جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۷۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: جناب خان رو به مادر عمو پورنگ اظهار داشت که وقت این است تا عمو پورنگ عروسی به خانه بیاورد و آلبومی عکس به مادر وی نشان داد که در آن عکس‌هایی از دختران فامیل که همه آنها نوزاد بودند، موجود بود.

در برنامه شب گذشته «خندوانه» داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) به همراه مادرش مهمان این برنامه بودند و پس از سلام و احوالپرسی به گفتگو با رامبد جوان نشستند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه داریوش فرضیایی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: چند روز پیش مادر مشغول دیدن برنامه «خندوانه» بود و قسمتی که استاد مشایخی به همراه همسرش در برنامه آمده بودند پخش می‌شد. مادرم همان موقع به من گفت که به رامبد زنگ بزنم و تشکر کنم. من نیز از رامبد جوان تشکر کردم که باعث شادی مادرم شد.

دیباچه - خندوانه

مادر عمو پورنگ در ابتدا اظهار داشت: من پنج پسر داشتم که خدا یکی از آنها را از من گرفت و دو دختر دیگر نیز دارم. داریوش آخرین فرزند من است و من از او راضی هستم، او از همه فرزندانم بامزه‌تر است.

فرضیایی خاطرنشان کرد: همه خواهران و برادرانم ازدواج کرده‌اند و من به تنهایی با مادرم زندگی می‌کنم، او برای من همه کار می‌کند و من نیز برای او همه کار می‌کنم.

در این بین مادر داریوش فرضیایی اظهار داشت: داریوش همه کار می‌کند و فقط من ظرف شستنش را قبول ندارم.

عمو پورنگ نیز اظهار داشت که من نیز با ظرف شستن مادر مشکل دارم چرا که آب زیاد مصرف می‌کند و مادر نیز به وسواسش در شستن ظرف‌ها اشاره کرد.

در ادامه رامبد جوان به خواست داریوش فرضیایی از مادر وی نام برنامه را پرسید و وی اظهار داشت که نام برنامه «هندوانه» است.

داریوش فرضیایی در ادامه با اشاره به اینکه مادرش برای او زحمات بسیاری کشیده است درخواست کرد که در مقابل دوربین دست مادرش را ببوسد و در میان تشویق حاضران این کار را انجام داد. او اظهار داشت: هر کس که به جایی رسیده از دعای بزرگ‌ترهایش است. مادر من اهل شمال کشور است و پدرم آذری بود و جالب اینکه پدرم تحت تأثیر مادرم از او لهجه شمالی غلیظ‌تری داشت.

مادر داریوش فرضیایی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا از حضور پسرش در تلویزیون راضی است یا خیر گفت: با کاری که پسرم دارد موافق هستم و وقتی او را نگاه می‌کردم ذوق داشتم. اگر جایی برود و به من زنگ نزد دلشوره گرفته و ناراحت می‌شوم.

در ادامه داریوش فرضیایی به نکته‌ای جالب اشاره کرد و گفت: مادرم نمی‌دانست که مهمان اینجا هستیم. او فکر می‌کرد که قرار است به خانه رامبد جوان برویم و وقتی وارد فضای اینجا شدیم به من گفت که چه حیاط بزرگی دارند و من آنجا بود که گفتم اینجا محل کار است و او وقتی همه چیز را متوجه شد از من پرسید که حالا چه کنم و من گفتم لازم نیست کاری کنی همان شخصی باش که در خانه هستی.

در ادامه این برنامه مادر داریوش فرضیایی یک عیدی برای رامبد جوان در نظر گرفته بود که مبلغی پول به عنوان عیدی به او تقدیم کرد.

فرضیایی اظهار داشت: همیشه مادرم مشخص می‌کند که سر برنامه‌ها چه لباسی بپوشم و یک بار علی‌رغم میل او لباسم را عوض کردم و جلوی دوربین ظاهر شدم، پس از اینکه وقفه‌ای در برنامه ایجاد شد با مادر تماس گرفتم و گفتم که اجرایم چطور بود و او گفت که کمتر لوس باش و اینقدر لوس بازی در نیار. جالب است بگویم که ایده شخصیت گلی‌جان را از شخصیت مادرم گرفتم و هیچکس خبر نداشت که گلی‌جان خودم هستم. من به همه لهجه‌ها احترام می‌گذارم و به اینکه پدر و مادرم شمالی و آذری هستند افتخار می‌کنم.

عمو پورنگ در ادامه درباره اولین خاطره ذهنش اظهار داشت: اولین خاطره‌ام این است که سال اولی که به مدرسه می‌رفتم مدام گریه می‌کردم و می‌خواستم از مدرسه فرار کنم. معلم ما دستی روی سرم کشید، من را روی نیمکت جلو نشاند و همیشه برایم مثل یک مادر بود. خاطره‌ای دیگر می‌خواهم تعریف کنم و آن این است که 11 سال پیش خانم شقایق دهقان دخترش را به برنامه من آورد و امروز که دختر خانم دهقان را دیدم بسیار خوشحال شدم.

فرضیایی درباره خرید کالاهای ایرانی گفت: طبیعتاً همه ما باید کالای ایرانی بخریم اما به شرطی که تولید‌کننده‌های ما نیز کالای مرغوب بسازند و محصولات بهتر تولید کنند.

در ادامه این برنامه جناب خان نیز به جمع حاضران اضافه شد و در حالیکه در یک قنداق بود با این حرف که می‌خواهد به برنامه عمو پورنگ برود کارش را توجیه کرد.

جناب خان که در ادامه از قنداقش بیرون آمد رو به مادر عمو پورنگ اظهار داشت که وقت این است تا عمو پورنگ عروسی به خانه بیاورد و آلبومی عکس به مادر وی نشان داد که در آن عکس‌هایی از دختران فامیل که همه آنها نوزاد بودند، موجود بود و مادر داریوش فرضیایی با اشاره به اینکه زمانه عوض شده است اظهار داشت که باید همسرش را خود پسرش انتخاب کند.

فرضیایی در ادامه از جناب خان خواست که قطعه‌ای رشتی بخواند و او نیز این کار را انجام داد و سپس رامبد جوان شروع به خواندن ترانه‌ای آذری کرد و داریوش فرضیایی نیز در ادامه ترانه‌ای آذری خواند.

در پایان جناب خان اظهار داشت که آهنگ «اردک تک تک» مسیر زندگی او را عوض کرده است و مثل آهنگ «خندوانه» پر از مفاهیم عمیق است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳