پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۰۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: آهنگساز و نوازنده پیانوی گروه موسیقی دال از مذاکره برای برگزاری کنسرت‌های شهرستان آلبوم «گذر از اردیبهشت» خبر داد.



شایان شکرآبی، نوازنده پیانو و آهنگساز گروه دال که آلبوم تازه منتشر شده «گذر از اردیبهشت» را روی پیشخوان دارند، درباره موسیقی تلفیقی در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: این درست است که ووکال و آواز ایرانی به دلیل برانگیخته کردن حس نوستالژیک ما ایرانیان یک امتیاز تلقی می‌شود اما اینطور نیست که بگوییم هر گروه یا خواننده‌ای یک آواز ایرانی را بر روی زمینه موسیقی غربی گذاشت تلفیق درستی انجام داده است. این دو گونه آنچنان باید در هم تنیده شوند که دیگر نشود آنها را از یکدیگر تمییز داد و نه اینکه هرکدام کار خودشان را بکنند.

این نوازنده درباره ادامه مسیر گروه دال بعد از آلبوم نخست خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گروه ما پیشنهاداتی از سوی تهیه‌کنندگان داشته‌است تا گروه را مورد حمایت قرار دهند اما بنا بر دلایلی با بچه‌های گروه به این نتیجه رسیدیم که خودمان به صورت مستقل پیش برویم به نفع گروه است. به دلیل اینکه ما گروه مستقلی هستیم، پیش‌بینی آینده ما سخت‌تر از گروه‌های دیگر است.

دیباچه - گروه دال

شکرآبی افزود: با این حال اینچنین نیست که منتظر باشیم و بگوییم هرچه پیش آید خوش آید و ببینیم باد کدام طرف می‌وزد. ما 24 اردیبهشت در تهران رونمایی آلبوم داشتیم و همچنین همین برنامه را در شهر رشت هم برگزار کردیم و در حال رایزنی هستیم که در شیراز، اصفهان و دیگر شهرها هم این برنامه‌ها را داشته باشیم.

سرپرست گروه دال همچنین با اشاره به برگزاری کنسرت‌ خبر داد: ما در حال مذاکره و انجام مقدمات کار هستیم تا در شهرستان‌های مختلف کنسرت برگزار کنیم. همچنین ما یک تک‌آهنگ آماده انتشار داریم که هنوز درباره زمان دقیق و قطعی انتشار آن‌ به نتیجه نرسیده‌ایم اما ممکن است بعد از ماه رمضان منتشر شود.

آلبوم «گذر از اردیبهشت» گروه دال بلافاصله پس از انتشار به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های سایت بییپ‌تونز راه یافت و در دیگر مراکز فروش نیز یکی از پرفروش‌ترین‌ها معرفی شد.

اعضای گروه «دال»، امین هدایتی، خواننده، شایان شکرآبی پیانیست، آهنگساز و همخوان، غزل مهدوی شاعر و ترانه سرا، میلاد سعدی و یزدان بهمنی نوازنده سازهای کوبه‌ای، هستند. همچنین در این آلبوم سالار غفار بجویی»، داریوش آذر، مهدی کلانتری، آرش کامور، آرش آذر، مهرداد عالمی و آرین کشیشی نیز در نقش نوازنده همکاری داشته‌اند.

 

دیباچه - گروه موسیقی دال
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار