شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: فیلمسازان و مسئولان جشنواره فیلم سلامت با حضور در مرکز پزشکی خاص شرق حمایت خود را از بیماران خاص اعلام و بر تقویت روحیه این بیماران تاکید کردند.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، در بازدید فیلمسازان و مسئولان جشنواره فیلم سلامت از مرکز پزشکی خاص شرق که فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص،  محمد فرهادی لنگرودی،عضو هیات امنا بنیاد امور بیماری‌های خاص، سید امیر مهدی موسوی، سرپرست مرکز پزشکی خاص شرق، جعفر صانعی مقدم، مدیر بخش فیلم‌های کوتاه و مستند همچنین برنامه‌ریز جشنواره فیلم سلامت، تعدادی از فیلمسازان و هنرمندان مستندساز و تعدادی از خانواده‌های بیماران خاص حضور داشتند، بر لزوم توجه بیشتر به هزینه‌های درمان بیماران خاص تاکید شد.

جعفر صانعی مقدم مدیر برنامه ریزی و بخش فیلم کوتاه و مستند جشنواره فیلم سلامت در حاشیه بازدید از این مرکز با بیماران درباره فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم سلامت حضور دارد، صحبت کرد و گفت: در این جشنواره یک فیلم داریم که درباره زندگی فردی است که 8-9 نوع سرطان دارد، فردی که روحیه بالایی دارد و همیشه شاد است، تاجایی که همسر او تعریف می‌کند چون این فرد از آدم‌های عادی شادتر بوده با او ازدواج کرده‌ است. در پایان فیلم می‌بینیم که این فرد براثر سانحه رانندگی در جاده هراز جانش را از دست می‌دهد، یعنی سرطان باعث مرگ او نمی‌شود.

این فعال سینمایی با اشاره به اهمیت بالا بردن احساس امید در بیماران خاص گفت: این فیلم‌ها می‌خواهد بگوید بالابودن روحیه بیمار و احساس امید در آن‌ مهم است و روی درمانش تاثیر زیادی می‌گذارد. ما می‌خواهیم از طریق ساخت فیلم‌های داستانی و مستند به بیماران کمک کنیم تا احساس امید در آن‌ها تقویت شود. یکی از اهداف جشنواره فیلم سلامت ترویج احساس امید در بیماران است.

محمد فرهادی عضو هیات امنا بنیاد امور بیماری‌های خاص ، در این برنامه درباره فعالیت مرکز پزشکی خاص شرق توضیح داد و گفت: مركز پزشكي خاص شرق در دي ماه 1386 با حمايت هاي آيت ا... هاشمي رفسنجاني در جنوب شرق تهران در محله مسگرآباد افتتاح گرديده و زير نظر بنياد امور بيماريهاي خاص فعاليت خود را آغاز کرده‌است.  كليه خدمات درماني اين مركز كه به بيماران خاص ( دياليزي، سرطاني، ام اس، تالاسمي ) ارائه مي شود، رايگان است.

وی همچنین درباره چگونگی تشکیل بنياد اموربيماريهاي خاص گفت: سر منشا و ایده اصلی تشکیل این بنیاد مربوط به آشنایی ریاست بنیاد با بیماران کلیوی و تالاسمی از طریق ملاقات با تعدادی از این بیماران  در سال ۱۳۷۱ صورت گرفت. وضعیت نامطلوب درمانی این بیماران سبب شد تا ایشان تحقیقات میدانی و بازدیدهای استانی مختلفی را جهت آشنائی با مشکلات این بیماران درسراسر کشور داشته باشند.

دیباچه-جشنواره فیلم سلامت


عضو هیات امنای بنیاد بیماری های خاص به شیوع بالای بیماری‌های خاص در کشور وهزینه‌های بالای درمان آن اشاره کرد و افزود: نبود درمان قطعی برای آنان، عدم توانائی بسیاری از مبتلایان در انجام کار و فعالیت های طولانی، مستمر و تحمل فشار فراوان مالی و روانی توسط خانواده‌های این بیماران، نبود انجمن‌های حمایتی و عدم توجه کافی از سوی وزارت بهداشت وقت به این بیماران، ایشان مسائل را به پدرشان (آیت الله هاشمی رفسجانی ) انتقال دادند که پس از بیان مشکلات مقرر شد بررسی جامع و کامل تری از وضعیت این بیماران تهیه گردد.

فرهادی افزود: فاطمه هاشمی نیز با برگزاری جلسات متعدد با متخصصین و متصدیان امور درمان و نهادهای ذی‌ربط کشور و با توجه به اطلاعات بدست آمده از وضعیت نابسامان این بیماران پیشنهاد تشکیل یک سازمان تحت عنوان حمایت از بیماران خاص به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی را در سال ۱۳۷۴ در مراسم افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی و مرکز دیالیزی در شهرک واوان توسط ریاست جمهوری وقت  ارائه کردند که در همین مراسم پیشنهاد تشکیل بنیاد امور بیماریهای خاص با موافقت هاشمی رفسنجانی همراه گردید که در آن زمان با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های صورت گرفته توسط ریاست محترم بنیاد و معاون وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه و جمعی از شخصیت های مهم کشوری در حوزه‌های مختلف به عنوان هیات موسس انتخاب گردیده و سرانجام در ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۷۵ همزمان با روز جهانی تالاسمی بنیاد خیریه امور بیماری‌های خاص ثبت شد.

وی با بیان اینکه در طی این سال ها بنیاد گستره بیماران تحت پوشش خود را افزوده است خاطر نشان کرد: جدا از بیماران دیالیز، تالاسمی و هموفیلی به دلیل میزان شیوع و هزینه‌های بالای درمانی بیماران سرطان، ام اس، پیوند کلیه، دیابت و ای بی نیز تحت پوشش بنیاد قرار گرفته‌اند.

سيد اميرمهدي موسوي سرپرست مركز پزشكي خاص شرق در تشريح فعاليت‌هاي این مركز گفت: بخش دیالیز با 17 تخت فعال در 3 شیفت خدمات ارائه می‌کند، بخش شیمی درمانی با 12 تخت فعال است، بخش تالاسمی با 10 تخت فعال است و بخش فیزیوتراپی 6 کابین دارد. تمام خدماتی که به بیماران در این بخش‌ها ارائه می شود رایگان است. خدماتی که شامل ویزیت، خدمت، آزمایشات است. همچنین این مرکز داروخانه‌ای دارد که تخفیفات قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

موسوی افزود: بیمارانی که در این مرکز تحت درمان قرار می‌گیرند توسط واحد مددکاری تحت پوشش هستند و یک کد مددکاری دریافت می‌کنند. واحد مددکاری در این مرکز حکم بیمه تکمیلی را دارد و واحد مددکاری بنیاد امور بیماری‌های خاص با اعتباراتی که از این بنیاد دریافت می‌کند، هزینه این بیمارها را پوشش می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار