شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه‌ترین آمار صدور مجوزهای اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های موسیقی را منتشر کرد.



دیباچه:

واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه‌ترین آمار صدور مجوزهای اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های موسیقی را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش از ابتدای امسال مجوز 56 آلبوم صوتی صادر شده است، که شامل 18 آلبوم کلاسیک ایرانی، 32 آلبوم پاپ، یک آلبوم محلی و یک آلبوم تلفیقی است. از این میان، می‌توان به آلبوم «طریق عشق» به آهنگسازی زنده یاد پرویز مشکاتیان و به خوانندگی محمدرضا شجریان، آلبوم «خروش» به آهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی مجتبی عسگری، آلبوم «آموزش نی» با اجرای عبدالنقی افشارنیا، آلبوم «نشود فاش» به آهنگسازی محمدامین اکبرپور و خوانندگی مهدی مبتقا، آلبوم «دیده بیدار» به خوانندگی فرمان فتحعلیان، آلبوم «دیوانه وار» به خوانندگی حمید عسگری، آلبوم «معجزه» به خوانندگی بهنام صفوی و آلبوم «حالم خوبه» به خوانندگی بابک جهانبخش اشاره کرد .

صدور مجوز 18 تک‌آهنگ که شامل 15 مورد پاپ و 3 مورد کلاسیک ایرانی است نیز انجام گرفته است که از آن میان می‌توان به تک‌آهنگ «حالت چطوره» با صدای «فریدون آسرایی» اشاره کرد.

آلبوم‌های تصویری می‌آیند

هم چنین مجوز 2 آلبوم تصویری نیز طی همین روزها با نام «سرزمین بیکران» به آهنگسازی سلمان محمدی، محسن الهامیان، و پیمان خازنی و همچنین «پرواز همای» با تنظیم و خوانندگی «پرواز همای» و در حوزه موسیقی نواحی و اقوام  آلبوم تصویری «گروه آوای موج» به خوانندگی علی عباسی صادر شده است.

 

دیباچه - دفتر موسیقی

 

مجوز 162 کنسرت صادر شده است

بنا بر اخبار اعلام شده از دفتر موسیقی 162 اجرای کنسرت نیز در سبک های متفاوت در تهران و شهرستان ها با مجوز دفتر موسیقی از ابتدای سال برگزار گردید که از این تعداد، 50 اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی، 14 اجرای موسیقی فولکلوریک، 6 اجرای موسیقی مخصوص بانوان، 40 اجرای موسیقی پاپ، 41 اجرای موسیقی تلفیقی، 8 اجرای موسیقی کلاسیک و 3 اجرای موسیقی کودک برگزار شده است که اسامی بسیاری از گروه ها و هنرمندان شاخص عرصه موسیقی نام هایی چون «کیهان کلهر»، «گروه کامکارها»، «یاروسلاو اسوییتسنی»، «هربرت لیپرت»، «علیرضا قربانی»، «سالار عقیلی»، «فرج علیپور»، «پوریا اخواص»، «علی زندوکیلی»، «گروه چارتار»، «گروه پالت»، «گروه دنگ شو»، «احسان خواجه امیری»، «محمد علیزاده»، «بنیامین بهادری»، «فریدون آسرایی» و فرزاد فرزین به چشم می خورد.

اقدام واکنشی و انفعالی دفتر موسیقی

پس از لغو و تاخیر کنسرت‌های «کیهان کلهر» و «شهرام ناظری» در نیشابور، «میلاد درخشانی»، «کاوه آفاق»، «حجت اشرف زاده» و «حسام الدین سراج» در تهران و دیگر کنسرت‌ها در سراسر کشور کشور انتقادات زیادی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شد با این مضمون که چرا مجوزهای دفتر موسیقی را مراجع قضایی به رسمیت نمی‌شناسند و به نظر می‌رسد که اعلام آمار اینچنینی از سوی دفتر موسیقی واکنشی به انتقادات مطرح شده نسبت به مجوزهای کنسرت‌ها و ممنوع‌الفعالیت شدن و ماندن خوانندگان و موزیسین‌های ایرانی بوده است در حالیکه انتقادات اصلی مطرح شده این بود که با لغو کنسرت‌ها از سوی مراجع قضایی اعتبار مجورهای دفتر موسیقی زیر سوال رفته است و تعداد زیادی از همین مجوزها لغو شده است. اگرچه اعلام آمار و گزارش‌های عملکرد به گردش آزاد اطلاعات و همچنین و شفافیت اخبار کمک فراوانی می‌کند اما ای کاش اعلام اینگونه آمار تنها واکنشی و منفعلانه نباشد و به طور مستمر و پیوسته این آمار اعلام شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار