شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 04 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۵۳۲۴
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
دیباچه: محمد ابهری گفت این سالها پیشنهادی برای بازی نداشتم، گویا تهیه‌کننده و کارگردان‌ها با قدیمی‌ها کمتر سر و کار دارند.

محمد ابهری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» ایفای نقش می‌کنم که هنوز تصویربرداری آن ادامه دارد و ایفای نقش من در این مجموعه تا روزهای آخر ادامه خواهد داشت.

محمد ابهری

ابهری خاطرنشان کرد: نقشی که ایفا می‌کنم شخصیتی است که تاریخ را زیر نظر دارد و به وسیله آپارات‌هایی که درباره شخصیت‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند آنها را نمایش داده و تاریخ را به مردم معرفی کرده و روایت می‌کند. شخصیت من در این سریال قبل از مصدق تا سال 1375 وجود دارد. این شخصیت یک شخصیت تاریخی است که این گزارش‌ها را عنوان می‌کند.

این بازیگر در ادامه از کم کاری‌اش در سالهای اخیر گفت و اظهار داشت: زمانی جوان بودیم و وارد عرصه بازیگری شدیم. آن زمان موهایمان را سفید می‌کردند تا نقش یک پیرمرد را بازی کنیم اما امروز که به این سن رسیده‌ایم کسی سراغ ما نمی‌آید و سیستم به شکلی شده است که جوان‌ها وارد کار شده‌اند، از نظر من این یک سیر طبیعی است و باید بپذیریم که حال نوبت حضور جوانها است تا در این عرصه حضور داشته باشند.

وی افزود: این سالها پیشنهادی برای بازی نداشتم، گویا تهیه‌کننده و کارگردان‌ها با قدیمی‌ها کمتر سر و کار دارند و از طرفی بی پولی سازمان صدا و سیما باعث شده تولیدات کم شده و طبیعتاً کار برای بازیگران کمتر باشد. وقتی این وضعیت به تلویزیون ما حاکم است طبیعی است که مردم به سمت ماهواره‌ها کشیده شوند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «بوعلی سینا» اظهار داشت: اکثر مشکلات سازمان صدا و سیما نشأت گرفته از نبود بودجه است و در گذشته شاهد این مسأله بودیم که سریال‌های متعددی ساخته می‌شد و مردم بیشتر با تلویزیون ارتباط برقرار می‌کردند.

وی افزود: آثار تلویزیونی را تا حدی دنبال می‌کنم و بیش از هر چیز سریال‌های قدیمی را که شبکه‌های مختلف پخش می‌کنند از جمله «دلیران تنگستان» و «بوعلی سینا» را می‌بینم. معمولاً سریال‌های قدیمی را ‌می‌بینم و با سریال‌های جدید نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم و اکثر بازیگران آن سریال‌ها را نیز نمی‌شناسم.

ابهری در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعتاً کارگردان‌های جوان نیز ما را نمی‌شناسند و سعی دارند با افرادی کار کنند که تجربه کار با آنها را داشته‌اند و به همین دلیل شاهد هستیم که یک بازیگر به طور همزمان در چندین سریال بازی می‌کند و دیگر بازیگران بیکار هستند. تا حدی باندبازی را نیز در این مسأله دخیل می‌دانم و اکثر کسانی که اثری را تولید می‌کنند سعی دارند با افرادی کار کنند که از جنبه‌های مختلف او را می‌شناسند و پس از اولین همکاری معمولاً همکاری‌های بعدی نیز به وجود می‌آید.

این بازیگر اظهار داشت: زمانی در گروه هنر ملی همراه با عباس جوانمرد و بهرام بیضایی کار می‌کردم و آن زمان هر سال 2 یا 3 نفر وارد دنیای بازیگری می‌شد اما امروز کلاس‌ها و دانشگاه‌های بازیگری بسیاری هستند که بازیگران بسیاری را پرورش می‌دهند و وقتی حجم عظیمی از افراد وارد عرصه بازیگری می‌شوند برای موفقیت در رقابت مجبور می‌شوند به رایگان کار کنند تا مطرح شوند و وقتی این شرایط حاکم باشد بازیگران زیادی وارد این حرفه می‌شوند و توقعات بیشتر می‌شود و در نتیجه بیکاری نیز گریبان خیلی از افراد را می‌گیرد.

وی در خاتمه افزود: ما باید در همه زمینه‌ها مطابق با زمان پیشروی کنیم و باید کارهایی انجام دهیم که از زمان‌مان عقب نمانیم. ورود نیروی تازه به عرصه هنر طبیعی است اما باید روی این مسأله کنترلی صورت گیرد.

گفتنی است محمد ابهری در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله مجموعه‌های تلویزیونی «کوچک جنگلی»، «قافله این عمر» و «باغ گیلاس» و فیلم‌های سینمایی «دیوار»، «بوی کافور، عطر یاس» و «دلشدگان» ایفای نقش کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار