جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: حامد حسینی گفت مجموعه مستند «مفاخر علم و ادب در حوزه پزشکی» به جهت تقدیر از مفاخر پزشکی کشور ساخته می‌شود.

 

دیباچه-حامدحسینی

حامد حسینی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: علاوه بر کارگردانی و تهیه‌کنندگی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز هستم و به تهیه‌کنندگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ساخت مجموعه‌ای مستند را در دست ساخت دارم.

حسینی خاطرنشان کرد: این مجموعه مستند به جهت تقدیر از مفاخر پزشکی که افتخار کشور محسوب می‌شوند ساخته می‌شود که عنوان این مجموعه «مفاخر علم و ادب در حوزه پزشکی» است و هر قسمت آن یک عنوان دارد. «مفاخر علم و ادب در حوزه پزشکی» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای ساخته می‌شود.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: اولین قسمت این مجموعه در اول شهریور به مناسبت روز پزشک که زادروز بوعلی‌سینا است پخش خواهد شد و در این قسمت به زندگی و معرفی پروفسور علیرضا یلدا پرداخته‌ایم. این قسمت از مجموعه که «سوگند یلدا» نام دارد در حال حاضر آماده پخش است و به کارگردانی عبدالحمید گودرزی ساخته شده است.

وی افزود: این مجموعه همانطور که مشخص است به بهانه تجلیل از مفاخری ساخته می‌شود که که یک عمر در حوزه پزشکی فعالیت کردند و از سویی اساتید ادب نیز هستند. در این مجموعه مستند به زندگی این اشخاص بزرگ می‌پردازیم و دیگر پزشکان مطرحی که به آنها خواهیم پرداخت دکتر ناصر سیم فروش، دکتر فرخ سعیدی و دکتر محمد قفرانی هستند که البته به زندگی پزشکان دیگری نیز خواهیم پرداخت که در آینده اسامی آنها نیز اعلام می‌شود.

حسینی در ادامه اظهار داشت: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فراخوانی ارائه داده‌ایم و از دیگر دانشگاه‌ها درخواست داده‌ایم که مفاخر علوم پزشکی را معرفی کنند و پژوهش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است. سعی ما بر این بوده سراغ افرادی برویم که تصویری‌تر و زندگی جذاب‌تری دارند. یکی از اصلی‌ترین اهداف ما معرفی الگوهای مناسب برای دانشجویان حوزه پزشکی است. در این مجموعه به جوانان گفته می‌شود که ماحصل یک عمر خدمت و تلاش چه لذتی در آینده در پی خواهد داشت.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: 13 قسمت از این مجموعه مربوط به فاز اول می‌شود و ساخت فاز دوم آن بستگی به استقبال مخاطبان دارد که امیدواریم این مجموعه با استقبال خوبی روبرو شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳