شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
عصبانیت همایون ارشادی از اتفاقات تلخ در مراسم « ختم » جمشیدمشایخی

محمد حسن گودرزی : با گذشت تقریبا یک هفته از فوت جمشید مشایخی بازیگر مطرح سینمای ایران و کمتر شدن جو احساسی بعد از این اتفاق، فضای بیشتری برای نقد و بررسی حضور مشایخی در سینمای ایران فراهم شده است. در این میان برخی عقیده دارند که مشایخی متعلق به زمانه خاصی از سینمای ایران بود که بعید به نظر می رسد که دوباره تکرار شود. در این رابطه دیباچه گفت و گویی کوتاه با همایون ارشادی بازیگر مطرح سینمای ایران داشته است.

در مراسم ختم حرمت مرحوم مشایخی رعایت نشد | عده ای به دنبال خودنمایی بودند!

یکی از بازیگران مطرح سینمای کشور جایگاه مرحوم جمشید مشایخی در سینمای ایران را بسیار مهم دانست و مقایسه بازیگران دیگر را با وی اشتباه توصیف کرد.

همایون ارشادی از بازیگران مطرح سینمای کشور در پاسخ به سوال دیباچه در مورد جایگاه جمشید مشایخی در سینمای ایران، گفت: مقایسه بازیگران در این زمینه اشتباه است و مشایخی بازیگر زمان خود است.

ارشادی جایگاه مشایخی را در سینمای ایران بسیار بالا دانست و تصریح کرد: جایگاه بازیگری در سینمای ایران را مدیون وی و چند بازیگر دیگر هستیم و افرادی هستند که از قبل از انقلاب در سینمای ایران حضور داشته اند.

این بازیگر مطرح سینمای ایران ادامه داد: متاسفانه بیشتر آنها از میان ما رفته اند و تنها چند نفر از این بازیگران همچنان در بین ما حضور دارند و من فکر می کنم که از این چند نفر تا زمانی که زنده هستند تجلیل کنیم، نه اینکه وقتی رفتند همه به یاد آنها بیفتند. امثال مشایخی و ناصرملک مطیعی تا زمانی که سالم بودند کسی سراغی از آنها نگرفت و حالا در غیاب آنها همه به یاد انها افتاده اند.

وی با انتقاد از برخی از رفتارها در مراسم تشیع جنازه و ختم مرحوم مشایخی گفت: متاسفانه در مراسم ختم حرمت مرحوم مشایخی رعایت نشد و عده ای به دنبال خودنمایی بودند. با این همه بیشتر افرادی که به این مراسم آمده بودند از اهالی سینما نبودند و صرفا به دلیل علاقه و ارادتی که به مرحوم مشایخی داشتند در این مراسم شرکت کردند، زیرا مشایخی انسانی مردمی بود.

ارشادی در مورد عدم استفاده سینمای ایران از بازیگرانی مانند مرحوم مشایخی با اشاره به وجود برخی از خط قرمز ها در این مورد گفت: خیلی ها تلاش کردند از این افراد در آثار خود استفاده کنند. از افرادی مانند نصیریان و مشایخی در آثار سینمایی استفاده می شد و تنها چند نفر معدود مورد غضب قرار گرفته بودند. به طور کلی سینما در همه جای دنیا همین روند را دارد و هر زمان سن بازیگر بالا می رود پیشنهادات کمتر می شود. با این همه حتی مشایخی هم در صورت حضور فعال در سینما هم به طور طبیعی پیشنهادات کمتری داشت.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳