پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و سازمان سینمایی امور سمعی و بصری کشور
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از صدور پروانه نمایش برای فیلم سینمایی «فروشنده» خبر داد.



دیباچه:

عصر روزگذشته شورای پروانه نمایش برای صدور مجوز اکران عمومی فیلم سینمایی «فروشنده» تازه ترین اثر سینمایی اصغر فرهادی، تصمیم گیری کردند. حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی صبح امروز در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و سازمان سینمایی امور سمعی و بصری کشور  در وزارت دادگستری گفت: شورای پروانه نمایش با صدور مجوز نمایش فیلم «فروشنده» موافقت کرد و به این فیلم هیچ اصلاحیه‌ای نخورده است.

دیباچه-حجت الله ایوبی


وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد خبر توقف نمایش عمومی فیلم «بارکد» در سالن‌های سینمایی بدلیل پخش صدای یاسر بختیاری ملقب به «یاس» در تیتراژ این اثر سینمایی گفت: طبق آخرین خبری که از معاونت ارزشیابی و نظارت گرفتم، پیش از این اصلاحاتی به فیلم وارد شده بود که موسیقی فیلم هم جزو همین اصلاحات بود و طبق آخرین تصمیمی که گرفته شده صدای این خواننده پخش نمی‌شود.

حجت الله ایوبی پاسخ سوالات را مختصر جواب می‌داد. از ایوبی سوال شد که در خبرهایی که از فیلم «فروشنده» منتشر شده بود گویا قطعه آهنگ پاپ – راک از علی عظیمی، خواننده جوان خارج نشین با عنوان پیش‌درآمد در این اثر سینمایی استفاده شده است. ممکن است اصلاحیه ای که برای حذف صدای خواننده بر فیلم «بارکد» خورده است به فیلم «فروشنده» وارد شود؟ که رئیس سازمان سینمایی پاسخ داد: شورای صدور پروانه نمایش چیزی در این مورد نخواستند.

حاشیه دیگر این روزهای سینما، لغو ادامه نمایش فیلم «50 کیلو آلبالو» در سالنهای سینما بود. این فیلم با انتقاد مراجع تقلید همراه شد و حتی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعطای پروانه نمایش برای این فیلم را اشتباه بزرگ نامیده بود. سوالی که از ایوبی پرسیده شد این بود که چرا بعد از فروش میلیاردی، این فیلم لغو مجوز شد. ایوبی گفت: فیلم برای اکران ماه رمضان پروانه نمایش نگرفته است. بدلیل ماه رمضان و فشار اکران فیلمهای سینمایی، گفتند پروانه نمایش، برای این فیلم صادر نشود.

ایوبی در پاسخ به سوال دیگری در مورد جلسه دادگاه هنر و رسانه و مشکلاتی که برخی تهیه کنندگان به خاطر پخش تیزرهای تبلیغاتی شبکه‌های ماهواره ای مواجه شدند گفت: فیلمسازان معتقدند که این تبلیغات از طریق خودشان انجام نمی‌شود و این صحبتی است که از آنها شنیدیم. قوه قضاییه و وزارت ارشاد از همه فیلمسازان خواستیم و باز هم می‌خواهیم که به تعهدی که در هنگام عقد پروانه نمایش می‌دهند، عمل کنند، وگرنه وزارت ارشاد و معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی جدی تر برخورد می‌کنند.

تسنیم نوشت: وی در مورد پخش تیزرهای فیلمهای سینمایی در رسانه ملی گفت: من نسبت به دوره آقای سرافراز هم با امیدواری نگاه می‌کردم. اما با شناختی که از عملکرد اجرایی آقای علی عسکری مدیر جدید رسانه ملی دارم، شرایط را برای اهالی سینما، بهتر می‌بینم. یکی از درخواستهای همیشگی ما از صدا وسیما این بوده است که فضایی درست شود که مردم، آثار سینمایی ایران را ببینند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲