شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
دیباچه: مدیرعامل جدید بنیاد رودکی درباره جزئیات برنامه‌های ارکستر گفت که طرح این مسائل در فضای رسانه‌ای در مرحله حاضر تنها نگرانی ایجاد می‌کند.



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، علی اکبر صفی‌پور، مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی در حاشیه نشست خبری ارکستر ارمیا در پاسخ به پرسش خبرنگار دیباچه درباره مشکلات و حواشی ارکستر سمفونیک و اینکه چرا درباره جزئیات برنامه‌های ارکستر سمفونیک چیزی اعلام نمی‌شود گفت: واقعیت این است که در حوزه ارکسترداری قبل از ما اتفاقاتی افتاده است که شما بیشتر از من درباره آنها اطلاع دارید و ما هم به دقت در حال برنامه‌ریزی و انجام کارهای ارکستر در سه سطح هستیم. بخش مهمی از اتفاقاتی که در سیستم اداری و فعالیت فرهنگی انجام می‌گیرد را به صورت ریز نمی‌توانیم اعلام کنیم. مطمئنا بخش مهمی از اینها جزئیات اداری است و ما باید صبر کنیم تا زمانی که در سطح سوم به نتیجه رسیدیم برنامه‌هایمان را اعلام کنیم.

287A4830

صفی پور در ادامه افزود: دو بخش فعالیت‌های ارکستر عبارتند از نخست مسائل حقوقی مربوط به رهبران ارکستر و نوازندگان بود، و در این بخش رابطه میان بنیاد و نوازندگان باید به طور دقیق تعریف شود. بخش دوم درباره فعالیت‌ها است که در این بخش من خواهش می‌کنم به ما فرصت بدهید تا به نتایج لازم برسیم. باید باور کنیم که در مرحله کنونی طرح مسائل این بخش در فضای رسانه‌ای پیش از به نتیجه رسیدن، جز اینکه نگرانی ایجاد کند، کار دیگری نکرده است.

احساس نمی‌کنم استقلال ندارم

وی درباره کمیت برنامه‌های ارکستر و همچنین استقلال مدیریت بنیاد رودکی نیز تصریح کرد: ما ارکستری راه نمی‌اندازیم که عده‌ای بیایند تجربه کسب کنند.  مطمئن باشید به زودی برنامه خوبی در این زمینه را شاهد خواهید بود اما اینکه کمیت این برنامه همچون سال گذشته خواهد باود، کمتر می‌شود یا بیشتر را باید صبر کنیم تا این برنامه نهایی شود. درباره استقلال مدیران سابق بنیاد رودکی نمی‌توانم چیزی بگویم اما به شخصه احساس نمی‌کنم استقلال ندارم.

صفی‌پور اضافه کرد: من در چهارچوبی پذیرفته‌ام مدیر عامل بنیاد رودکی باشم و آن چهارچوب عبارت است از نخست هیئت مدیره این بنیاد که باید در مقابل آن پاسخگو باشم و دوم هیئت امنا که در چهارچوب اساسنامه شرح وظایف خاص خودش را دارد. پس استقلالی که به عنوان مدیر عامل دارم در چهارچوب اساسنامه خواهد بود و اینکه می‌گویند مدیر عامل به این معنا نیست که هر تصمیمی که دلم خواست بگیرم..

میزان حقوق مرا هیات امنا مشخص می‌کند

وی در ادامه افزود: بحث فیش‌های حقوقی امروزه داغ است و من هم مثالی می‌زنم؛ بنده به عنوان مدیر عامل حق تعیین سطح حقوق خود و معاونانم را ندارم و این موضوع در اساسنامه در سطح بالاتر از حتی هیئت مدیره دیده شده است و تنها هیئت امنا می‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کند. بر همین اساس بنیاد رودکی برنامه‌ریزی سالیانه‌ای دارد که بنا به موضوع آن یا در هیئت امنا و یا در هیئت مدیره درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود اما اینگونه هم نیست که وقتی نتوانم از پس کار بر بیایم یعنی در پایان دوره بیایم و بگویم نگذاشتند کار خودم را بکنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳