سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

«فرشته طائرپور» تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما دیباچه اظهار داشت: هر چند که در حال حاضر هیچ سمتی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان ندارم اما همواره این گونه سینمایی از دغدغه‌های من بوده و برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شاید سینمای کودک و نوجوان ما در مقایسه با استانداردهای جهانی ضعیف‌تر باشد اما با برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان شاهد پیشرفت در این زمینه هستیم و امیدواریم که این پیشرفت‌ها ادامه داشته باشد تا ما به استاندارد مطلوب جهانی در سینمای کودک و نوجوان برسیم.

«طائرپور» در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد تعدد فیلم‌های مناسب برای کودک و نوجوان در جشنواره بودیم و از طرفی مسئولان برگزاری از ولخرجی‌های بی‌مورد پرهیز کرده‌ بودند و مطمئناَ همین روند باید برای برقراری و برگزاری بهتر جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داشته باشد. بهتر است از کارشکنی‌ها دست برداشته شود و همه برای پیشرفت سینمای ایران در هر زمینه از جمله سینمای کودک و جشنواره فیلم کودک و نوجوان تلاش کنند.

وی افزود: من همچنان به جداسازی بخش کودک و نوجوان در این جشنواره اصرار دارم و معتقدم که با این جداسازی نتایج خوبی در داوری‌ها و از طرفی جلب رضایت مخاطبان صورت خواهد گرفت. سیاست‌گذاری‌ها در هر جشنواره باید با دقت و وسواس لازم صورت گیرد چرا که جشنواره می‌تواند  ویترین برای سینمای یک کشور باشد و جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در این زمینه باید ویترین مناسبی برای سینمای ایران باشد. امیدوارم مسئولان برگزاری جشنواره،حساسیت موضوع را درک کرده و از تجربیاتشان در سال‌های گذشته استفاده کنند و این دوره را با پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به دوره‌های قبل برگزار نمایند.

تهیه‌کننده ‌فیلم سینمایی «پاتال و آرزوهای کوچک» در ادامه تصریح کرد: من همیشه از نقد و تحلیل حمایت کرده‌ام اما متأسفانه در بسیاری مواقع شاهد نقد و تحلیل‌هایی توهین‌آمیز هستیم که هیچگاه نمی‌توانند برای سینمای ایران راهگشا باشند.از نظر من باید همه کسانی که با جشنواره فیلم کودک و نوجوان مخالفتی دارند آن را به شکلی دلسوزانه مطرح کنند که برای مسئولان راهگشا باشد و به جای اینکه بخواهد تخریبی صورت گیرد بیشتر بهبودی در برگزاری جشنواره رخ دهد.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به معضل اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در طول سال اظهار داشت: سال گذشته در شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان طرح‌هایی برای اکران این فیلم‌ها در طول سال ارائه شد که متأسفانه به دلایلی این طرح‌ها اجرایی نشدند و از نظر من در سال جاری باید مسئولان برای اکران این فیلم‌ها چاره‌اندیشی کنند و حمایت از سینمای کودک و نوجوان نباید به این جشنواره محدود شود چرا که با وجود اینکه به مرور شاهد پیشرفت سینمای کودک هستیم اعتقاد من بر این است که سینمای کودک ایران اعتبار خود را از فیلم‌های اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ بدست آورده و هنوز آن دوره را می‌توان دوره درخشان سینمای کودک در ایران دانست.

طائرپور در پایان خاطرنشان کرد: همه سینماگران دغدغه‌مند و مسئولان سینمایی باید از سینمای کودک حمایت کنند که جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند در پیشرفت این گونه سینمایی بسیار موثر باشد و مسئولان برگزاری این جشنواره باید هر سال برای بدست آوردن دستاوردهای بیشتر و برگزاری بهتر جشنواره تلاش کنند، کسانیکه هنوز به لزوم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و اهمیت این فیلم‌ها پی نبرده‌اند بهتر است در دیدگاهشان تجدیدنظر کنند و امسال نیز امیدوارم که جشنواره به دور از هرگونه ولخرجی‌های اضافه و حواشی بی مورد به بهترین شکل برگزار شود.


گفت و گو از: علی ناصری
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲