شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

صدیقه کیانفر در گفتگو با دیباچه مطرح کرد: مردم هرجا آدم را می‌بینند بدون رودروایسی می‌پرسند که چرا سریال‌ها ضعیف شده‌اند و من در پاسخ می‌گویم نه این‌ها هم زحمت می‌کشند و فرقی ندارد اما می‌گویند در گذشته بازی‌ها،نقش‌ها و داستان‌ها شکل دیگری داشت اما الان ما ترجیح می‌دهیم سریال‌های ترک را ببینیم.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که چندی پیش در بیمارستان بستری بود در خصوص وضعیت جسمی خود گفت: مدتی پیش به دلیل عفونت مثانه در بیمارستان بستری بودم اما به لطف خدا و کمک پزشکان در حال حاضر شرایط بهتری دارم.پیش از اینکه مشکل عفونت مثانه پیدا کنم درگیر خون ریزی معده هم شدم و سرگیجه داشتم و زمین خوردم.

مردم ترجیح می دهند سریال های ترک را ببینند | به سفارش مهران غفوریان پیشنهاد بازی به من شد|

وی در پاسخ به این پرسش که در مدتی که بستری بودید،کسی از شما عیادت کرد؟اظهار داشت: مدیر انجمن پیشکسوتان آقای عظیمی به همراه همسر،همکارانشان و«آتش تقی پور» به عیادت من آمدند که از آنها بی نهایت متشکرم.امابه غیر از این دوستان کسی به بیمارستان نیامد اما اهالی تئاتر و از شبکه‌های مختلف برای مصاحبه و عیادت حضوری و تلفنی جویای حال من شدند.

این بازیگر که به تازگی فیلمی از او در فضای مجازی پخش شده بود که در آن از کارگردان‌ها درخواست کرده بود از او در کارها دعوت کنند،در پاسخ به این پرسش که این اقدام چه واکنش‌هایی به همراه داشت گفت: این فیلم خیلی صدا کرد و بعد از آن از اهالی تئاتر پیشنهادات زیادی برای بازی گرفتم اما من شرایط مناسبی برای بازی در تئاتر ندارم و بیشتر مایل هستم در تصویر بازی کنم؛ تنها پیشنهادی که به سفارش مهران غفوریان دریافت کردم از طرف یک کارگردان برای یک روز بازی است و از این بابت خیلی خوشحال هستم.

وی در ادامه درخصوص شرایط حال حاضر بازیگری عنوان کرد: سابق بر این بازیگران بهتر می‌توانستند هنر خود را نشان دهند اما امروز شرایط روابطی شده درحالیکه نباید این گونه باشد وشما باید در نظر بگیرید که پیری که عمرش را در این راه گذاشته و اعضای بدنش را در این کار از دست داده نیازمند حمایت است.الان از بازیگران جوان برای نقش پیرها استفاده می‌کنند درحالیکه من و امثال من هستیم!پس چرا تا ما هستیم از توان ما استفاده نمی‌کنید!

بازیگر سریال کیمیا در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل تلویزیون مخاطب خود را به نسبت گذشته از دست داده اظهار داشت: یک موضوع این است که نقش‌ها باید متناسب باسن افراد باشد؛ من چطور می‌توانم بگویم نقش یک جوان را به من بدهند درحالیکه صورتم نشان می‌دهد پیر هستم و همینطور برعکس چطور یک جوان بیاید نقش پیر را بازی کند. مردم هرجا آدم را می‌بینند بدون رودروایسی می‌پرسند که چرا سریال‌ها ضعیف شده‌اند و من در پاسخ می‌گویم نه این‌ها هم زحمت می‌کشند و فرقی ندارد اما می‌گویند در گذشته بازی‌ها،نقش‌ها و داستان‌ها شکل دیگری داشت اما الان ما ترجیح می‌دهیم سریال‌های ترک را ببینیم. خوب چرا اینطور شده؟! من فکر می‌کنم روابط بازی دلیل این مساله باشد به این دلیل که فردی که بازیگر نیست می‌آید نقشی که من باید بازی کنم را بازی می‌کند و مردم هم فهم و درک دارند و متوجه بد و خوب می‌شوند.

وی افزود: من هیچ انتظاری ندارم و تنها دوست دارم نقش خودم را بازی کنم من در کیمیا نقش پیری مادر آرش را بازی کردم؛این نقش را«عاظفه رضوی»بازی می‌کرد و قبول نکرد که او را پیر کنند درحالیکه می‌توانستند با گریم او را پیر کنند اما گفت شخص پیر بیاورید و "جواد افشار" هم از من دعوت کرد و من از ایشان سپاسگزار هستم.

کیانفر در رابطه با خاطره تلخی که از همکاری در رادیو سلامت داشت گفت: من مدتها در رادیو سلامت نقش عزیزجون را به همراه "فاطمه سرلک" وآقای"بهارلو" بازی می‌کردم و پیش از اینکه مرحوم "حسین محب اهری" به رحمت خدا برود از او هم دعوت میشد تا نقش حسین آقا را بازی کند،مدتی بعد گفت که نمی‌توانم بیایم و رادیو از من هم دعوت نکرد به این دلیل که دفتر پله‌های زیادی داشت و من باعث آزارشان میشدم و بعد از مدتی خبر درگذشت "محب اهری " رسید و این موضوع دو سه ماهی بیشتر طول نکشید.

وی در انتها گفت: در این مدت که من بیمار بودم هیچ مسئولی نه از وزارت بهداشت و نه از صدا و سیما جویای حال من نشد و از من نپرسید که آیا مشکلی داری یا خیر!خوشبختانه من بازنشسته شرکت نفت هستم و مقرری و بیمه‌ای از آنجا دارم اما باز هم داروهایی بود که خارج از بیمه باید تهیه می‌کردم اما هیچ کدام از مسئولان به غیر از خانه پیشکسوتان به دیدن من نیامد؛

 من به مسئولان می‌گویم که از پیشکسوتان حمایت کنید تا خدا هم عوض خیر به شما بدهد.


منبع: دیباچه
برچسب ها: صدیقه کیانفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳