يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 12 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۰۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
میثم ابراهیمی از علائقش در موسیقی و همچنین حاشیه‌هایی که برای خوانندگان در موسیقی پاپ وجود دارد می‌گوید.



میثم ابراهیمی، خواننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره روند معمول تولید آلبوم در موسیقی پاپ خاطرنشان کرد: اینکه معمول شده است در ایران خوانندگان روی آلبوم اولشان خیلی تمرکز می‌کنند و در آلبوم‌های بعدی باری به هر جهت کار را پیش می‌برند، بسیار شایع است اما به سهم خودم، هیچ‌وقت اجازه نخواهم داد مردم از کارهای میثم ابراهیمی خسته شوند چون آلبوم «تگرگ» انتظار زیادی به وجود آورده است و من بعد از آن آلبوم، 12 تک‌آهنگ هم منتشر کرده‌ام و از میان این 12 فقط قطعه «خسته‌ام» را در آلبوم می‌گنجانم چون دوست دارم قطعات جدید در آلبوم استفاده بشود و مردم دوست داشته باشند و برایشان تکراری نباشد.

به اندازه یک آلبوم تک‌آهنگ منتشر کرده‌ام

ابراهیمی در ادامه افزود: واقعا به اندازه یک آلبوم کامل در اینترنت تک‌آهنگ منتشر کرده‌ام، چون 12 قطعه، تعداد کمی نیست و حتی تعدادش از یک آلبوم نرمال هم بیشتر است اما اینها را در آلبوم قرار نداده‌ام. مردم وقتی می‌بینند به آن‌ها بها می‌دهم و به آنها احترام می‌گذارم، به دلشان می‌نشیند.

دیباچه - میثم ابراهیمی2

ترانه‌هایم حدیث نفس مردم است

او درباره ترانه آثار جدیدش تاکید کرد: اغلب ترانه‌هایم از آثار مهرزاد امیرخانی است و البته ترانه بعضی از آهنگ‌ها را هم خانم حدیث دهقان نوشته است و اگر بخواهید نگاهی کلی به آثارم داشته باشید و از منظری عام آنها را بررسی کنید، مشاهده خواهید کرد ترانه‌هایی که تا به حال استفاده کرده‌ام، مردم با بیشتر مضامینش درگیر بوده‌اند و مسائلشان در آنها مطرح شده است. خیلی افراد به من ‌گفته‌اند ما جرای فلان ترانه شما را به شخصه از سر گذرانده‌ایم.

خواننده آلبوم «تگرگ» ادامه داد: مثلا در ترانه همین آهنگ «ستاره‌بارون» انگار یک نفر در حال حرف زدن و درد دل کردن است. این درد دل‌ها برای همه اتفاق افتاده است. «خسته‌ام»، «تو و من»، «اونم رفت» و... همه این‌ها سوژه‌هایی دارد برای اغلب جوانان اتفاق افتاده است و برای همین هم هست که مردم استقبال می‌کنند. سعی کرده‌ام در هر ترانه یک حرف تازه و یک تلنگر تازه داشته باشد.

خواندن تیتراژ، خواننده را تضمین نمی‌کند

ابراهیمی با اشاره به سبقت گرفتن‌ها برای خواندن تیتراژهای تلویزیونی خاطرنشان کرد: بعضی‌ خوانندگان گلایه می‌کنند که تیتراژ به ما نمی‌دهند اما بوده‌اند کسانی که تیتراژ بهترین برنامه‌ها را خوانده‌اند ولی به جایی نرسیده‌اند. حتی نتوانسته‌اند یک سالن کنسرت را پر کنند. شاید واقعا خیلی‌ها آرزوی خواندن تیتراژها را داشته باشند. خیلی‌ها هم با تک‌آهنگ آمده‌اند که نه در تیتراژی پخش شده و نه تلویزیون رویش مانور خاصی داده اما هیت و مگاهیت شده است.

 

تغییر خطرناک است

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که چرا به مضمون ترانه‌هایش تنوع نمی‌دهد تصریح کرد: هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام تنوع بخشیدن به مضمون ترانه‌ها می‌تواند برایم بهتر باشد اما از شما چه پنهان شاید در آینده به این نتیجه برسم! به هر حال ریسک چنین کاری بسیار بالاست چون خوانندگانی بود‌ه‌اند که با یکی دو قطعه متفاوت با روال کاری‌شان به کلی از چشم مردم افتاده‌اند زیرا مردم آنالیز می‌کنند، نظر می‌دهند و حتی در جزئی‌ترین بخش‌های موسیقی نظر می‌دهند. در واقع نباید به ترکیب تیم برنده دست زد!

دیباچه - میثم ابراهیمی1

.اختلاف طرفداران ربطی به خوانندگان ندارد

داور برنامه «سه‌شو» درخصوص اختلافاتی که هواداران خوانندگان پاپ در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر پیدا می‌کنند و فضای توهین و فحاشی که در این صفحات برقرار شده است گفت: معمولا طرفداران درباره خواننده مورد علاقه‌شان احساسی برخورد می‌کنند. مثلا در پیج میثم ابراهیمی حرفی می‌زنند و طرفداران میثم ابراهیمی هم پاسخشان را می‌دهند یعنی این درگیری میان هواداران پیش می‌آید و ارتباط چندانی به خوانندگان ندارد. در هر صورت تعصب داشتن نسبت به خواننده مورد علاقه پدیده عجیبی نیست و بیشتر به طرفداران خوانندگان دیگر بر می‌گردد که تندی می‌کنند و احساسات طرفداران خواننده دیگر را جریحه‌دار کنند و آن‌ها را به واکنش وادار کنند.

چرا کلیپ از تلویزیون پخش نمی‌شود؟

وی درباره تاثیر پخش کلیپ‌های موسیقی از تلویزیون اظهار کرد: خواننده‌هایی هستند که غیرمجازند و با پخش یک کلیپ از شبکه‌های ماهواره‌ای به‌شدت معروف می‌شوند. آن شبکه خارجی از این خواننده حمایت می‌کند. روزی 20 بار کلیپ این خواننده پخش می‌شود. شما روزی 20 بار یک کلیپ را ببینید خواه‌ناخواه روی آن ملودی و تصویر خواننده روی ذهنتان می‌نشیند و حداقلش این است که خواننده در مقیاس گسترده شنیده می‌شود. رسانه‌های دیداری بسیار تاثیر دارد. کاش زمانی برسد شبکه‌ای افتتاح بشود که کلیپ‌های خوانندگان به صورت مجاز پخش شود.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳