جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 10 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
نمایشگاه آثار تجسمی «کبریت‌های نیم‌سوخته» با آثار 28 هنرمند در زمینه هنرهای نقاشی، تصویرسازی، حجم، ویدئوآرت و عکس افتتاح شد.

دیباچه : 

در افتتاحیه این نمایشگاه کسانی مانند لیلا برخورداری، سارا خویینی‌ها، یغما گلرویی، رضا یزدانی، علی اوجی، سام نوری، سپیده علایی، هانیه غلامی، شهناز شهبازی، محمد سلیمی، صادق صفایی و علی اتحاد حضور داشتند.

«کبریت‌ها نیم‌سوخته» سوژه‌ای اجتماعی را دنبال می‌کند. در اینجا کبریت به مثابه یک انسان است و مثل انسان یک‌بار فرصت زندگی دارد و اکنون باید بداند در این مسیر، زندگی‌اش را صرف چه کاری بکند و این موضوعی است که برای هر کس متفاوت است.

این نمایشگاه تا 30 مهرماه (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری «حنا» به نشانی خیابان دولت، ابتدای بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، جهان‌تاب، بیگلرپور شرقی، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان است.

دیباچه - کبریت های نیمه سوخته

مراسم رونمایی از مجموعه شعر آذر اسدی کرم و افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های بهنام ولدوند برگزار شد.

همزمانی افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های بهنام ولدوند با عنوان «مترسک‌های نقاش خیابان چهل و چندم» و رونمایی مجموعه شعر کوتاه «بی‌صورت و رگ» اثر آذر اسدی کرم افراد مختلفی را از طیف‌های مختف راهی گالری «ساربان» کرد.

در این مراسم بزرگمهر حسین‌پور، داود فرشباف رواسانی، سیدعبدالجواد موسوی، علیرضا روشن، مرجان فولادوند، پرستو دوکوهکی، همایون سلیمی، مهرالزمان فخار منفرد، حسین کریم‌زاده، هدی حدادی، اقبال معتضد، بهنام جلالی، عبدالله محرمی، کمال‌الدین طباطبایی، آزاده میرشکاک، پژمان رحیمی‌زاده، رضا افسری و ... حضور داشتند.

این مراسم با صحبت‌های حسین‌پور شروع شد. او که با زبان طنز درباره‌ی شعرهای مجموعه «بی‌صورت و رگ» صحبت می‌کرد، گفت: چند روز پیش که این کتاب به دست من رسید، با توجه به حال و هوای عاشقانه شعرها می‌خواستم چند شعر برای همسرم بخوانم. در اولین شعر نوشته شده بود، «موهایم» خب من چون مو ندارم ادامه ندادم. در دومین شعر نوشته شده که «موهایم را بین دست‌هایت نقاشی کن» خب همان مشکل مو نداشتن من باعث شد این شعر را هم نتوانم بخوانم؛ خانوم وقتی شعر می‌گویید به کچل‌ها هم فکر کنید.

او درباره نقاشی‌های بهنام ولدوند نیز گفت: کارهای بهنام خیلی ایرانی است و خیلی به انسان آرامش می‌دهد. این‌قدر که من دلم می‌خواهد بهنام در رودربایستی، یکی از کارهایش را بدهد من ببرم خانه. ولدوند یکی از ایرانی‌ترین نقاش‌های ایران است. او در حالی که آبستره و رنگ و نقاشی مدرن را می‌شناسد، از همه دانشش استفاده می‌کند و فضایی را خلق می‌کند که به فضای ایران هم بسیار نزدیک است.

دیباچه - بی صورت و رگ

نمایشگاه آثار محسن یونسی 17 مهرماه در نگارخانه «مینا» آغاز شده است.

این نمایشگاه به‌عنوان تکریم و نکوداشت منزلت هنری و شکرانه سلامتی محسن یونسی، هنرمند نقاش، مدیر فرهنگی و معلم عرصه هنرهای تجسمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش هنری کشور، با نمایشگاه‌گردانی و مدیریت بهرام حنفی و همکاری و حمایت مینا رزازی - مدیریت نگارخانه رزازی - و مجتبی خراسانی از 17 تا 23 مهرماه برای بازدید و خرید آثار از ساعت 16 تا 20 برقرار است.

نمایشگاه نکوداشت محسن یونسی با حضور هنرمندان و سخنرانی دکتر ایرج نعیمایی و سهیل محمودی، وریا هاشمی، علی عزتی و جمعی از هنرمندان، علاقه‌مندان و خریداران در نگارخانه مینا برپا شد.

عواید حاصل از فروش آثار در این نمایشگاه برای استمرار درمان محسن یونسی اختصاص می‌یابد و مدیریت نگارخانه «مینا» بدون گرفتن وجه و درصدی از فروش، امکانات را برای برپایی این رخداد انسان‌دوستانه در اختیار هنرمندان قرار داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳