شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

دیباچه- معصومه شمسینی غیاثوند :  هنرمندان کاریکاتوریست با توجه به اتفاقات روز جهان، آثاری را خلق می‌کنند که در سطح بین‌الملل  تاثیرگذار هستند. خانه کاریکاتور ایران در سال ۱۳۷۵ توسط مرحوم حسن حبیبی و کیومرث صابری به منظور نمایش آثار هنرمندان کارمندان افتتاح شد و بعد از چند دهه همچنان نمایشگاه‌های متعددی در آن از جمله نمایشگاه «آتش در گلستان» با موضوع ترور برگزار شد.

خانه کاریکاتور با هنرمندان در سطح ملی و بین‌الملل ارتباط دارد/ هنرمندان کاریکاتور نسبت به قضایای غزه بی‌تفاوت نیستند!

محمدرضا زنگنه، سرپرست خانه کاریکاتور ایران به دیباچه گفت: خانه کاریکاتور ایران حدود دو دهه پیش توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف شناسایی، مهارت‌آموزی و سازمان‌دهی کاریکاتور و کارتو در ایران حامی کاریکاتوریست‌ها و علاقه‌مندان کاریکاتور و معرفی آثار آنان در ایران و جهان فعالیت خود را آغاز کرد و به سرعت تبدیل به مرکز اصلی کاریکاتور در  ایران شد.
سرپرست خانه کاریکاتور ایران با اشاره به فعالیت‌های خانه کاریکاتور ایران خاطرنشان‌کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش کاریکاتور و نمایشگاه‌های کاریکاتور و برگزاری نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور تهران که خانه کاریکاتور ایران دبیرخانه دائمی این نمایشگاه است، از جمله فعالیت‌های خانه کاریکاتور ایران است.
زنگنه با اشاره به جایگاه خانه کاریکاتور که منشا کارتون و کاریکاتور کشور است، گفت: خانه ی کاریکاتور با هنرمندان در سطح ملی و بین‌الملل ارتباط دارد و به واسطه آثار هنرمندان سراسر کشور، دوسالانه‌هایی را با موضوعات مختلف از جمله موضوعات اجتماعی برگزار کرده است.
«آتش در گلستان» از جمله نمایشگاه‌هایی است که بهمن‌ماه سال جاری با موضو ترور و جنایت‌های صهیونیست‌ها برگزار شد که
سرپرست خانه کاریکاتور ایران با اشاره به جنایات وحشیانه و نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی در غزه، می‌گوید: نمایشگاه کاریکاتور «آتش در گلستان» به منظور چهلمین درگذشت حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان  و ۳۱ اثر از ۲۳ هنرمند برگزار شد و به وضوح عمق جنایت و فاجعه‌ای که طی مدت اخیر به مردم غزه گذشته است را نشان می‌دهد و نشان می‌داد که سرمنشا این اتفاقات توسط آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیست اتفاق می‌افتد.
زنگنه بر ضرورت انتقال مفاهیم موجود در آثار هنری ضدصهیونیستی توسط رسانه‌های جمعی از جمله هنر کاریکاتور تاکید کرد و گفت: همانطور که تصاویر  اتفاقات غزه، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، شاهد هستیم که هنرمندان سراسر جهان نیز نسبت به این رخداد واکنش نشان داده و به هیچ‌وجه در قبال آن بی‌اعتنا نبودند‌.­

انتهای پیام/

برچسب ها: کاریکاتور
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳