«آشوب» به کارگردانی کاظم‌ راست‌گفتار که پیش از این فیلم‌هایی چون «نقاب» را ساخته است؛ فیلمی راجع یه گرفتاری یک جوان تحصیل کرده در به دهه 20 شمسی ساخته است که عاشق خوانندگی است و با نام مستعار آشوب در لاله زار خوانندگی می‌کند. اشتیاق آشوب برای خوانندگی با آشوب‌های آن دوران تلفیق می‌شود و به طوفات و آشوب وحشتناک و در عین حال طنزآمیز تبدیل می‌شود... راست‌گفتار پیش از این اعلام کرده بود که این فیلمنامه حاصل 12 سال از عمرش است و برای ساختش لظه‌شماری می‌کند. او این روزهادر حال فراهم کردن شرایطی برای ساخت سریال «شوهر آهو خانم» برای شبکه نمایش خانگی است.

photo_2015-11-17_13-47-59

حبیب اسماعیلی (مدیر موسسه فیلمسازان) در مورد فیلم‌هایی که توسط این موسسه وارد چرخه اکران می‌شوند، به دیباچه گفت: «فیلم‌هایی چون «رفقای خوبِ» مجید قاری‌زاده، «مشکل گیتیِ» بهرام کاظمی، «نقطه کورِ» مهدی گلستانه توسط موسسه فیلمسازان در پاییز امسال اکران خواهند شد.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در مورد فیلم‌هایی که توسط حوزه هنری در فصل پاییز اکران خواهند شد، به دیباچه گفت: «از هم‌اکنون در حال فراهم کردن شرایط اکران برای فیلم‌های «هیهات» (فیلمی در چهار قسمت که توسط روح‌ الله حجازی، هادی مقدم‌‌دوست، هادی ناییجی و دانش اقباشاوی ساخته شده است و هر قسمت یک بازیگر محری دارد که به این ترتیب است: حمید فرخ نژاد (اپیزود اول)، حامد بهداد (اپیزود دوم)، مینا ساداتی و بابک حمیدیان (اپیزود سوم) و آلا نجم (اپیزود چهارم) را بازی کرده‌اند.)

img19505334

فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری یکی از دیگر فیلم‌های حوزه است که برای اکران در فصل پاییز آماده شده است. پیش از این یاری نسبت به اکران نشدن فیلمش در ایام محرم اعتراض کرده بود: «مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی از نبود فیلم‌های مناسبتی گله‌مند هستند و بارها شنیده‌ام که می‌گویند: فیلمسازان تمایلی به ساخت فیلم‌های دینی با موضوعات مختلف ندارند. علی‌رغم این‌که فیلم پروانه نمایش دارد، خبری از اکران این مستند نشده است. البته هنگام ساخت فیلم «دخیل» هم با همین مشکل مواجه بودم.»

همچنین فیلم سینمایی «ابوزینبِ» علی غفاری دیگر فیلمی‌ست که توسط حوزه هنری اکران خواهد شد. «ابوزینب» به ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال‌های اشغال این کشور به دست نیروهای اسرائیلی می‌پردازد. این فیلم روایتگر فداکاری‌های مادر خانواده‌ای‌ست که با تحمل رنج‌های فراوان، رازی را در سینه نگه می‌دارد...

photo_2016-02-07_20-18-20

فیلم سینمایی «سلام بمبئیِ» قربان محمدپور که قرار است در مهرماه اکران شوند، می‌توانند به جدول اکران در فصل پاییز جان تازه‌ای بدهند. البته اکران فیلم «سلام بمبئی» به خاطر اعتراض مداحان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این فیلم، در هندوستان فیلمبرداری شده و بازیگر نقش اول زن فیلم را دیا میرزا برعهده دارد؛ فیلمی شاد و موزیکال است و دلیل مخالفت‌ها با آن، نمایشش یک هفته پس از ایام محرم است! قرار است این فیلم توسط موسسه فیلمیران در فصل پاییز نمایش داده شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳