شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۸ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو دیباچه با بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه " زرخ واش"

دیباچه - دینا محمدی: فیلم کوتاه زرخ واش" به کارگردانی علی فرجام ضمن به تصویر کشیدن زندگی جوانی در روستا به واکاوی برخی خرده فرهنگ ها که ریشه در باور و اعتقادات بعضی افراد روستانشین دارد،می پردازد.

محمد حسین صفری بازیگر فیلم کوتاه " زرخ واش" در گفت و گو با دیباچه گفت: "زرخ واش"فیلم سختی از منظر لوکیشن و فضا بوده و این فیلم در فرم و فضاسازی به گونه ی وحشت، نزدیک شده است و این اثر، اولین تجربه جدی کارگردان فیلم به لحاظ حرفه ای بوده ولی تلاش شده است تا اثر قابل قبولی برای پخش در جشنواره های جهانی به لحاظ موضوع و فرم آماده شود.

صفری که به تازگی، جایزه اول جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت را از آن خود کرده، بیان کرد: تولید فیلم بومی سخت است بخصوص زمانی که قرار باشد هم به موضوعات اجتماعی روز، در فضای بومی و محلی پرداخته شود و هم  مباحث محلی و اینکه بخواهیم ژانر وحشت را تجربه کنیم؛ این ژانر در ایران چندان موفق نبوده و به لحاظ ساخت،  تولید و حتی ساختار هنری، نیازمند تمهید اساسی است تا بتوان از این سبک به عنوان ژانری خوب، استاندارد و قابل قبول در سینمای ایران یاد کرد.

کارگردان فیلم مستند "خویشاوندان باد" یادآور شد: من با یک تیم جدید در مرحله دوم فیلمبرداری به این مجموعه جوان اضافه شدم تا طراحی های تازه ای که برای فضای برنامه و قصه چینش شده بودند را بازی کنم.

من همیشه کنار دوستانم هستم، دغدغه ی کمک دارم و در فضای فیلم کوتاه به خیلی از دوستانم بدون چشم داشت کمک کرده ام و اعتقاد دارم باید دست جوانان را گرفت و حمایت های همه جانبه ای انجام داد چون در این صورت خواهیم توانست آثار قابل توجهی  را به خصوص از سوی جوانان فیلم ساز که به صورت شخصی و مستقل در عرصه تولید فیلم فعالیت می‌کنند تا در ویترین تولیدات نمایشی به یادگار گذاشت.

صفری در ادامه گفت: علی فرجام کارگردان جوان فیلم در حوزه ی تئاتر هم فعال بوده و کار می کند آشنایی بنده با او هم در فضای تئاتری شکل گرفت.به امید خدا فیلمنامه ی تازه ای را در آينده ی نزدیک با همین گروه جوان، جلوی دوربین خواهیم برد که فیلمنامه ی آن را بنده به رشته تحریر درآورده ام.

وی در خصوص دیگر فعالیت خود در عرصه هنر اظهار داشت: من در حال حاضر علاوه بر بازی در نمایش "سه پوزه سه سر"،  نقش راوی را در "اپرت موسی و شبان" به کارگردانی پرواز همای برعهده دارم که در شهرهای مختلف ایران در قالب تور زمستانه اجرا می شود.

علی فرجام کارگردان این فیلم کوتاه گفت: هم اکنون این پروژه با همت دوستان مسیر تولید را پشت سر گذاشته و ماجراهای خود را در لوکیشن هایی همچون طبیعت بکر و زیبای شهرستان های "فومن" و "شفت" به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: تولید پروژه با عواملی بالغ بر ۴۰ نفر به مدت ۴ روز طول کشید. "زرخ واش" با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی سوره و جمعیت هلال احمر شهرستان فومن و تعداد کثیری از هنرمندان بومی و غیر بومی به پایان رسید.

فیلم در حال حاضر در مرحله تدوین است و رافکات اولیه  آن آماده شده تا برای موسیقی،  صداگذاری و اصلاح رنگ برود.
مجری طرح این پروژه بهزاد مجیدی و تهیه کنندگی کار را علی فرجام بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی پوستر فیلم به نسرین یگانه زاد سپرده شده است که پیش از این پوستر چند فیلم از آثار محمد حسین صفری از جمله فیلم های بلند  "شاهیر"، "اتاق سفید" و "تل بادام" را طراحی کرده و در چند جشنواره حضور داشته است.

برچسب ها: زرخ واش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳